Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies nieuwe fiets budget ruim 500 á 600 euro - Pagina 20 - Forum Wereldfietser

Advies nieuwe fiets budget ruim 500 á 600 euro

388 berichten
Of het zijn geen goede blokjes. Ook voor Magura heb je allerlei soorten blokjes.
Mijn fietszadel is kapot. Het is een sell royal respiro moderate.

Het valt nog binnen de garantie en de verkoper geeft mijn geld terug. Ben blij met die oplossing want ik was niet super tevreden met dit zadel. Op zoek naar een andere dus.

Ik heb er iets meer als een jaar mee gefietst. Woon werk verkeer van 14km per dag en de laatste 4 weken was dat nog maar 6 km per dag (ben van werk veranderd). Ook een fietsvakantie gedaan van 400km ongeveer.
Dus ik heb het zadel goed kunnen uittesten.

Wat was niet goed aan mijn huidig zadel?

- Bij lange ritten had kreeg ik een slapende penis.
- zadelpijn had ik niet maar ik vond bij lange ritten de juiste zit niet.

Ik heb al eens een brookszadel geprobeerd. Maar daar kon ik echt niet aan wennen. De pijn bleef duren en was zelfs voor een kort ritje niet te houden helaas.

Ik zoek denk ik opnieuw een combi van hart en zacht.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie hoor ik graag suggesties. Een zadel kiezen is zeer persoonlijk natuurlijk. Maar tevreden eigenaren kunnen ervoor zorgen dat ik mijn zoektocht wat uit kan dunnen naar een paar merken en types.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Als je echt wat wilt uitproberen vraag dan van vrienden en familie om hun zadel en week uit te mogen proberen.
Dan weet je wat voor jou goed en slecht is aan diverse types zadel.
Een keuze begint voor mij vaak met te weten wat ik in ieder geval niet wil.

Ik fiets op een Brooks Flyer, zou ik zeker eens uitproberen.
Op mijn vorige fiets had ik een Terry-zadel, en daar was ik best tevreden over. Wel droeg ik altijd fietsonderbroeken, met zeem dus.
Toen ik mijn huidige fiets kocht ben ik overgestapt op een leren zadel van Gilles Berthould (model Vars). Zo'n leren zadel moet ingereden worden, dat is algemeen bekend. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe lang dat inrijden duurde. Niet meer dan 500 km schat ik. Ik reed er erg lekker op. Zo lekker dat ik het op een gegeven moment aandurfde om stukken zonder fietsonderbroek te rijden. Bij gewone onderbroeken heb je dan al gauw het probleem dat de stof gaat opkruipen en plooitjes krijgt waar je op langere afstanden niet lekker op zit. Toen ontdekte ik de vrij strakke hardlooponderbroeken van de Decathlon. Sindsdien heb ik geen zeem meer onder de kont gehad en kan ik een dag zonder problemen in/op het zadel zitten.
Maar goed, misschien past het helemaal niet bij jou, of de manier waarop je op je fiets zit, maar je vroeg om ervaringen. Bij deze!
Ik heb gekozen voor een sqlab 612 standaard zadel.

Na wat opzoek werk ben ik er eigenlijk nog altijd niet uit wat ik zoek. Dit zadel had echter vele goede reviews en hoeft niet lang ingereden te worden (zeggen ze).

Mijn oude zadel is terug gestuurd en krijg mijn geld daarvan nog terug. Heb er nu een versleten stadsfietszadel op zitten. Maar die is te versleten en zit echt niet lekker.

Hopelijk is het wat dat sqlab 612 zadel.
Prijzig zadeltje voor een experiment :shock:

Inrijden is natuurlijk alleen aan de orde bij lederen zadels, dat klopt.

Heb je hem kunnen testen, of ie een béétje past bij je lichaam en zithouding op de fiets?
Mantel had de SQlab zadel laatst als '30 dagen niet goed omruil'-actie. Heb 'm toen ook gekocht, maar ben uiteindelijk gegaan voor een Brooks b17. Na 25 dagen teruggestuurd. Ik kon er niet aan wennen. Hopelijk bevalt ie jou wel!
Grandonneur schreef:
za 28 sep, 2024 09:25
Prijzig zadeltje voor een experiment :shock:

Inrijden is natuurlijk alleen aan de orde bij lederen zadels, dat klopt.

Heb je hem kunnen testen, of ie een béétje past bij je lichaam en zithouding op de fiets?
Gelukkig bestaat er een tweedehands markt.

Fiets er nu al enkele dagen op. Korte ritjes an 3km steeds. Zit nog in het wenproces maar voorlopig nog geen klachten. De druk op het perineum wordt wel heel erg ontlast. Veel beter als bij mijn. Vorig zadel.