Op dat moment was dat de beste keuze voor ons. Monschau gingen we niet meer halen aangezien ik er geheel doorheen zat en die laatste 15 km te veel was (toch nog 85km gedaan met verdwalen)
We hebben uiteindelijk een heerlijk hotelletje een paar dorpjes van Monschau af gevonden. In een 1-persoonskamer, maar groot genoeg voor een matrasje op de grond. Ik zag er zo geradbaakt uit dat de hoteleigenaar acuut ging meedenken. Pas na een heel zout soepje en wat salade begon ik weer een beetje mens te worden. 's morgens ook nog een extra groot ontbijt gehad en hij heeft ook nog even gekeken hoe het weer onderweg zou zijn op vrijdag.
Ik vindt het idee van Leon erg goed, want met zijn tweeen kunnen we zo'n klimdag als donderdag heel goed aan. Je voelt elkaar als partners nog steeds het beste aan tijdens het fietsen en kun je meer je eigen tempo aanhouden. En zoals wij altijd doen: Lekker vroeg vertrekken (ergens tussen 8 en 8.30) en 's-morgens de meeste km's al gemaakt hebben. Met een gemiddelde van 18-20 km/uur. En nog 2 tot 4 mensen erbij mag best mits iedereen voldoende afstand neemt. En lunchen toch proberen op een lekker terrasje en ontmoetingen/gesprekjes met lokale mensen omdat je verdwaalt bent, even staat uit te puffen of een andere reden.
Ik ga nu weer met vol vertrouwen vrijdag aan onze lange fietstocht beginnen naar Cannes in Frankrijk. 2/3 van de klimmeters van de Simplonpas hebben we donderdag al gedaan, dus dan lukt de laatste 1/3 ook nog wel