Ik heb een paar vraagjes aan scrumble, want ik ben een beetje ....
Was jij niet die beginnende vakantiefietser die op 8 juni 2006 in (één van) je eerste bericht(en) op dit forum advies vroeg aan de ervaren fietsers hier over een ALDI fiets van € 349,- waarop je naar Santiago de Compostella wilde....??? Die heb je toch gekocht...? Is die fiets ooit in Santiago geweest?
Nu, 10 maanden later heb je een Surly Crosscheck aangeschaft en overweeg je zelfs de aanschaf van een fancy Shimano Sweet 16 wielset van 635 Engelse ponden.... Dat je uiteindelijk kiest voor een vriendelijker geprijsde wielset (maar zeker net zo "fancy"), die je kennelijk al in je bezit had, brengt me weer iets dichter bij die ALDI fiets....
Overigens zijn die Easton Circuits naar mijn idee niet echt "reisfietswielen", zie ook Marten zijn commentaar
Ik vraag me af waar die omslag door is veroorzaakt. Nog geen jaar geleden een super-low-budget fiets voor een nogal traditionele (en grijsgetrapte) fietstocht, waar overigens niets mis mee is.
Nu een "race-reismachine" en de 100-cols tocht. Toch wel ambitieus voor een (nog steeds) beginnende vakantiefietser, maar daar is ook niets mis mee. Maar, zoals ik deze alinea begon, vanwaar die omslag?
Wat ik me ook afvraag.... waarom moet het zo snel..?? Meer kilometers per dag, meer zien...? Daggemiddelde 245 km?? Met het snot voor de ogen? Leon z'n Snel niet snel genoeg? Hebben we haast ??? En zijn paklijst traditioneel? Kan aangescherpt worden? Lichter, sneller (duurder ) om zo snel mogelijk op de plaats van bestemming aan te komen?
Mijn reisdoel is de reis.... niet de plaats van bestemming, niet de klok en niet een finishlijn...
Maar iedereen moet natuurlijk op zijn eigen wijze gelukkig proberen te worden. Dat kan natuurlijk door het fietsen, zo probeer ik het. Het kan ook door DE fietsen....
Blijf ik nog zitten met die onbeantwoorde vraag: Ben je nu op die ALDI fiets in Santiago de Compostella geweest of niet