Sorry voor de late reactie. Als het nog doorgaat wordt het waarschijnlijk zo'n wiel van Kurbelix met een Andra 40 velg, zoals aangeraden door Mr.Z en Grandonneur. In mijn huidige achterwiel zijn de kapotte spaken nu vervangen en de rest waar nodig bijgespannen en daar gaat het voorlopig nog wel even mee. Ik ben sowieso afgestapt van zo veel mogelijk in 1 keer willen meenemen; het is eigenlijk veel relaxter om dan maar een keertje (of twee keer in het ergste geval) terug naar het depot te rijden i.p.v. zo'n loodzwaar opgetaste fiets in bedwang te moeten houden. In deze tijd van het jaar worden de hoeveelheden post weer groter dus 1x rijden is sowieso eigenlijk niet meer te doen. Daarbij ben ik bezig een oude Sparta Granny (degelijk frame en goede stevige bagagedrager) op te knappen, die heeft velgen van 38 mm breed (bijna 39 in de schuifmaat) en als dat goed lukt wordt dat in ieder geval mijn reservefiets, maar misschien ook wel mijn 1e keus.
Zodra ik een nieuw achterwiel ga bestellen, dan meldt ik dat hier nog even. In ieder geval hartelijk dank voor alle goede raad en suggesties, is ben weer een stuk wijzer geworden.