Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goede fietspomp gezocht - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Goede fietspomp gezocht

De beste is de topeak mount morp voor 32.95 inclusief bevestigings matriaal voor aan het frame.
Het is als het ware een mini fietspomp met een geweldig vermogen.
Er zit een uitklapbaar voetsteuntje aan en een slangetje van 25 centimeter en je kunt hem gebruiken voor een frans of autoventiel
Kijk een op de site van bike2build alleen daar niet bestellen want ze rekennen de adviesprijs plus verzendkosten en een beetje fietswinkel heeft ze ook of kan ze bestellen.
zwartekees schreef:De beste is de topeak mount morp
Is toch de "opvolger" van de Master Blaster (Die naam vond ik echt veel mooier ;)), vrijwel zelfde layout?
De Master Blaster beviel me prima, de Mountain Morph heb ik nu, maar nog niet uitgeprobeerd.

Willem Jongman schreef:Ik heb zelf ook nog wel een vraag. Ik ben de laatste jaren op steeds bredere banden gaan fietsen, en daar moet dus ook steeds meer lucht in. Met mijn luxe Blackburn racefiets pompje is dat een bijna ondoenlijke klus geworden (ik ben wat jaloers op diegenen onder jullie met zo'n mooie Zefal HPX).
is gewoon te koop ;)
Nu zie ik dat er ook van die CO2 patronen zijn waarmee je je band kunt opblazen (het gemak dient de mens), maar ik kan daar niet heel veel informatie over vinden. Ik heb ook wel eens van een technicus gehoord dat die Co2 minder weglekt dan gewone lucht.
ik dacht juist meer
Ik snap dat het in verre streken geen goed idee is ter vervanging van een pomp, maar dichtbij huis of als aanvulling lijkt het me wel wat. Zijn dit gestandaardiseerde patronen, of zijn er allerlei verschillen merken en systemen?
Wim
er zijn patronen met en zonder draad en ze worden voor verschillend geld verhandeld. De patronen via de drankenhandel zijn vast het goedkoopst :D

Toeval(?) wil dat ik alle drie systemen heb. De HPX is een prima pomp, maar ik gebruik tegenwoordig altijd de Mountain Morph. Met minder inspanning pomp ik mijn banden lekker strak op. Ook een pompje met CO2 heb ik. Is erg gemakkelijk en snel (in twee seconden een volle band), maar ook erg duur (iets van 1 euro per vulling?), dus alleen als het snel moet. Bovendien mag je geen CO2 cartridges meenemen in het vliegtuig.
Na vorig jaar een aantal pompjes naar de filistijnen te hebben gepompt, heb ik dit voorjaar een "Mini Morph" gekocht, het nieuwe kleine broertje van de Mountain Morph van Topeak. Zelfde principe, slangetje en uitklapbaar voetje en handvat, maar wel veel gemakkelijker in rugzakje of fietstas te proppen. Heel tevreden! Overigens staat op het pompje nog steeds als ondertitel "Master Blaster"...

Groetjes,

Astrid

Standaardpomp is HPX4. Die past op de nokjes in het frame van mijn randonneur. Pompt al jaren moeiteloos mijn banden keihard op.
Op mijn Bike Friday vouwrandonneur, waar geen plaats is voor een lange pomp, zit een Topeak Roadmorph. Zoeen met een slangetje. Perfecte degelijke pomp die je ventielen ook nog eens heel laat.
Franse ventielen pompen lichter waardoor die langer lijken heel te blijven.
niko

Ik heb de Topeak Rocket Pocket Master Blaster (Pff, mond vol ja) aangeschaft klein en licht en de band zit zo vol (tot 12 bar maar liefst) ik gebruik voor mijn, mtb, racefiets en reisfiets en past op alle type ventielen. Moet wel zeggen, eindelijk een goed "mobiel" pompje.
Oh ja, mijn thuispomp is een SKS Avacs Rennkompressor,empfehlenswertig!

Even over de Topeak Road Morph (met voetsteun en met slangetje.) Hij is ook leverbaar met slangetje met een ingebouwde drukmeter. Zeker voor fietsers die met Big Apple banden rijden (op te pompen van 2 tot 5,5 bar) is het goed om te weten op welke druk je rijdt.
Dat geld sowieso voor iedere fietser. Immers, een bandendruk van 3, 4 of 5 bar is voor mij niet te voelen met mijn blote handen (ik ben dan ook niet zo sterk in mijn handen :cry:). Maar je merkt de goede bandendruk wel als je fietst! :lol: