Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste Koga Miyata Signature op Bike Motion beurs - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Eerste Koga Miyata Signature op Bike Motion beurs

van Blaaten schreef: De stam is het hele werkwoord -en. Dus: stam uitgeven = uitgeven -en = uitgeev. Als laatste medeklinker de v, die niet in het kofschip zit, dus dan met een d. Helaas pindakaas is het een gewoon werkwoord, dus gaat het allemaal niet op.
Nog gekker ??
Het is gewoon de tegenwoordige tijd = stam + t

uitgeven
ik geef uit
hij geeft uit
zij geven uit

Dus ook "als je zoveel uitgeeft", of opgeeft, of doorgeeft, of weggeeft !!

Dus: blaten. blaat, geblaat!

wel jammer dat jullie niet proberen mijn reactie te begrijpen. Als je goed leest merk je dat ik ik begrijp dat het gewoon tegenwoordige tijd is, ik ga alleen in op de uitleg van Whiskey.

Ik vind het ook niet nodig dat iemand kritiek geeft op een ander zijn schrijfstijl.

En dan Bert sitters, wat wil je met zo'n opmerking jongen?

Ik ben Bert Sitters :lol: :lol: :lol:, wie ben jij :?: :?: :?: ?

**mod**

Oke, kunnen we het taalgeneuzel even laten voor wat het is en on-topic blijven?

van Blaaten heeft een goed punt en daar wordt nu geen aandacht aan besteed... behalve dat hij/zij wat taalfouten maakt.

De Vakantiefietser schreef:. Ik heb dus een zwak voor Koga, zoals ik dat ook voor Snel heb (net zoals Marco voordat hij door Santos gesponsord werd :lol: )
Snel komt niet erg vaak voorbij in dit forum en dat is toch wel jammer. Ze hebben nl ook een nieuw model: de Sahara. Mooie fiets ook, niet helemaal mijn type maar toch.... Mocht hem vorige week al bij je bewonderen en vandaag op de Bike motionbeurs. Mooi oversized aluminium frame 26 inch wielen, wat sportiever dan de Savanne en verder naar wens op te bouwen. Heb nog geen afbeelding kunnen vinden, en de prijs..???

Hoi Harry,
Mooooiiii....weer een merk dat zich verder ontwikkelt.
Alu voor Snel.....dat is toch wel een nieuwtje...

nee

Marco Meijerink schreef:Hoi Harry,
Mooooiiii....weer een merk dat zich verder ontwikkelt.
Alu voor Snel.....dat is toch wel een nieuwtje...
Stond al een tijdje op de site (toendertijd ook nog even naar gekeken):
De Safari kan ook geleverd worden met een aluminium 7005 frame.
Dit is ongeveer 800 gr. lichter en toch zeer sterk. Meerprijs € 60,-
De Savanne zo te zien niet, net zoals de Expedition. Explorer dan weer wel (dus alleen 28").

Marco Meijerink schreef:Alu voor Snel.....dat is toch wel een nieuwtje...
Da's toch niets nieuws?
Leon

nee....dat klopt......foutje... :oops:

@ Jeroen Kuijt: en hoe zat het dan met Giant, op hun fietsen stond in het begin: "Quality touched by Koga" ?

Jeroen Kuijt schreef:

De zoon van de Gaastra's is Gerrit.
Gerrit Gaastra heeft IdWorks opgericht en zich gevestigd in Duitsland.
Dus Gerrit beconcureert z'n eigen ouders? da's interessant...

Er zijn geen Gaastra's meer bij Koga. Zie het eerdere bericht op dit topic: Koga is al enige jaren eigendom van de Accel Group.

Het merk Giant is in de jaren '80 naar Nederland gehaald door Koga. Later kreeg Giant een eigen vestiging in Nederland.

Nou, wij zijn net terug van de Bikemotion en hebben ook eens een blik geworpen op de nieuwe koga...

Na even de Santos bril afgezet te hebben, vonden we 'm nou echt niet zo superbijzonder hoor...

En als de prijs echt zo hoog is, dan zijn er toch andere merken, die hetzelfde bieden voor minder geld.. nahja, dat is onze ongezouten mening in ieder geval: leuk dus, maar niet echt vernieuwend... werd er niet echt warm van. ;)

Hallo,

Ik ben ook de de beurs geweest, was bij de uitreiking van de fiets van Eric. Ik ben het met fietsjunks eens, was niet echt iets bijzonders. Voor Eric natuurlijk wel, want hij heeft er weer een fiets bij. Ik denk dat ik ook maar een boek ga schrijven :lol:

IK ben ook nog bij Snel geweest, en die nieuwe Sahara alu frame kost 375 euro, zonder balhoofd. Het is een 7005 frame, zelfde kwaliteit als van Koga dus. Arie, een van de snel monteurs vertelde mij, dat dit nieuwe frame pas in 2007 geleverd kan worden en dat de eerste paar die besteld worden voor de prijs die ik noemde met de hand gemaakt worden als zijnde een proef model. Klinkt wel goed.

IK wilde wel een frame kopen bij santos, maar die worden alleen maar geleverd met een kris king balhoofd, wat de fiets weer stukker duurder maakt. Dan toch maar misschien een Snel alu of staal. Ik zal altijd wel een twijfelaar blijven.

Vraag aan fiets Junks, hoe staat het eigenlijk met jullie nieuwe Santos fietsen. Jij had toch een nieuwe Santos alu? wat zijn jouw ervaringen, misschien kan jij mij inspireren, tot het maken van een keuze.

leuk nieuwtje voor Marco onze R-naaf tester. Ik sprak de R-naaf importeur en die vertelde mij over de R-naaf het volgende: Het beste is de zwarte R-naaf, weeg iets lichter en er zit aan de buitenkant minder op. het beste voor de R-naaf zijn de uitvalpatten, met die 2 schroefjes, omdat in een eccentriche braket water kan lopen en de boel gaart roesten, en met een derailleut heb je weer veel onderhoud, zeker in de winter.


Mario

@mario: de fiets bevalt heel erg goed! zo goed, dat Elmar ook een travelmaster gekocht heeft en sinds kort ook in het bezit is van een santos racefiets... je kunt dus wel stellen dat we santos-minded zijn (geworden).

Hiervoor reden we op een koga (Worldtraveller), maar de Santos vinden wij echt een vooruitgang, betere rij-eigenschappen.. stuurt directer en voor de prijs veel meer kwaliteit.

We hebben er destijds ook een stukje van op onze site over geschreven, kun je vinden onder het kopje 'nieuws' .

Succes met je keuze!

Je hebt (had?) toch de mogelijkheid om bij Santos een travelmaster aan te schaffen zonder Chris King?

Grappig hoe deze topic gaat:
Eerst het verkapte Signature-pluggen.
Al een paar weken. Ook via andere topics.
Daarna oa over de Kogawebsite die nog niet goed werkt.
Over de Signatureprijs. Wel heel erg hoog.
Zeker voor wat tie biedt in verhouding tot andere fietsen.
Over de nieuwe Snel.
Over de familie Gaastra.
Over de Santos waar iedereen heel erg tevreden over is.
De marketingafdeling van Koga zal hier niet tevreden over zijn.
De kogabuzz lijkt mislukt want dit is toch een van de plekken waar de Kogasignaturebelangstellenden gaan kijken.
Die lezen weinig positiefs.
Ze komen terecht in een uit pure verveling ontstane taalstrijd omdat die Signature misschien wel erg saai is.
De Santosbuzz lijkt te winnen.
Buzz is een vorm van marketing...
Dat weten Eric en Fietsjunks vast ook.
Ben benieuwd wat de Kogamarketingmannen van dit topicverloop vinden.
Het schiet niet op.
Bij Generalmotors zouden in zo'n geval ontslagen vallen.
Ik wil meer reclame. (Even terug naar een ander topic, sorry moderatoren...)
Maar wel goeie.
Niet zo'n fancy Kogawebsite.
Maar gewoon een plaatje van een fiets met een beschrijving en een paar bijzondere argumenten waarom ik niet zonder die fiets zou kunnen en daarnaast het onderdelenmenu plus de prijslijst.
Keep it simple.
Wij zijn fietsers!
niko

nikopaul schreef:Ik wil meer reclame. (Even terug naar een ander topic, sorry moderatoren...)
Maar wel goeie.
Niet zo'n fancy Kogawebsite.
Maar gewoon een plaatje van een fiets met een beschrijving en een paar bijzondere argumenten waarom ik niet zonder die fiets zou kunnen en daarnaast het onderdelenmenu plus de prijslijst.
Keep it simple.
Wij zijn fietsers!
niko
Ik zou zeggen, haal gewoon wat folders op :-)

Michaël

Allereerst: ik heb niets tegen Koga. Sterker nog: ik heb er één, en ik ben er zeer tevreden mee. En er zijn nog veel meer zeer mooie fietsenmerken waar ik ook niets tegen heb. Ik stoor me daarom wel eens aan een soort anti-Koga-hetze, die hier op het forum soms lijkt te heersen. Heel vaak lees ik dan dat Koga veel te duur zou zijn, en dat snap ik eigenljk niet.
Als ik mijn eigen fiets bekijk dan heb ik er bij de koop, en ook daarna best wel één en ander aan veranderd (ja, dat kan ook bij een Koga! :shock:) waarmee de prijs omhoog ging, maar daarmee is het nu (bijna) helemaal de fiets die ik wilde hebben. Bij mijn oriëntatie heb ik allicht ook o.a. naar het zo geroemde Santos gekeken, maar daar kwam ik voor ongeveer dezelfde afmontage als die ik nu heb € 200 duurder èn 1.0 kg zwaarder uit... Vandaar dat ik nu op een Koga rijd (terecht of onterecht)!

Om even on topic te blijven: wat me evenwel verbaast als ik "mijn fiets" op de Koga site samenstel kom ik bijna €1000 duurder uit dan wat ik uiteindelijk kwijt was! Conclusie: zelfwerkzaamheid loont dus blijkbaar zeer, en/of die Signature in kennelijk nogal aan de prijs. :? :wink: