Leon schreef: ↑di 17 apr, 2018 09:00
Ik denk dat de webmasters best ruimte op de website zouden kunnen en willen maken voor een rubriek "Nieuw Spul".
Travelmaster schreef: ↑di 17 apr, 2018 09:40
Ben het overigens met je eens voor een rubriek Nieuw Spul. Is ook gewoon leuk, nieuwe spulletjes kijken zonder eigenbelang. Heb er al vaker voor gepleit.
Leon, Travelmaster,
Een aparte rubriek voor 'Nieuw Spul", daar lijkt me weinig verkeerds aan.
Maar aan de andere kant, met 'Commercieel Nieuws' hebben we die toch al een beetje?
Als ik een nieuwe fiets of nieuwe tent onder de aandacht zou willen brengen, als buitenstaander die voor de rest niets met de makers/fabrikanten van doen heb, dan plaats ik dat bericht onder 'Commercieel Nieuws'. Niet omdat het vanuit mij gezien commercieel is, maar omdat het zo uitgelegd zou kunnen worden. De maker/fabrikant die eenzelfde bericht zou sturen, die zou het namelijk ook in deze rubriek moeten plaatsen.
En volgens mij houden zowel die makers/fabrikanten/winkeliers op dit forum zich aan deze indeling, als dat gewone (buitenstaander) forumleden dat doen.
Maar het gegeven dat iemand gesponsord wordt of anderszins commerciële belangen heeft (of mogelijke belangen), zonder dat de argeloze lezer hier van op de hoogte is, dat voorkom je met zo'n rubriek niet. Of dat iemand een wervend verhaal gaat ophangen zonder de lezer over zijn (mogelijke) belangen te informeren. Dat niet op de hoogte zijn voorkom je m.i. alleen door de mogelijke belangen uitdrukkelijk te vermelden.
Of streven jullie met je suggestie misschien naar een zuiverder onderscheid? Dus 'Commercieel Nieuws' puur als bewuste (gratis) reclame rubriek?
Maar dat zou dan weer betekenen dat een bericht (mbt een nieuw product) door een winkelier onder Commercieel geplaatst zou moten worden. Maar exact hetzelfde bericht door mij als buitenstaander in "Nieuw Spul' geplaatst zou moeten worden?
Wellicht dat ik jullie suggestie verkeerd interpreteer of uitleg?