Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Exit Schwalbe Marathon XR - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Exit Schwalbe Marathon XR

Goh, zelfs nu nog. Jaren geleden had ik er al problemen mee. Op mijn stadsfietsen (voor- en achterbanden) en mijn ligfiets (20" voorband) heb ik ze gehad en allemaal heb ik ze vroegtijdig weg moeten gooien vanwege het uitscheuren in de 'wangen'. 'Hard oppompen,' riep de fietsenboer. Het hielp geen bal. Rommel! Nooit meer Vredestein. CST komt ook uit Azië en die zijn wel goed, het lijkt wel of ze niet willen.
harry-fietsenaar schreef:Goh, zelfs nu nog. Jaren geleden had ik er al problemen mee. Op mijn stadsfietsen (voor- en achterbanden) en mijn ligfiets (20" voorband) heb ik ze gehad en allemaal heb ik ze vroegtijdig weg moeten gooien vanwege het uitscheuren in de 'wangen'. 'Hard oppompen,' riep de fietsenboer. Het hielp geen bal. Rommel! Nooit meer Vredestein. CST komt ook uit Azië en die zijn wel goed, het lijkt wel of ze niet willen.
Hallo Harry,

Het gaat hier over Schwalbe en jij haalt hier Vredestein door het slijk onder de noemer Schwalbe. 8)

Schorpioen. :mrgreen:

TSja, maar welke band dan wel, zou ik onderhand weer eens willen vragen

De Conti TT 2000 zit officieel niet meer in hun (Conti) aanbod, wat betekend dat wat er nog aangeboden wordt, al snel één jaar oud is.

Zou dat invloed hebben op het uitdrogen van de band?

En wordt de CST ook in 28" te koop aangeboden?

Wil graag nog een bijdrage leveren vwb bandenkwaliteit. Aanvankelijk op mijn Koga RR waren Conti TT's op gemonteerd. Veel klachten varierend van scheuren en makkelijk lek rijden (itt testen!!) Heb daarna probleemloos bijna 1,5 jaar op Vredestijn banden (ja echt waar) gereden. Las veel positiefs weer over conti's dus heb voor het asfalt een set Conti Sport Contact''s gekocht. Voor: zeer weinig rolweerstand en ziet er kek uit. Net een slick waarop een dun geultje doorheen loopt. Maar na 2000 km al inscheuring van de wang. Viel niet meer op te fietsen. Voor mij dus nooit meer conti's, maar ga over op schwalbe's.

gr Walter

IK fiets ook op conti al 4000 km. nooit last van gehad en maar een keer opgepomp.

met schwalbe binnen banden.

Mario

Dan fiets je vast met te zachte banden............

Ik heb deze laatst nog nagekeken en nergens last van gehad

mario

Willem Jongman schreef:Dan fiets je vast met te zachte banden............
Was het maar waar, dan zou ik mijzelf kunnen aankijken. Hou de druk van tegen de 6.0 Bar aan en controleer dat regelmatig.

Marco de Wit schreef:Lijkt mij een leuke poll!

Ik denk dat het snelheidsverschil tussen de 1 en 2 km/u ligt bij de XR vergeleken met de ContiTT of de gewone Marathon.
(En de dutch perfect No Flat op 4 km/u, maar dit terzijde)

Marco
Hallo ik denk niet maar weet uit ervaring dat het verschil met Maraton xr en Maratom slick een versnelling is, rij ik met de Maraton xr is zijn derde versnelling dan kan ik met de Maraton slick een versnelling zwaarder rijden.
In snelheid gemeten is dat ingeveer zon zeven kilometer per uur sneller.

@Walter B. Troost je. In een Marathon XR band heb ik ook wel eens na zo'n 1500 km een beginnende scheur in de wang gekregen. Kon er wel nog 3000 km mee doorfietsen. Het maandagochtendexemplaar werd na thuiskomst gratis vervangen door een nieuwe.

Heeft iemand ervaring met Swalbe Cruiser banden? Ik ga in Nederland, Belgie en Frankrijk op verharde wegen rijden.

Ik hoor graag.
Voor wie echt snel wil kan ook de Marthon Racer monteren. Daarop fiets ik "bijna" zo snel als op mijn racefiets, rond de dertig zonder bagage.

Een bijzonder licht lopende band die wel minder lekbestendig is. Gewoon een binnenbandje meer meenemen dus.

Als je met een minder snelle mede-fiets(st)er gaat monter je gewoon de
XR's. :idea:

Succes, uiteindelijk mag je gelukkig zelf trapperen

Eric

liz schreef:@Walter B. Troost je. In een Marathon XR band heb ik ook wel eens na zo'n 1500 km een beginnende scheur in de wang gekregen. Kon er wel nog 3000 km mee doorfietsen. Het maandagochtendexemplaar werd na thuiskomst gratis vervangen door een nieuwe.
Hi Liz,

nou er zit nu al een Schwalbe Marathon Plus op. Kijken hoe dat gaat. Bedankt voor je troost, wilde al bijna stichting correlatie bellen :wink:
groeten Walter

Let bij de Marathon Plus op de harde binnenkant (die hem extreem anti-lek maakt).

Als het warm is en de band wordt zwaar belast, kan de blauwe anti-leklaag door het rubber heenprikken. Kortom geen goede band voor een vakantiefietser.

Wat Vredestein banden betreft; ze ontwerpen erg goede banden, alleen het productieproces schommelt nogal. Dus dan heb je het ene jaar goede banden en het andere jaar slechte. Dat gebeurde een paar jaar geleden ook wel bij Conti en Schwalbe, maar in veel mindere mate. Zij hebben hun productieproces beter onder controle (gewoon kwestie van meten, offsetwaarden goed nakijken en actie ondernemen, enzovoort ) :lol:

Eric Schuijt schreef:Let bij de Marathon Plus op de harde binnenkant (die hem extreem anti-lek maakt).

Als het warm is en de band wordt zwaar belast, kan de blauwe anti-leklaag door het rubber heenprikken. Kortom geen goede band voor een vakantiefietser.

Wat Vredestein banden betreft; ze ontwerpen erg goede banden, alleen het productieproces schommelt nogal. Dus dan heb je het ene jaar goede banden en het andere jaar slechte. Dat gebeurde een paar jaar geleden ook wel bij Conti en Schwalbe, maar in veel mindere mate. Zij hebben hun productieproces beter onder controle (gewoon kwestie van meten, offsetwaarden goed nakijken en actie ondernemen, enzovoort ) :lol:
Hi Eric,

hee das goeie inside information. Maar mijn banden zitten op een Koga RR die ik voor woon werk verkeer gebruik en dagtochten, waarbij er flink doorgetrapt wordt. In november overigenswil ik een VSF T400 Rohloff. Die ga ik gebruiken voor zowel woon/werk-verkeer als voor vakanties. En idd die Vredesteinbanden waren in mijn geval retegoed. Gekgenoeg lijkt het dat op dit forum er alleen over conti's en schwalbes gepraat wordt. Bedankt voor je inzet van je kennis.

gr Walter

Eric Schuijt schreef:Wat Vredestein banden betreft; ... het productieproces schommelt .... ene jaar goede banden en het andere jaar slechte ... Zij hebben hun productieproces beter onder controle
Dat zeiden ze 5 jaar geleden,
Dat zeiden ze 10 jaar geleden,
Dat zeiden ze 15 jaar geleden,
Dat zeiden ze 20 jaar geleden,
Dat zeiden ze 25 jaar geleden.
Wie wil ze testen?
Leon

Pfff, deze vakantie maar weer eens een band op de hieldraad aan gort gereden. Eerst wilde ik gelijk het merk vervloeken.

Totaalgewicht in combinatie met rijstijl met betrekking tot off-road en onverwachte stoeprandjes in buitenlands stadsverkeer lijkt nu toch een belangrijkere reden.

Met de MTB kan ik handig een achterwieltje lichten als ik een randje opmoet, met volle bepakking gaat dat eigenlijk niet, maar de gewoonte zit erin gebakken.

Hallo Leon,
In dit topic heb ik ook gereageerd op 3 okt 2005. Hier heb je toen op gereageerd als zijnde vlug explodeerde band.
Ondanks dat heb ik het toch aangedurft en er mee gefietst. De perfect van 6000km als achterband heeft er nog 2500 bij gekregen als voorband. De Superior die ik er toen net ophad liggen heeft 5000 km gereden als achterband en 2000 als voorband. Ik durf er nog wel even mee te fietsen. (Heb ik dan een goede productielijn gehad?:wink:)
Als achterband heb ik nu de Marathon XR op liggen. Na 2000 km nog geen enkele slijtage. Mijn partner heeft er net zo veel km op zitten met zijn conti top 2000 en deze is zo goed als versleten. (We hebben dezelfde gewichtsverdeling)

Dat zeiden ze 5 jaar geleden,
Dat zeiden ze 10 jaar geleden,
Dat zeiden ze 15 jaar geleden,
Dat zeiden ze 20 jaar geleden,
Dat zeiden ze 25 jaar geleden.
Wie wil ze testen?
Leon
Hoi Leon,

toen ik vorig jaar in Laos fietste kwam ik daar een R&D man van Vredestein tegen. (nee, hij fietste niet). Hij beaamde dat hun kwaliteit nogal schommelde. Dus in jouw lijstje mis ik nog: Dat zeiden ze een half jaar geleden :lol:

Eric Schuijt schreef: Dus in jouw lijstje mis ik nog: Dat zeiden ze een half jaar geleden :lol:
Toen ik in 1988 stage liep bij Vredestein was daar een oudgediende die zei dat hij 25 jaar daarvoor al eens gratis proefbanden had gekregen. Die konden medewerkers krijgen omdat het tests waren. Hij vertelde me dat hij daarmee niet eens de overkant van de brug had gehaald. Nog geen 2 kilometer in dit geval. Ze hadden geprobeerd hoeveel kalk je in het witte rubber konden verwerken.
Hij maakte zijn eigen fietsbanden liever zichtzelf, dat mocht na werktijd. Hij "wist dan wel welke spullen hij in het mengsel moest doen en welke niet".
Dus ik kan er aan toevoegen: dat zeiden ze 44 jaar geleden ook al. :D
Leon