Ik heb de A6500 gekocht. Voor veel mensen die minder eisen stellen is de 6000 of 63000 even goed wat betreft beeldkwaliteit.
Klein, niet zo licht, en niet zo intimiderend als een SLR. Batterijverbruik valt me mee, daar was ik wat bang voor. Ik vind de silent shutter HEERLIJK, net als de eye AF. Beste huidtinten die ik ooit gevangen heb ook.
Dit heb ik afgelopen reis geschoten. Al die foto's zijn met pola filter gemaakt, en ge-edit op een oud laptopje.
Grootste klacht is dat het touch screen niet links ingesteld kan worden. Nu zit ik de hele tijd met mijn neus (ik kijk met mijn linkeroog door de zoeker) de scherpte te verschuiven.
lenzen
- Kit zoom SEL 16-50mm / F3.5-5.6 . Weegt driemaal niks, is best goed, alleen in groothoek zijn de hoeken niet scherp, temeer daar de correctie dan erg sterk is. Kun je overigens uitschakelen in Lightroom, zolang er geen strakke horizon is, of gebouwen en andere geometrische vormen.
- SEL 55-210mm / F4.5-6.3. Kit telezoom, licht, behoorlijk scherp, behalve als sterk ingezoomd.
- SEL 35mm F1.8 OSS, voor als je relatief weinig scherptediepte wilt, ik gebruik hem best veel voor portretten. En je kunt erg scherpe panorama's maken als je gaat stitchen.
- Samyang 12mm f/2.0, handmatige scherpstelling, erg scherp.
Binnenkort: SEL 50mm F1.8, portretlens.
Ik merk wel dat ik veel meer lenzen aan het verwisselen ben dan voorheen, toen ik op reis alleen maar een 12 - 24 en een 18 - 200 op mijn D300 had. Maar het is allemaal ook een stuk scherper nu. Veel lichter en compacter toch weer niet.