Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe kleding ed in fietstassen verpakken? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

hoe kleding ed in fietstassen verpakken?

Dat vind ik lief van je. Wil eerst nog wat meer aan review over ze lezen en dan maak ik tzt graag van je aanbod gebruik.

bergzeit.nl verkoopt ze nog steeds.
Ik heb 1 van die plastic kleding compressie zakken voor de schone kleren, en duik verder gewoon even in de mand met boodschappentasjes. 1 tas voor fietskleding, en een paar lege zakken zodat ik de vuile was later apart kan opbergen, en verder niet. Sokken in een apart zakje oid lijkt me nauwelijks effectief. het gaat uiteindelijk toch in 1 tas :D
Een beetje rare vraag, uitgaande dat je 4 tassen op de fietst heb en ook niet Al te veel kilo's wilt meenemen kan je denk ik volstaan met goed bekijken wat je aan kleding wilt meenemen. Goede kleding van merinowol blijft lang fris en tijdens het fietsen is je bagageruimte een prima Droogrek. Wij hadden op IJsland het volgende mee.

Twee fietsbroeken, twee merinoshirts 260 gram, twee onderbroeken, trui, mammut jas, regenjas en broek, muts, twee paar handschoenen, twee paar sokken, lange broek mammut. Alles een beetje netjes opgevouwen past het met gemak in een voortas en de rest achterin. Ons matje en slaapzak hebben we in een voortas. De resterende achteras is voor reservespullen, brander, laders, zitlap, fietshoes. De tent op de drager met een bagagenetje.


Belangrijk het is een fietstocht en geen modeshow :wink:
Het nadeel is dat kleding van Merinowol relatief zwaar is. (En men er ook vaak nog een portie dierenleed bij krijgt: http://www.petaasiapacific.com/featureM ... anWool.asp . Sommige merken beloven om mulesing-vrije wol te gebruiken.)

Renaat
Gelukkig is er ook kleding van merinowol waarbij hier niet aan wordt gedaan.
https://www.woolpower.se/en/quality/ethics/
Het heeft misschien niet die hippe kleurtjes maar houdt zich tot nu toe uitstekend. En je weet ook wie het in elkaar heeft gezet.

Verder gaat de kleding gewoon in plastic zakken die weer in een liner zitten die in een canvas tas zit. (als ik de ortliebs niet gebruik.) Na een paar dagen weet je wel in welke tas wat zit.
Ik rol alle kleding strak op (overblijfsel uit mijn wandelperiode) en dat gaat dan allemaal, lekker aangeduwd en boven op elkaar, in 1 tas waar dan nog wel wat ruimte overblijft voor andere zaken. Vuile was keer ik binnenste buiten voor herkenning. Ik heb weinig kleding bij me dus ik herken aan meestal wel aan de kleur welk onderdeel ik zie liggen. Mijn partner is ook meer van verschillende zakjes overigens. ...
Als mijn buren eerder opstaan dan ik en dan minuten lang in plastic zakken liggen te graaien en kraken is dat meestal niet bevorderlijk voor mijn humeur ;={))
Ben zelf ook een fan van merino kleding en dan inderdaad de zonder dierenleed variant. Woolpower nog niet geprobeerd - heb nu icebreaker die goed bevalt.

@ Henk ik heb wel ietsje meer kleding bij me dan jij meenam naar IJsland.