Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overstap van Gazelle Kathmandu naar Koga WT ? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

overstap van Gazelle Kathmandu naar Koga WT ?

Toon schreef:jaja,

speciaal gekocht voor een 1 jaar lange Azie-reis. In Laos is dit het frame na 15.000 kilometers gebroken. Ik heb toen een hoop kosten moeten maken om naar Bangkok te komen en een nieuwe fiets te kopen.
Wat Koga heef gedaan? Alleen het wettelijke verplichte: een nieuw frame beschikbaar stellen.
Geen excusus, geen terugbetaling van gemaakte kosten en bovendien ook geen verklaring waarom het frame is gebroken. Voor een fiets van 2000 euro die bovendien de naam World Traveller draagt verwachtte ik toch meer dan een levensduur van 8 maanden.

En als je geoxideerde bouten ziet, wat zegt dat dan over de kwaliteit de gebruikte materialen....?

Dus bij deze: deze troep niet kopen!!

Toon
Inmiddeels een zeer tevreden Santos-fietser.
Alles kan stuk, zelfs een Koga.

En wat als hetzelfde gebeurt met je Santos, wat ga je dan kiezen?

Ennuh, jij moet Koga je excuses maken want je hebt hun product stukgemaakt... :wink:
Een Santos kapot? Nee, das onmogelijk!! :lol:
In ieder geval heb ik nu een stalen frame.
Steel is real. Maar toch: alles kan kapot. Het ligt ook niet aan het materiaal (behalve voor wat betreft schroefdraadslijtage bij alu frames natuurlijk), maar aan het ontwerp en de kwaliteitscontrole bij de verwerking. Ik weet niet waarom vooral Koga eruit springt bij de berichten over gebroken frames. Zou het komen omdat ze ook gewoon veel meer verkopen dan de rest?
Wim
Het is ook gewoon dom van Koga. Als ze Toon nou gewoon een nieuw frame hadden gestuurd met 500 euro onkostenvergoeding, dan hadden ze hier aan drie mensen een nieuwe fiets kunnen verkopen. Nu hebben ze zelf een anti-marketingcampagne gecreëerd in de naam van Toon. Op deze manier vernielen ze niet alleen het plezier van een individu maar ook hun eigen merknaam.
Ik zal het een beetje goed maken voor Koga. :wink:

Het frame op mijn Traveller is nu 8 jaar oud. Er is al een auto tegen aan gereden. Maar het rijdt nog steeds goed!

Het Superwinner frame om mijn racefiets daar ben ik nog lovender over. Ik kan het niet uitleggen, maar het voelt zo veel beter aan als mijn 1e frame. In dit geval ben ik blij dat het oude frame het begeven had en ik er een beter frame voor terug gekregen had. :twisted:

Zou ik ondanks dit alles nog steeds iemand Koga aanraden? Geen probleem. Ik zie weinig andere vakantiefietsers op een gewone Traveller rijden, maar ik kan zeggen dat het voor een fietsvakantie een prima fiets is. Voor € 1699,- heb je een volledige vakantiefiets voor weinig geld.

Wie weet voor minder geld een betere vakantiefiets?
Leo van Lierop schreef:Voor € 1699,- heb je een volledige vakantiefiets voor weinig geld.
Hier een reden waarom dat ik Koga toch wat aan de dure kant vind.
Toon schreef: Ik fietste Luang Prabang uit en plots begint de fiets te zwabberen.
Marten, kan jij aan de breuk zien waardoor die is ontstaan?
Het zal wel vermoeing zijn, frame begint te scheuren, tot dat het laatste stukje afknapt

Het is een beruchte plek in frames, vroeger nog erger omdat de achterassen zo slap waren.
Wat er toe bij kan dragen is naast slecht ontwerp, verkeerd materiaal etc,
snelspanner niet vast
wiebelende bagagedrager
wringende fietsstijl
beschadiging van het oppervlak door vastslaande ketting
te veel kilo's
Robertjan schreef: * De Tubus Logo geeft problemen bij de bagage. Die zijn al relatief lang bekend, dus onbegrijpelijk dat Koga die achterdrager kiest. De Cosmo is beter.
Ik heb nooit van problemen met de Logo gehoord, wat kan er gebeuren?