Mijn eerste fietsreis was naar Parijs met een giant trooper vanaf Amersfoort, ik was 1x eerder naar een jeugdherberg in Vilvoorde net voor Brussel gefietst en wilde dat nu ook weer doen, maar het ging zo lekker die eerste dag dat ik dacht, nee ik haal Brussel, maar de jeugdherberg in Brussel zat vol (natuurlijk volop zomer en al 22.00 uur) en een 'normale' hotelovernachting zou me wel 100 gulden kosten, dat wilde ik niet. Ik wilde van jeugdherberg naar jeugdherberg en had geen tent ed. Ik mocht wel mijn fiets aldaar stallen en dat deed ik en met alleen maar wat van mijn bagage (mijn dekbedovertrek als lakenzak) stapte ik de brusselse straten in om 22.30 uur! Hoe kon ik zo dom zijn, maar.. nou ja zeg, bijna pal om de hoek van de jeugdherberg keek ik over een best hoge muur en zag dat daarachter niets anders lag dan rotzooi, het was een soort van vuilnisbelt maar vooral met grove niet stinkende rotzooi, puin ed. en toen dacht ik, dit is je kans! Erover heen, de muur en mijn hart klopte in mijn keel, maar niemand die me had gezien en zo ging ik slapen, best koud maar te doen op een 'groot brok' muur waar ik redelijk recht op kon liggen. Pfff, gered, gelukt, wat een ervaring en de volgende morgen stapte ik weer de jeugdherberg binnen en kon mijn fiets weer ophalen en weer verder mijn reis voortzetten over best wel saaie heuvel-op-heuvel-af wegen ten noorden van Parijs, maar wat een mooie ervaring éénmaal Parijs gehaald.
Daar een aantal dagen gebleven in een jeugdherberg en de toeristische trekpleisers bekeken, dat was leuk allemaal en toen in vijf dagen weer terug, waarvan ik op een dag zo ontzettend moe was, dat ik geen stap verder meer kon zetten bijna letterlijk en me om 16.00 melde bij een café die ook kamers verhuurde en daar zooo heerlijk ontzettend lang geslapen heb in een heerlijk bed en toen weer helemaal fit was de volgende ochtend en door kon gaan terug naar Nederland.
Daar een aantal dagen gebleven in een jeugdherberg en de toeristische trekpleisers bekeken, dat was leuk allemaal en toen in vijf dagen weer terug, waarvan ik op een dag zo ontzettend moe was, dat ik geen stap verder meer kon zetten bijna letterlijk en me om 16.00 melde bij een café die ook kamers verhuurde en daar zooo heerlijk ontzettend lang geslapen heb in een heerlijk bed en toen weer helemaal fit was de volgende ochtend en door kon gaan terug naar Nederland.