Re: Cycletours stopt per 1 november
Geplaatst: ma 06 okt, 2014 13:47
Ik hoop dat de berichten vanaf de buiksloterweg nog wat duidelijker worden.
https://forum.wereldfietser.nl/
Deze groepen zouden, als ik vroeger goed heb leren begrijpend lezen, dus gewoon blijven doorgaan. Er zouden ca. 20 mensen aan de Buiksloterweg werken voor de Europese markt bij "Cycletours holidays" die deze reizen organiseren, tegenover velen meer die voor de stoppende reisorganisatie "Cycletours fietsvakanties" werk(t)en voor de Nederlandse markt.Lennart-Tampico schreef:Laatst bij Kinderdijk ook nog met veel plezier met een groep Italianen gesproken die met cycletours rondreden.
Maar dat gaat kennelijk niet Cycletours heten. Wat is overigens een "inkomende tak"?bert sitters schreef:... Het besluit om met Cycletours te stoppen
... Frits Deben ... gaat zelfstandig verder met de inkomende tak van Cycletours
Dat valt op zich nog wel mee. Brandstof maaktmaar 29% uit van de kosten van een vlucht, en in Nederland bestaat de dieselprijs voor 32% uit accijns. Zou je dezelfde accijns heffen op kerosine dan wordt een vliegticket dus ca. 10% duurder. Dat maakt echt het grote verschil niet tussen busvervoer en vliegvervoer, zeker niet wanneer je in aanmerking neemt dat de prijzen in de luchtvaart de afgelopen 30 jaar met de helft zijn gedaald, ondanks stijgende brandstofprijzen.Peter_K schreef:Wat de bussen betreft: voor een veel lager tarief kun je met het vliegtuig. Dit heeft onder andere te maken met de belachelijke situatie dat voor de diesel voor een bus een gruwelijke hoeveelheid belasting betaald moet worden, en voor de sloot aan kerosine voor een vliegtuig niet.
"Cycletours" bestaat al jaren uit twee bedrijven, die formeel volkomen los staan van elkaar:Ave Gone schreef:Maar dat gaat kennelijk niet Cycletours heten. Wat is overigens een "inkomende tak"?bert sitters schreef:... Het besluit om met Cycletours te stoppen
... Frits Deben ... gaat zelfstandig verder met de inkomende tak van Cycletours
Ik vind 29% vrij substantieel.Anders schreef:Dat valt op zich nog wel mee. Brandstof maakt maar 29% uit van de kosten van een vlucht
Accijns is niet de enige belasting op diesel.Anders schreef:, en in Nederland bestaat de dieselprijs voor 32% uit accijns.
Misschien moeten we snel een zelfrijdende uitvoering van de bus krijgen.Anders schreef:, maar de busvervoerbranche red je er niet mee.
Leuk voor veel low cost luchtvaartmaatschappijen is dat regionale overheden soms zorgen voor leuke subsidies (al of niet via een omweg) als maatschappijen vluchten gaan uitvoeren op zg B-vliegvelden, want dit levert immers werkgelegenheid op voor hun regio.Peter_K schreef:Ik vind 29% vrij substantieel.Anders schreef:Dat valt op zich nog wel mee. Brandstof maakt maar 29% uit van de kosten van een vluchtAccijns is niet de enige belasting op diesel.Anders schreef:, en in Nederland bestaat de dieselprijs voor 32% uit accijns.
"Op kerosine voor de luchtvaart wordt geen btw en accijns geheven. Kerosine heeft daarom een groot fiscaal voordeel op andere energiebronnen."Misschien moeten we snel een zelfrijdende uitvoering van de bus krijgen.Anders schreef:, maar de busvervoerbranche red je er niet mee.
Dat is inderdaad een soort 11-jarige zonnevlekkencyclus hier op MAA:bert sitters schreef:Leuk voor veel low cost luchtvaartmaatschappijen is dat regionale overheden soms zorgen voor leuke subsidies (al of niet via een omweg) als maatschappijen vluchten gaan uitvoeren op zg B-vliegvelden, want dit levert immers werkgelegenheid op voor hun regio.
Dit gaat over Vliegveld Teuge!!!Ave Gone schreef:Dat is inderdaad een soort 11-jarige zonnevlekkencyclus hier op MAA:bert sitters schreef:Leuk voor veel low cost luchtvaartmaatschappijen is dat regionale overheden soms zorgen voor leuke subsidies (al of niet via een omweg) als maatschappijen vluchten gaan uitvoeren op zg B-vliegvelden, want dit levert immers werkgelegenheid op voor hun regio.
start
1 vliegveld in financieel zwaar weer, banen op de tocht
2 vliegmaatschappijen dreigen te vertrekken
3 investeerder wil overnemen maar komt geld te kort
4 provincie wil niet mee doen
5 wacht....
6 provincie investeert x miljoen
7 investeerders enhousiast, nieuwe maatschappij gaat vliegen
8 deel van investeringsgeld zoek
9 investeerder is wast zijn handen in onschuld, provincie ook
10 wacht 5 jaar
11 begin bij start
Dat is nu juist de vraag, of er wel genoeg belangstelling is. Zoals al eerder aangegeven in deze draad is het dankzij het internet de laatste jaren heel veel gemakkelijker geworden zelf een fietstocht te plannen. Hotels boeken via booking.com, reisverslagen in duizendvoud om de route te bepalen, gps-tracks te kust en te keur om nooit meer de weg kwijt te raken, info van toeristenbureaus die gratis de mooiste routebeschrijvingen uitbrengen, prachtige routeboekjes waarin voor een paar tientjes de hele route tot in detail beschreven staat, inclusief tips voor overnachtingen...havinga schreef:Ik denk dat er voldoende belangstelling is voor de reizen dus moet het toch mogelijk zijn om door te gaan.
Natuurlijk is dat mogelijk, maar daar hangt De Jong Intra een prijskaartje aan.havinga schreef:Wat ik begrijp is dat de jong intra zich terugtrekt. Is het dan mogelijk voor een ander om de formule over te nemen? .
Grappig dat Cycletours proefondervndelijk vast heeft gesteld dat hun segment een verliesgevende krimpmarkt is maar dat er meerdere mensen hier weten dat dat niet waar zou zijn.havinga schreef:Ik denk dat er voldoende belangstelling is voor de reizen dus moet het toch mogelijk zijn om door te gaan.
Dat is voor een aantal mensen zeker een meerwaarde. Maar het creëren van die meerwaarde jaagt de prijs blijkbaar te hoog op. Een veel gehoorde klacht is immers dat Cycletours "zo duur is".havinga schreef:Een route plannen of campings zoeken is inderdaad niet moeilijk. De meerwaarde van cycletours is:
- cycletours heeft mooie routes uitgezocht en de ervaringen verzameld van bezienswaardigheden, etc.
- cycletours regelt de campings
- cycletours neemt je spullen mee naar de volgende camping
- cycletours zorgt voor de boodschappen
- met cycletours heb een een gezellige groep fietsers
- samen bereid je de maaltijden