door
Peter_K » wo 08 jan, 2014 17:09
Na vijf dagen wachten in Bengaluru heb ik nu eindelijk de Rohloff olie.
Dat was nog een heel gedoe, want ik heb hem in het postkantoor onderschept. Daarvoor had ik onder andere een kopie van de ID van degene waaraan het pakket geadresseerd was nodig. Het had minimaal nog twee dagen geduurd indien ik gewacht had tot het pakket bezorgd was op het bestemmingsadres.
Olie is nu uitgewisseld, nu maar hopen dat het mijn probleem oplost.
De Australische importeur is inmiddels afgehaakt: hij was niet gediend van mijn kritiek op zijn keuze voor de reguliere post. Hij had nog wel zijn best gedaan om alle opties te checken door informatie bij de betreffende koeriers op te vragen. Ikzelf vindt dat soort kennis bij een importeur die service dient te verlenen wel paraat mag zijn, en wel wat meer mag inhouden dan die van een gemiddeld iemand.
Intussen kan ik door dit verlies van zes dagen mijn planning wel schudden. En een alternatieve oplossing voor het geval dit niet zou blijken te werken wordt ook enigszins discutabel: tegen de tijd dat een nieuw binnenwerk er is heb ik nog maar een paar dagen vakantie voor de boeg.
(Ondertussen lijkt het hier een gewoonte om mijn zadeltas te doorzoeken. Intussen heb ik alles wat nog niet gestolen is allang in een andere tas opgeborgen.
Buiten de naaf blijken ook
de "onplatbare" Schwalbe Marathon Plus banden enigszins door het ijs te zakken: al drie lekke banden, waarvan er een drie gaatjes had. Nou ja, misschien had ik er anders nog veel meer gehad.)