klein braampje, en het velggat moet ruimer als de nippel zijn, anders kan de nippel niet scheef staanFrank schreef:Je bedoeld dit? Zat ik me ook al af te vragen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Is dat dan ook de reden van het ontbreken van spaakbusjes in de velg? Of is de velg gewoon te hoog daarvoor?m-gineering schreef:klein braampje, en het velggat moet ruimer als de nippel zijn, anders kan de nippel niet scheef staanFrank schreef:Je bedoeld dit? Zat ik me ook al af te vragen.
Is dat dan ook de reden van het ontbreken van spaakbusjes in de velg? Of is de velg gewoon te hoog daarvoor?[/quote]Travelmaster schreef:
klein braampje, en het velggat moet ruimer als de nippel zijn, anders kan de nippel niet scheef staan
Als de velg in een scherpe V eindigt is het gat niet vlak en kun je er geen busje in klinken. En voor machinaal gespaakte wielen zijn busjes lastig vandaar dat je steeds minder tegenkomt. Mocht je echter toch een spaak breken dan is zo'n velg waar je de nippel in verliest onderweg niet handig[/quote]m-gineering schreef:Is dat dan ook de reden van het ontbreken van spaakbusjes in de velg? Of is de velg gewoon te hoog daarvoor?Travelmaster schreef:
klein braampje, en het velggat moet ruimer als de nippel zijn, anders kan de nippel niet scheef staan
Alien schreef:En dat lijntje naast dat braampje is hopelijk een haartje, en geen haarscheurtje.
.tsooJ
Ik heb die ook onder mijn Travelmaster, ik heb er nu een kleine 1000 km mee gereden en ze bevallen mij goed. Aangezien ik zonder bepakking reed, zette ik ze op 2,2 bar, zelfde als mijn MTB. Maar later kreeg ik een tip om ze harder op te pompen, dus nu staan ze op zo'n 3 bar. Dat merk je! Komend weekend met bepakking gaan ze naar 4 bar. Mij vallen ze in het terrein ook niet tegen!AB schreef:leuk verhaal met duidelijke foto's en een opmerking over de Mondials
Spatborden zijn zeker handig, scheelt je weer enkele e-coli bacterien op je bidontuitje!wimmo17 schreef:@ AB
Kun je even laten weten waar die mooie frametas vandaan komt? Lijkt me een erg handig ding.
En tja, gezien de foto's doe ik mijn spatborden voorlopig maar niet weg...
je hebt er al mee gereden?Wim schreef:De Mondial is vast een prima band, voor het doel waarvoor hij gemaakt is: verre woeste tochten. Voor een tochtje Nederland of Santiago de Compostella (om maar eens wat te noemen) is de band nodeloos degelijk, langzaam en oncomfortabel. Vergeleken met iets als een Big Apple kom je dan al gauw een half uur later op je camping aan. Met banden is het toch wel zaak het type netjes af te stemmen op het gebruiksdoel.
Wim
Ceterus paribus, ja...Wim schreef:De Mondial is vast een prima band, voor het doel waarvoor hij gemaakt is: verre woeste tochten. Voor een tochtje Nederland of Santiago de Compostella (om maar eens wat te noemen) is de band nodeloos degelijk, langzaam en oncomfortabel. Vergeleken met iets als een Big Apple kom je dan al gauw een half uur later op je camping aan. Met banden is het toch wel zaak het type netjes af te stemmen op het gebruiksdoel.
Wim
Ceteris paribusTravelmaster schreef:Ceterus paribus, ja...