door
Marjan » ma 27 feb, 2023 16:54
Ik vind dat je beginnende fietsers niet moet onderschatten.
Over het algemeen zelfstandige lui die wel gaan. Ik ken voldoende mensen die het bestaan van de WF niet eens kennen en op een gewone fiets op tour zijn gegaan en eenmaal het virus te pakken de oude spullen inruilen voor beters, lichters. ervaring maakt wel dat ze lichter willen.
Mijn 1e x lang geleden was met spullen die ik al had van het wandelen en een gekochte fiets van Marktplaats, te groot frame bleek maar daar had ik geheel geen verstand van. Ik had een superleuke vakantie in Zweden, ontzettend zwaar bepakt want..ook nog een tasje mee met leuke kleren die onder in de tas is blijven zitten. Fiets gekocht voor 75, - weer verkocht voor 75,-
De grap is dat ik op een camping mensen trof met een Vittorio en mijn fiets geheel ' afkraakten", mijn uitrusting was te zwaar etc. Het enigste wat zij bereikten dat ik die lui arrogant vond en trok me er niets van aan.
Na nog een Giant, een 2e hands Koga en inmiddels zoo gelukkig om te vakantie fietsen kocht ik een Santos, eerst met Rohloff maar na een jaar al omgeruild voor een derailleur.
Vaak zijn ' wereldfietsers" enigszins einzelgangers en weten gaandeweg zelfstandig wat wel en niet te kopen. Je zou ze dus ook enigszins eigenwijs kunnen noemen. Op eigen wijze, en dat vind ik een compliment.