Ik heb mijn werk-OVchipkaart voorzien van een vouw en een aantal keer meegewassen in de wasmachine. Prima te onderscheiden van m'n andere OVchipkaart ondertussen.
Was niet helemaal de bedoeling, maar doet het nog wel

Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb mijn werk-OVchipkaart voorzien van een vouw en een aantal keer meegewassen in de wasmachine. Prima te onderscheiden van m'n andere OVchipkaart ondertussen.
Helemaal mee eens, wij worden tegenwoordig ook mondiger. Zeker omdat de fysieke wereld van bedrijven en instanties nu zowat verdwenen is. Vroeger was een balie- of loketbezoek heel gewoon, menselijk contact. Een keertje bij een aardige loketjuffrouw thuis koffie drinken. En nu achter een computerscherm of op smartphone, wat niet altijd kan lukken. Dat maakt ons nou allemaal onzeker, zo ver weg. Daarom mopperen we nu meer.
Hier idem (+creditcard). Ik heb de ww-ov-kaart in het hoesje van de werktelefoon zitten. Die heb ik altijd bij me als ik naar het werk ga. De rest van de pasjes zit (tijdens de vakanties) verdeeld over bij telefoon en in portemonnee. Privé-ov-kaart zit el bij bankpas, maar die ebruik ik niet zoveel als de ww-kaart, dus die uit de portemonnee halen is al normaal.
Ik denk niet dat er gemiddeld per oudere persoon meer gemopperd wordt - het mopperniveau van een Nederlander is al erg hoog. Wel zijn er door de vergrijzing meer ouderen die bovendien ouder worden, dus het totale moppervolume zal zijn toegenomen. Bovendien heeft het gemopper een groter bereik en frequentie gekregen dankzij dezelfde digitalisering als waarover gemopperd wordt. Dit leidt bij de ontvangende partij, inclusief niet-ouderen, vervolgens tot extra gemopper vanwege de ervaren mopperstress. Zo ontstaat een intergenerationele overdracht van moppergedrag, wat de Nederlandse moppercultuur blijvend in stand houdt.Martin E. van Doornik schreef: ↑wo 01 feb, 2023 19:27Helemaal mee eens, wij worden tegenwoordig ook mondiger. Zeker omdat de fysieke wereld van bedrijven en instanties nu zowat verdwenen is. Vroeger was een balie- of loketbezoek heel gewoon, menselijk contact. Een keertje bij een aardige loketjuffrouw thuis koffie drinken. En nu achter een computerscherm of op smartphone, wat niet altijd kan lukken. Dat maakt ons nou allemaal onzeker, zo ver weg. Daarom mopperen we nu meer.
Je gebruikt hier precies de woorden! OnzekerMartin E. van Doornik schreef: ↑wo 01 feb, 2023 19:27Helemaal mee eens, wij worden tegenwoordig ook mondiger. Zeker omdat de fysieke wereld van bedrijven en instanties nu zowat verdwenen is. Vroeger was een balie- of loketbezoek heel gewoon, menselijk contact. Een keertje bij een aardige loketjuffrouw thuis koffie drinken. En nu achter een computerscherm of op smartphone, wat niet altijd kan lukken. Dat maakt ons nou allemaal onzeker, zo ver weg. Daarom mopperen we nu meer.
Wat mooi omschreven.Leon schreef: ↑vr 03 feb, 2023 19:49Ik denk dat het veel te maken heeft met complexiteit en veranderingen daarin. Een mens kan veel aan maar er is wel een limiet in wat een mens steeds opnieuw kan leren. Helaas zit de maatschappij op dit moment zo in elkaar dat men probeert problemen op te lossen door iets toe te voegen waardoor de werkelijkheid telkens weer een stapje complexer wordt. Dat proces stopt een keer. Laten we hopen dat dit een beheerst proces is en geen catastrofe.
Veel jonge mensen zijn trouwens ook gefrustreerd. Ik durf de stelling wel aan dat twintigers van nu het leven als lastiger ervaren dan de twintigers van 35 jaar geleden. Misschien is het tijd dat de ouderen en jongeren samenspannen om de wereld fijner te maken, want uiteindelijk willen we hetzelfde: familie/vrienden, een fijne leefomgeving, goed eten, leuk werk en in de vrije tijd dien wasr we zin in hebben - binnen randvoorwaarden natuurlijk. Dat laatste is niets nieuws maar leek een tijdje uit het oog verloren.
Ik las laatst dat het schrijven met pen en papier voor de jongere generaties inderdaad toenemend problematisch schijnt te worden
Dat denk ik ook. Alleen uit die frustratie zich bij jongeren vaak anders dan bij ouderen.
Uit dat artikel:JandeFietser schreef: ↑wo 15 feb, 2023 08:45lekker dan, inchecken met je ov chip kaart en uitchecken ongewild met je bankkaart. ... Wie heeft het weer verzonnen, zo’n beginnersfout?