Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke tent - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Welke tent

Die Wild country zephyros 3 living werd voorheen verkocht onder de naam Terra Nova Laser Space, daar past zeker een fiets in. Is denk ik wat zwaarder en volumineuzer als de 3F tunnel (Package Size: 10cm x 20cm x 5cm) :shock:

Ik denk dat de verkoper de inches voor cm aanziet, bij deze verkoper staan geloofwaardiger getallen (met foto's). Licht en klein icm goedkoop zal waarschijnlijk ook minder duurzamer zijn. Alhoewel, 170 euro is voor Aliexpress geen goedkope tent, en 3F UL gear heeft onder buitensporters een redelijk goede naam.
Afbeelding
Hé en deze? De Vaude Chapel
Afbeelding
Kan je fiets rechtopstaand in. En dat bij een gewicht van 3,9kg. Ben d'r zelf ook van gecharmeerd.
Al vind ik dat fietsen buiten moeten slapen overigens. Als dat niet kan heb je gewoon een te dure fiets :lol:
Leon schreef:Ik ben met mijn fiets wel eens bij zo'n MSR-tent geweest waar een fiets in zou kunnen staan. Echt niet! En ik heb geen rare fiets.
Je zou 'm ook plat kunnen leggen. Ik kwam toevallig dit plaatje tegen:

Afbeelding
Bron: http://www.bikeforums.net/touring/95160 ... nts-2.html

Geen idee of Dennis inmiddels al een geschikte tent heeft gevonden, maar de MSR Hubba Hubba (of de goedkopere en zwaardere Elixir) icm de Gearshed is een mooie lichtgewicht optie voor wie perse de fiets in de tent wilt hebben. Weegt totaal iets van 2,5 kg. Als je dan denkt dat de ingang geblokkeerd is door de fiets: er is aan de andere kant van de tent nóg een ingang. :)

Afbeelding
Afbeelding :)
Een andere mogelijkheid is, als antwoord op de oorspronkelijke vraag, om de fiets plat neer te leggen met een heel dun (silnylon bijv) zeiltje in een 'handige' kleur (donkergroen/zand) eroverheen; onttrekt zeker 's-nachts volledig aan het zicht en beschermt tegen regen. Zo'n zeiltje hoeft niet meer te wegen dan 100 gram of iets dergelijks. Ook te combineren met een functie als superlichte (vlieg)fietshoes.
Zelf naaien.
Ik kan bijna altijd mijn fiets wel aan een boom, dikke tak van een haag of paal van een hekwerk vastzetten op een camping.
Mijn eerste 2-pers. tent van 3 kilo, heb ik idd. ook gekocht opdat ik in nood mijn fiets in de tent zou kunnen leggen, indien ik er zelf bv. tijdelijk niet zou zijn, maar het nooit gedaan, ook omdat ik bang was de tent (idd.) te beschadigen.
Ik heb later een lichtgewicht terra nova 1-persoons tent en een lichtgewicht tarp gekocht om de fiets te beschermen tegen regen en zodat ik mijn fietstassen er op durf te laten zitten gedurende de nacht; wel bevestigd met extra sjorbanden.

Overdag kan ik de tarp evt. nog gebruiken als het (lichtjes) regent en ik geen andere mogelijkheid heb tot overkapping om te koken.
[img][IMG]http://i1086.photobucket.com/albums/j44 ... xz0zp2.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://i1086.photobucket.com/albums/j44 ... kb04hx.jpg[/img][/img]

Ik doe altijd kattenbelletjes aan mijn kettingslot; die gaan rinkelen als er iemand aan zit. Dat geluid hoor ik heel vaak, omdat ik het slot vaak gebruik en ben er dan meer op gefocust denk ik, mocht er dus iemand aan mijn fiets zitten in de nacht.
Ik heb nog geen tent gekocht , maar ik denk dat ik de MSR Hubba Hubba 2 persoons tent koop. En dan met de gear shed tent erbij :)
Zo kan het ook: :wink:
AndreM schreef:Hé en deze? De Vaude Chapel
Afbeelding
Kan je fiets rechtopstaand in. En dat bij een gewicht van 3,9kg. Ben d'r zelf ook van gecharmeerd.
Al vind ik dat fietsen buiten moeten slapen overigens. Als dat niet kan heb je gewoon een te dure fiets :lol:
Mijn vriendin en ik hadden deze op het oog, met bedoeling wat meer rechtopstaande leefruimte te gebruiken. Uiteindelik voor de eureka veloci sul gegaan. Hier kunnen 2 fietsen in staan. Ooit geprobeerd op grauwe camping in tsjechie. Je kan er over discussieren wat het veiligste is. Na 4 zomervakanties beginnen de naden wel wat te lekken. Nu eventjes een kleinere tent tot we met kids op de baan gaan.
https://www.fietsvakantiepagina.nl/blog ... stent1.jpg
Hoi Dennis
Heb niet echt alles goed door gelezen wat betreft deze topic.
Maar vraag me af of het gelukt is om aan een tent te komen voor jouw en je fatbike.
Zelf heb ik een stevens modstar en wil hier mee ook een fiets tocht gaan houden dit jaar.
Maar om nu met me fiets in de tent te gaan slapen daar zie ik niks in.

groetjes Ger
Toen ik laatst naar een andere - grotere - tent keek, suggereerde de verkoper gewoon een tarp om de fiets onder te zetten en dat vond ik een goed idee. We hebben tot nu toe de tarp pas 1 maal gebruik op de grote tent maar ik begrijp wel dat het goed kan met de kleine tent en de tarp1