Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin GPS aanschafkeuze? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Garmin GPS aanschafkeuze?

Vooral in Nederland is Openstreetmap erg gedetailleerd, maar dat hangt ook af of in de regio veel mappers actief zijn. Fietspaden en voetpaden die vaak niet op Google Maps of City Navigator zijn ingetekend staan erop en nieuwe wegen staan soms eerder op de kaart. Ook in het buitenland is de kaart een aanvulling op de bestaande kaarten door de aanwezigheid van fiets- en wandelpaden en routes, maar de situatie verschilt ook hier per streek. Bijv in Bosnië waar Google Maps verstek laat gaan (die kaart is erg basic en routeert niet) is OSM een goed alternatief.
Op deze site kan je de Google Maps met OSM kaarten vergelijken:
http://tools.geofabrik.de/mc/?mt0=googl ... 52&zoom=14
Klinkt goed, zal zeker eens op jacht gaan naar een goede android app voor openstreetmap; binnen Nederland blijf ik google maps gebruiken; buiten nederland zou het een mooie aanvulling moeten zijn op CoPilot Live, daarnaast heb ik nog steeds stille hoop op TomTom; hoewel ik hier niet al te veel van kan verwachten ben ik bang.
Matthie9000 schreef:Klinkt goed, zal zeker eens op jacht gaan naar een goede android app voor openstreetmap; binnen Nederland blijf ik google maps gebruiken; buiten nederland zou het een mooie aanvulling moeten zijn op CoPilot Live, daarnaast heb ik nog steeds stille hoop op TomTom; hoewel ik hier niet al te veel van kan verwachten ben ik bang.
Voor je Defy kan ik je Viewranger (een paar euro in de androidmarkt) aanraden; daarmee wordt deze smartphone gewoon een volwaardige GPS. Ik heb het de afgelopen tijd uitgetest en gpx-tracks en routes maken, inladen en volgen werkt allemaal prima. Als het scherm niet voortdurend aanstaat, gaat de batterij zeker een dag mee. Wel kost het nogal wat tijd om het programma te doorgronden; voor je helemaal thuis bent in de menustructuur en de mogelijkheden een beetje kent ben je wel een dagje verder. Je kunt de gratis Openstreetmap- en Opencyclemap-kaarten gebruiken, maar voor veel landen zijn er ook gedetailleerde betaalde kaarten, waarbij je de benodigde kaarten voor een bepaald gebied via een puntenkredietsysteem kunt downloaden.
Hier nog een link naar (Duitse) tests van verschillende Garmin GPS toestellen:
http://www.navigation-professionell.de/ ... re/garmin/