Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Transavia fiets meenemen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Transavia fiets meenemen

Berger schreef:
za 04 nov, 2023 08:49
bert sitters schreef:
za 04 nov, 2023 07:41
Transavia zegt moeder KLM te volgen.
Waar lees je dat? Ze gaan de maatvoering gelijk stellen aan KLM staat er. Toch niet hun hele fiets meeneem beleid? Of heb jij meer informatie?
Ik heb het over de luchthavens. De KLM heeft een maatvoering, maar veel scanners op buitenlandse luchthavens zij kleiner dan de maatvoering van de KLM.
Vandaag nog even gechecked wat de huidige status is met betrekking tot het vervoer van fietsen door Transavia. Wij zijn fervente tandem-fietsers, en onze fiets is 2,60 m lang (en weegt zo'n 29 kg). Wij hebben de afgelopen 12 jaar vaak met Transavia gereisd, en onze fiets (in dedicated fietshoes) ging altijd mee.
Met de nieuwe vervoersregels van Transavia in m'n achterhoofd heb ik contact opgenomen met Transavia. Ik kreeg een heel simpel antwoord: jullie tandem voldoet niet aan de eisen, dus we nemen die niet mee. Na nog wat vragen over het waarom van deze maatregel kreeg ik als antwoord dat er scherpere veiligheidseisen zijn. Kennelijk zijn die er alleen voor Transavia, want diverse andere maatschappijen (Easyjet, Ryanair of TAP (we willen naar Lissabon fietsen)) hebben deze eisen niet.
Heel jammer, maar Transavia is dus exit voor ons.

Met hartelijke goet,

Alfred