Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp gezocht opbouwen Surly LHT - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Hulp gezocht opbouwen Surly LHT

dat is idd wel een goeie tip,
zou ik ook een mtb kunnen kopen en die onderdelen over zetten bijvoorbeeld deze:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

kunnen er trouwens wel magura remmen op een surly?
Een fixie is duur, tenzij je al bruikbaar spul hebt liggen. Ik zou ook een tweedehands opleuken, het vergt wel enig verstand van zaken. Op een LHT passen magura remmen, alleen is dat niet (handig) icm met een racebocht.
ik wil ook geen racebocht, maar een riser stuur
Dan is het geen probleem, maar een kale LHT opbouwen gaat je meer dan 700 euro kosten tenzij je al een boel onderdelen thuis hebt liggen.
ik dacht er aan om een mtb te kopen met een goeie xt of lx groep en mooie magura remmen voor zo'n 250 euro, een surly frame voor 400 euro en dan nog 50 euro voor wat extra onderdelen. (desnoods 2ehands)
Ik heb net een LHT opgebouwd en was 1450 euro kwijt. Zonder voordrager.

http://s1179.beta.photobucket.com/user/ ... 1.jpg.html

Mario
Laten we zeggen dat je een 2de hans fiets koopt van 50 euro.
Daar sloop je bijna alles van af behalve het achter rekje, balhoofd, stuurpen en stuur.

Dan monteer je zelf de nieuwe onderdelen MAAR in dit geval zonder naaf dynamo.

dan krijg je voor 800 euro dit.
http://i48.photobucket.com/albums/f210/ ... edith1.jpg

Dit is met HS33
Volledig deore
Supreme banden.


Nu kun je als ik me niet vergis voor 95 euro een compleet LX wiel met naaf dynamo scoren met sputnick velgen er in. De 800 euro is met een voor wiel van +- 50 euro... Koplampie er op... die heb je nog. Dus voor 850 euro zou het moeten lukken.
zzznick schreef:ik dacht er aan om een mtb te kopen met een goeie xt of lx groep en mooie magura remmen voor zo'n 250 euro, een surly frame voor 400 euro en dan nog 50 euro voor wat extra onderdelen. (desnoods 2ehands)
Kun je niet veel beter een fatsoenlijke tweedehands kopen en die aanpassen naar wens? Het is nogal omslachtig om oude onderdelen van een andere fiets (verwacht niet te veel voor dat budget...) op een nieuw LHT frame te zetten (fingers crossed dat het allemaal past, juist af te stellen is en stiekem toch niet versleten...).

Ter vergelijking: Ik heb een paar jaar geleden een 60cm koga traveller gekocht voor weinig en die gereviseerd: zadel, balhoofd, stuur, wielen, (volledige) aandrijving, naafdynamo, led-verlichting. Ik heb er een paar jaar later (in totaal) niet meer dan €800 aan uit gegeven en het ding fietst prima.

Afbeelding
ik heb besloten om mijn budget iets te verhogen en deze fiets te kopen:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... hloff.html

compleet met rohloff naaf en een losse set magura remmen voor 575 euro lijkt me redelijk toch??
ik heb besloten om mijn budget iets te verhogen en deze fiets te kopen:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... hloff.html

compleet met rohloff naaf en een losse set magura remmen voor 575 euro lijkt me redelijk toch??
waar kan ik het beste een surly frame bestellen?
en welke framemaat? ik had framemaat 57 op mijn koga signature 26 inch

moet ik van de surly 56 of 58 hebben?
waar kan ik het beste een surly frame bestellen?
en welke framemaat? ik had framemaat 57 op mijn koga signature 26 inch

moet ik van de surly 56 of 58 hebben?
Meten is weten: de LHT is niet voor niks Long Haul T..., hij is lang. Met andere woorden, het kader is gemaakt met een relatief liggende zit in gedachten. Meet dus op je huidige fiets (of op de plaatjes van koga) de afstand tussen zitbuis en balhoofdbuis. Dan kies je dezelfde lengte bij surly. (of als je rechter wil, korter, of omgekeerd.)

575 voor die onderdelen is een erg mooie deal.
Wil je die LHT opbouwen met de onderdelen van die Rotor? Het LHT is niet kant en klaar geschikt voor een Rohloff naaf.
Wim
Ik heb die rotor gekocht.
Wat moet ik nog ombouwen aan die surly voor een rohlof naaf dan?

Welke onderdelen/speciale gereedschappen heb ik dan nog nodig?
Is het niet handiger om de Rotor aan te passen met een vaste voorvork, drager etc. dan een niet geschikt frame (LTH) aan te passen. Kies anders voor een wel Rholoff geschikt frame, Surly Troll of Orge .
Die Surly heeft vertikale padden zonder torsiearm of nok. Daar zijn speciale versies van de Rohloff naaf voor maar die zal je niet hebben. Ombouwen zal niet goedkoop zijn, als het al kan. Je kunt bovendien de ketting niet spannen omdat de padden niet verschoven kunnen worden en er zit evenmin een excentrische trapas in. Kortom dit is economisch gewoon geen erg begaanbare route. Waarom gebruik je niet gewoon dat Rotor frame?
Als je toch een nieuw frame wilt kopen kun je honderd keer beter gelijk een Rohloff specifiek frame kopen. Suggesties zijn dan de Thorn Raven of de Rohloff versie van die Intec van Meilenweit.
Wim
Okey, maar waarom vind ik op internet dan zo veel lht met rohloff?

Die Intec m2 rohloff is ook wel een erg mooi frame, heeft iemand hier ervaring mee?
Klopt het dat de grootste framemaat van de intec 54 is?? beetje klein lijkt mij....
Dat is dan wel een LHT met een speciale Rohloff naaf met reactiearm en losse kettingspanner. Ik heb geen idee of je jouw naaf kunt ombouwen, maar als het al kan zal het duur zijn.
Dat Intec frame (zorg dan wel dat je de Rohloff vesie krijgt) heeft een flink sloping bovenbuis. Dan is 54 cm ineens niet meer zo klein.
Wim
Ik heb zojuist contact gehad met meilenweit over de intec m2 voor Rohloff.
Erg fijn dat het mailcontact gewoon in Nederlands kan.

Alleen begreep ik 1 stuk uit de mail niet helemaal:

"Wij bieden ook aan de frame voor de montage voor te bereiden, dus buis
van het bottom bracket voor hollow tech II lagers te sneiden, opname van
de schijfrem te snijden, balhoofstel inbouwen. Als je iets hiervan
wensd, even een commentaar bij de bestelling achterlaten."

Wat bedoelen ze hier mee?

Ik denk dat ik dit frame ga bestellen, alleen kom ik er met die framematen niet helemaal uit, Ik had hiervoor een koga signature fm57, maar als ik het goed begrijp heb ik bij intec een 50 cm frame nodig? Ik ben 181cm.