Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Paastocht

159 berichten

Vanuit Coesfeld is het maar 35km naar Winterswijk - van daar kan je snel naar Arnhem en vervolgens Amsterdam, Rotterdam, Maastricht etc etc.

Ook een optie!

Tot in Zwolle over een paar weken!
James

Misschien dat ik er wel een paar daagjes aan vast knoop of halverwege mijn eigen weg ga.
We zien het wel, hopen op goed weer lijkt me de beste optie voorlopig!

Om een idee te krijgen van waar de tocht zo'n beetje langs gaat heb ik een aantal plaatsen op >>deze kaart<< gezet.

Ziet er goed uit Vincent!
Ik fiets achter jou aan dus!
:D

James

Hoi allemaal,

Ik heb erg veel zin om met Pasen een paar dagen te gaan fietsen, dus dit lijkt me een super tocht! Ik moet nog wel even uitvissen hoe ik vanuit Leuven in Zwolle raak en vanuit Coesfeld weer terug.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen lid ben van de wereldfietser, is dat een probleem? En hoe doen jullie het met materiaal? Een tentje en matje heb ik wel, kookgerei echter maar zeeeeeeeeeeeeeeer beperkt...

Groetjes,

An

voor de mensen die van darfelt naar winterswijk terug willen fietsen... kijk HIER eens naar... Misschien doe ik dit ook wel ipv naar Coesfeld, grove schatting is dat het ongeveer 70km is?

Ik moet even kijken hoe mijn handen en spieren herstellen van het ongelukje dat ik gister heb gehad. Denk wel dat ik mee ga, maar houdt even een slag om de arm.

@ Annetje, ik heb een meerpersoons kooksetje bij me waar je met gemak met 2 uit kunnen eten. Neem effe bestek + bord/kom achtig iets mee en dan komt het wel goed. Als jij dan een lekker recept meeneemt ;) Anders kan je misschien ook nog wel wat mensen vinden die uit eten gaan... Met dit weer lijkt me dat nog niet zo raar, kan jij + je kleren een beetje opdrogen.

Deimor schreef:Misschien doe ik dit ook wel ipv naar Coesfeld, grove schatting is dat het ongeveer 70km is?
De vorige paastocht en die ervoor en die daarvoor meegemaakt hebbend zullen slechts een handvol fietsers het officiele einde bereiken. De rest is dan al, of daags ervoor of de dag daarvoor, zijns weegs gegaan.
Leon

En dat is toch het mooie van de WF weekenden!
We zijn met ze alle op stap maar toch niet aan elkaar verbonden!

Alles mag, niets moet - perfect dus!
Programma en overnachtingen Vechtroute 21 t/m 24 maart

Het staat natuurlijk iedereen vrij om zijn tentje neer te zetten. Maar ik kan mij weersomstandigheden (Maart roert zijn bekende staart) voorstellen waarbij men de voorkeur geeft aan een warm bed en een dak boven het hoofd (of gewoon geen zin). Indien er fietsers zijn die dat willen geef dat even aan dan kunnen wij (wellicht) iets regelen. Voel je niet verplicht voor het een of het ander.

Vrijdag 21 maart: de route start om 11:00 uur vanuit station Zwolle en gaat via Dalfsen, Vilsteren, Ommen, Vilsteren richting Hardenberg. We overnachten op een camping bij Hardenberg. Route ongeveer 70 km.
De eerste overnachting is op de camping van de fam Veurink. http://www.familieveurink.nl/
De camping ligt 4 km voor Hardenberg in Rheeze. Er is gelegenheid voor koken en schuilen. Voor de liefhebbers is er ook boerengolf :lol:
Prijs: http://www.svr.nl/


Zaterdag 22 maart: vanuit Rheeze fietsen wij richting Duitsland richting de plaats Uelsen waar wij camperen.
Route ongeveer 70 km. (140 km)
Hier maken wij gebruik van een jugendherberge mit campingplatz.
http://www.jugendherberge-uelsen.de/index.htm


Zondag 23 maart: van Uelsen/Neuenhaus fietsen wij naar de Haddorfer See een camping.
Route ongeveer 60 km. (200 km)
http://www.campingplatz-haddorf.de/


Maandag 24 maart: vanuit Harddorfer See fietsen wij dan naar de bron in Darfeld.
Route ongeveer 45 km. (245 km)
Van hieruit is het 35 km fietsen naar Winterswijk. Of je kunt gebruik maken van de trein richting Enschede. Voor informatie met de trein verwijs ik naar het forum van de Paasroute.

· Een ander punt is dat Maart zijn staart kan roeren. Dus neem het nodige aan warme kleding mee.

· Informatie: Boekje met routebeschrijving en gedetailleerde kaarten. Vechtdalroute LF 16, fietsen tussen bron en monding van de Vecht, ISBN 90-805612-2-3

Je kan uiteraard later insteken. Of als je eerder weg moet is dat ook geen probleem. Laat het ons even weten dan kunnen wij er rekening mee houden.

Voor vragen kun je altijd mailen.

Groet John & Agnes

Sounds good!
Looking forward to it.
James

Annetje schreef:Hoi allemaal,

Ik heb erg veel zin om met Pasen een paar dagen te gaan fietsen, dus dit lijkt me een super tocht! Ik moet nog wel even uitvissen hoe ik vanuit Leuven in Zwolle raak en vanuit Coesfeld weer terug.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen lid ben van de wereldfietser, is dat een probleem? En hoe doen jullie het met materiaal? Een tentje en matje heb ik wel, kookgerei echter maar zeeeeeeeeeeeeeeer beperkt...

Groetjes,

An

Je bent van Harte Welkom!!!

Mee eten is geen probleem.

Moet je ook meehelpen afwassen :lol:

@Deimor en Vikingar: Bedankt! En dat afwassen is geen probleem :lol:

Het treinen lukt ook wel, dus tenzij er hier rampen gebeuren zal ik erbij zijn!

Vikingar,

voor alle duidelijkheid. De fietst tocht start dus om 11:00 uur niet om 10:00, zo als je in het eerste bericht schreef.

mario

mario schreef:Vikingar,

voor alle duidelijkheid. De fietst tocht start dus om 11:00 uur niet om 10:00, zo als je in het eerste bericht schreef.

mario
Je hebt gelijk Mario vanaf 10:00 uur verzamelen 11:00 uur weg. :roll:

Ann uit Leuven, hoe ga je naar Zwolle?
Ik zit met dezelfde vraag, ik vertek vanuit Zwijndrecht ( Antwerpen ) met de trein naar Zwolle.
Ofwel s'morgens vroeg ( 07.00 uu station Antwerpen) op vrijdag, of anders al van donderdag vertekken.

tot dan

Vikingar schreef:Je hebt gelijk Mario vanaf 10:00 uur verzamelen 11:00 uur weg. :roll:
Je kunt zelf je eigen berichten op dit forum naderhand corrigeren: log in, ga naar het bericht, klik rechtsboven het bericht op de knop Wijzig en wijzig het bericht.
Leon

Kunnen er nog mensen bij, of is het maximum al berijkt?
Groetjes Yvette

Yvette schreef:Kunnen er nog mensen bij, of is het maximum al berijkt?
Groetjes Yvette
Nee hoor er kunnen nog steeds mensen bij :lol:

Groet John

Ik kom dus ook, maar alleen als het redelijk weer is :oops:

mario

John,

Kun je ongeveer vertellen hoe de route van zaterdag er uit ziet?
Ik probeer een plaats in NL te vinden, niet al te ver van Darfeld en niet te ver van de route op de zaterdag, om aan kan haken. Vrijdag kan ik niet, vandaar.
Rheeze - Uelsen ligt maar op een kilometer of 30 van elkaar dus zul je een route hebben bedacht die er een beetje tussendoor slingert. Mocht 1 van die slingers richting Hengelo/Enschede gaan dan wordt mijn puzzel een stuk makkelijker.

Henk