Daar heb ik wel moeite voor moeten doen, hoor. Met veel carbon en titanium onderdelen. Maar, zonder dat het financieel uit de hand ging lopen. Alleen het 'zware' zadel is mij een doorn in het oog, het is al de titanium versie... Maar deze B17 zit wel het lekkerst. Anders kon er makkelijk nog 400 gram af.
Mooie fiets, al vind ik dat goedkope plastic spatbordje wel een beetje afbreuk doenjwkeij schreef: ↑zo 19 jan, 2025 12:01Naar aanleiding van mijn post over gravelbikes met lichte verzetten: nu een foto in het juiste topic.
Mijn Waltly Expedition monstercrosser.
Een titanium gravelbike met een groot bereik en mtb banden.
- Waltly titanium frame op basis van een Curve Big Kev en mijn WiND 56.
- Seido vork en headset (huismerk van Bombtrack fietsen)
- Sram Apex/X01 groepset met Rotor crank
- 40/9-50 verzet
- Mix van afmontage met Zipp stuur en Thompson zadelpen. Brooks B17 zadel
- Handgespaakte wielen. Duke Lucky Star hd i30 velgen, Hope Pro5 naven, Sapim Sprint spaken
- Schwalbe g-One Speed 29x2.35"
IMG_96272.jpg
Niet te lang stilstaan bij dat zadel. Beter een wat zwaarder zadel dat heel fijn zit; dan een zadel dat een paar 100 gram lichter is maar waar je vervolgens na 25 kilometer niet meer kan fietsen vanwege de zadelpijn.