Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips gevraagd bij aankoop materiaal - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Tips gevraagd bij aankoop materiaal

Voor 2 euro heb je een kunststof driepootje waarop je eenieder gasblikje kunt plaatsen om de stabiliteit sterk te vergroten!
Alle merken behalve CanpinGaz maken gasbranders met het genoemde ventiel (het Lindall ventiel). Snow Peak zit niet meer bij Technolyt dacht ik. Ben benieuwd of die dus wel goed te verkrijgen in den lande.
Jammer dat de MSR Pocket Rocket niet meer in de EU verkocht mag worden wegens ontbreken CE-label.
Hoi Robertjan,

De Pocketrocket heb ik nochtans een paar dagen geleden in de AsAdventure zien staan? Vanaf wanneer mocht deze niet meer verkocht worden?

Kan ik aannemen dat men op alle branders met ventielschroef Coleman en Primus kan aansluiten? Als dit niet zo is, op wat moet ik dan letten?

Groetjes,
Kelly
Kikitjah schreef:Kan ik aannemen dat men op alle branders met ventielschroef Coleman en Primus kan aansluiten?
Ja.
Hoi hoi,

Ik had graag wat tips gehad in verband met een stuurtas. Waar moet je op letten?

Dit is wat ik ongeveer wil:

- niet te duur (max. € 20)
- hoeft niet waterdicht te zijn (een regenhoes is goed genoeg)
- click-fix systeem (of hoe noemt het) lijkt me het meest praktisch
- niet te groot
- plaats voor een kaart bovenop


Bedankt!

Lieve groetjes,
Kelly
Kikitjah schreef:Hoi hoi,

Ik had graag wat tips gehad in verband met een stuurtas. Waar moet je op letten?

Dit is wat ik ongeveer wil:

- niet te duur (max. € 20)
- hoeft niet waterdicht te zijn (een regenhoes is goed genoeg)
- click-fix systeem (of hoe noemt het) lijkt me het meest praktisch
- niet te groot
- plaats voor een kaart bovenop


Bedankt!

Lieve groetjes,
Kelly
Hmm,

20 euro is wel erg weinig voor zoveel eisen. Met name click-fix systeem zal al snel duurder zijn.
De Aldi had wel eens aanbiedingen. Daar heb ik er nog eentje van liggen, die mag je zo hebben want ik doe er niets meer mee.

Eventueel kan ik hem opsturen.
HansvanderVeeke schreef:- niet te duur (max. € 20)
Die van de Aldi /Lidl is de enige die ook maar enigszins in de buurt komt voor dit budget. Mijn vriendin vind de tweedehands Agu Quorum die ik voor 5 euro op de kop tikte toch veel handiger. Dat stomme Lidlding heeft nl een ronde onderkant waardoor hij niet rechtop kan staan :twisted:
Leon
Beste Hans,

Ik heb je een pm gestuurd, bedankt voor je aanbod! :)

€20 is inderdaad niet veel, dat weet ik. Het hoeft dan ook geen nieuwe tas te zijn, tweedehands en in orde is goed genoeg! :)

Bedankt Hans!

Lieve groetjes,
Kelly
Kikitjah schreef:tweedehands
Ik bedoelde deze:\
http://link.marktplaats.nl/365549146
of deze: http://link.marktplaats.nl/365548324
Deze hebben helaas geen beugel, die moet je ook hebben anders hangen ze nergens aan. En het clickfixsyssteem. Dus bij elkaar wordt het toch wat duurder :(
Ziet iemand een betere aanbieding?
Leon
Brander
eisen: veilig!
idee: Moose brander op hout
=> Ik heb nog steeds wat schrik van vuur en om dan gas/benzine branders te gebruiken steekt me precies wat meer tegen. Ook weet ik niet in wat je allemaal kan krijgen in Japan. Hout kan je (volgens mij) altijd ergens onderweg sprokkelen.


Hoi ik ken de Vita stove kun je alle natuurlijke materialen op branden van hout tot gedroogde dierenuitwerpsels werk perfekt met vliegen ook geen probleem,
met regen wel even schuilen en op tijd droog materiaal sprokkelen

succes

david
Hoi allemaal,

Ondertussen heb ik de slaapzak van Deuter besteld, hij zou deze week moeten aankomen. Dinsdag ga ik terug naar de Asadventure, als ze de Primus Eta Express nog steeds in korting hebben dan neem ik hem waarschijnlijk mee.

Ik kwam net dit tegen bij Lidl en vroeg me af of het iets goed is? Het lijkt me heel snel stuk... . Het is dan wel vooral preventief bedoeld, maar ik wil toch iets dat ook wel degelijk wat beveiliging biedt. Zijn er andere, gelijkaardige, sloten op de markt? Ik meende er hier ergens iets over gelezen te hebben, maar ik kan het niet terugvinden.
http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/lidl_be ... _23203.htm

Bedankt!!
Kelly
Leuk te horen dat je naar Japan gaat. Ik en mijn vriendin hebben een reis gepland van 1 jaar startend op 5 Januari 2011. Eerst NZ, Aus en Indo maar mogelijk Vanaf Sept/Okt willen we ook naar Japan gaan, daarna is de bestemming nog onbekend maar wie weet fietsen we naar Nederland terug als er nog geld over is.

Wij hebben hebben ook nog een hoop nodig. Kwa tent hebben we niet voor een hele dure gekozen. Decathlon heeft namelijk ook kwalitatief erg goede tenten en gunstig geprijst: http://www.decathlon.nl/NL/bivaktenten-11560375/

Wat betreft slaapmatje vinden wij die self inflating matjes te groot. Wij zitten eerder te denken aan compacte luchtbedjes.
Dit ligt lekkerder en is veel compacter.
Mogelijk hebben we wel een isolatie laagje nodig omdat luchtbedjes niet altijd zo goed isoleren als je zou denken.
Wat wij belangrijk vinden is dat we die snel vol met lucht hebben maar ook snel weer leeg. Sommige hebben een ingebouwd handpompje.

Het 'Van assendelft luchtbed deluxe' overwegen we. Alleen zouden we dan een compact handpompje moeten hebben.

Kwa slaapzak moeten we nog een keuze maken. We overwegen om een hoes te (laten) maken voor de luchtbedjes waar we slaapzakken aan kunnen ritsen. Zo hoeven we voor 2 personen maar 1 slaapzak mee te nemen, of 1 voor zomers en 1 voor winters weer. Deze hoezen zijn ook te koop maar erg duur dus denk dat ik mijn moeder ga inschakelen, weet de naam vd winkel even niet meer.
Een slaapzak moet voor ons dus rechthoekig zijn.

Omdat wij in NZ beginnen en hebben gelezen dat benzine branders waarschijnlijk in beslag worden genomen door de douane gaan we die in Christchurch aanschaffen.
Als je het met alleen een dekenmodel slaapzak wilt doen (prima plan) dan moet je wel voor een beter geisoleerde mat kiezen. Kijk eens naar de Exped Synmat basic, goed tot officieel iets van 10 graden onder nul, in de paktijk waarschijnlijk iets van 5 graden onder nul, maar dat is voor fietskampeerders bijna altijd genoeg. Lekker klein en licht, en gewoon met de mond op te blazen (een pomp is weer gewicht). Het probleem met alleen een dekenmodel slaapzak als bovendek, is dat het wat kan tochten langs de randen. Rond het vriespunt houdt het dus wel op. Is het kouder, dan heb je zo'n dure onderhoes nodig met geisoleerde randen, of liever de voor ons gemaakte Tatteljee tweepersoonsslaapzak: http://www.tatteljee.nl/tweepersoons.html
Wordt het niet zo koud, dan kun je heel goed een katoenen tweepersons lakenzak kopen en daar zelf de juiste soort ritsen aanZetten. Die schuiven aan de onderkant om de matten in te schuiven zijn overbodig: het blijft toch wel liggen. Zo hebben wij het jaren gedaan. Koop dan wel een donzen dekenslaapzak, want dat is veel licther en compacter, en gaat zeker twee keer zo lang mee. Neem een kunststof tijk (scheelt heel veel gewicht).
Voor meer tips: http://www.wereldfietser.nl/images/stor ... kantie.pdf
Wim
Hoi iedereen,

Ondertussen heb ik al een tent, slaapzak, brander, kookpotten en mijn fietstassen.

Vandaag ben ik langs verschillende reisbureaus gegaan, op zoek naar de goedkoopste vlucht. De prijzen voor de fiets schollen enorm van maatschappij (van €50,00 tot €25,00 per kg boven de 20kg), maar ik heb toch een vrij voordelig traject gevonden. Voor alle duidelijkheid: ik heb nog niet geboekt, ik wil eerst alles goed uitgeplozen hebben.

Nu had ik een vraag omtrent de verzekeringen. In de standaard verzekering is uw fiets blijkbaar niet verzekerd (in geval van diefstal of iets dergelijks). Men heeft mij dus aangeraden om een extra verzekering, enkel voor de fiets dus, te laten afsluiten bij een verzekeringsmaatschappij.

Is dit werkelijk nodig? Hoeveel zou me dit ongeveer kosten (wonende in België)?

Lieve groetjes,
Kelly
hi Kelly, normaliter kun je bij een vliegticket een speciale ticket voor je fiets bij kopen. Hier gelden weer nieuwe losse waardes kwa gewicht en formaten van het extra pakket. Dus dan kun je een deel van je bagage bij de fiets steken en een deel los mee nemen.

Kwa verzekering, een losse verzekering voor de fiets zou ik zo niet weten. Zelf heb ik een buitensport doorlopende reisverzekering waarbij er een maximale geldsom is verzekert. Hier valt dus ook mijn fiets, skies, pulka of wat anders onder. Je zou dus eens bij je verzekeringsagent langs en vragen hoe dat bij jouw wensen zou kunnen passen.

Dus kijk nog eens goed bij je vliegmaatschappijen en je zerzekeraars.

Succes

grtz Bas
Kikitjah schreef: Nu had ik een vraag omtrent de verzekeringen. In de standaard verzekering is uw fiets blijkbaar niet verzekerd (in geval van diefstal of iets dergelijks). Men heeft mij dus aangeraden om een extra verzekering, enkel voor de fiets dus, te laten afsluiten bij een verzekeringsmaatschappij.
Worden er wel fietsen gestolen in Japan? Ik dacht dat dat niet mocht van de Yakuza. Of ben ik nu in de war met discworld ;)

Nog nooit een Japans fietsslot gezien
Hoi,

Er zullen er wel gestolen worden, maar inderdaad niet zo veel vermoed ik. Naar het schijnt zou een slot al voldoende zijn om ervoor te zorgen dat hij niet gestolen wordt.

Bovendien lijkt het mij moeilijk om te voldoen aan de voorwaarden van zo'n verzekering omtrent diefstal. Als mijn fiets vastgebonden staat aan een boom en ik lig ernaast in een tent te slapen weet ik niet of ze dit gaan bekijken als "bewaakt".

Ik ga het dus toch maar zonder fietsverzekering doen. Zolang ik mijn fiets telkens op slot doe zou dit voldoende moeten zijn. We shall see!

Nu nog even een goede (en zo goedkoop mogelijke) reisverzekering zoeken (pff... niet zo eenvoudig om ze allemaal te vergelijken in België) en dan kan ik mijn vlucht boeken!

Lieve groetjes,
Kelly
Cyril schreef: Wat betreft slaapmatje vinden wij die self inflating matjes te groot. Wij zitten eerder te denken aan compacte luchtbedjes.
Dit ligt lekkerder en is veel compacter.
Mogelijk hebben we wel een isolatie laagje nodig omdat luchtbedjes niet altijd zo goed isoleren als je zou denken.
Wat wij belangrijk vinden is dat we die snel vol met lucht hebben maar ook snel weer leeg. Sommige hebben een ingebouwd handpompje.

Het 'Van assendelft luchtbed deluxe' overwegen we. Alleen zouden we dan een compact handpompje moeten hebben.
Met alleen een plastic (vuilnis)zak en een slangetje met koppelstuk voor het luchtbed heb je al geen pomp meer nodig. Je houdt de zak open en schept hem vol lucht. Vervolgens klem je die om het slangetje (gewoon met de hand dichtknijpen) De andere kant van het slangetje aan de opblaas-opening van het luchtbed, lucht uit de zak in het luchtbed duwen en klaar is Kees. Afhankelijk van de inhoud van zak en luchtbed moet je dat misschien een paar keer achter elkaar doen. Kost geen moeite en werkt snel. Zo bliezen wij altijd de drijvers van ons zelfbouw-raft op, elke grote luchtdichte zak is goed.
Hoi iedereen,

Mijn vlucht is vastgelegd en maandag ga ik naar het reisbureau om alles nog eens door te nemen en te betalen. Zijn er dingen waar ik extra op moet letten als ik langsga?

Kan ik een bevestiging vragen voor mijn fiets? In één van de reisbureaus heeft men mij immers gezegd dat dit niet kan, omdat men nooit weet of de fiets mee kan. Ik vind dit maar bizar, maar misschien ligt het aan mij.

Lieve groetjes,
Kelly
Hoi iedereen,

Ik ben aan het twijfelen over de multimedia die ik zou meenemen. Ik neem sowieso een (nog te kopen) fototoestel mee en voldoende geheugenkaartjes.

Nu had ik mijn foto's graag ook op een andere plaats opgeslagen dan de geheugenkaartjes, als back-up. Bovendien had ik graag een apparaat gehad waar ik lange teksten op kan typen (iets met een Word-achtige applicatie dus) en waarmee ik op internet zou kunnen (draadloos).

Voorlopig is het enige apparaat dat hiervoor (opslag, internet, Word) in aanmerking komt mijn laptop. Het nadeel is dat deze vrij zwaar is (over 2kg) en veel plaats in beslag neemt.

Heeft er iemand anders een (niet al te duur) alternatief?

Lieve groetjes,
Kelly
Nog even wachten, begin volgend jaar komen er flink wat nieuwe tablets aan en die worden dan vast ook goedkoper dan de ipad.