Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1815 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36371 berichten
Kleine ramen met luiken, zou Italië best kunnen zijn of daaromtrent.
Roemenië? Kasteel Bran van Dracula? :twisted:
Ik denk dat het in Slovenie is, zie hier enige info:
https://foto-zgodbe.blogspot.com/2019/1 ... jskem.html

streetview erbij geeft dit: https://www.google.nl/maps/@45.6830918, ... FQAw%3D%3D
gezocht met "Kasteel ronde toren Slovenie" en dat vertaald in sloveens :D
Beurt naar Willy, inderdaad in Slovenië in de buurt is er ook een plateau van die naam.
Dank je Peter,
mijn plaatjesvoorraad begint weer op te raken. Denk dat volgende dus makkelijke is. Ik ga morgen mijn voorraad weer aanvullen.
raadplaatje 127.jpg
Gezocht met "standbeeld visser met vrouw haven" en na veel scrollen gevonden:
Het Schokker Monument in Kampen.
https://www.google.nl/maps/@52.5627243, ... FQAw%3D%3D

http://www.schoklanddoordeeeuwenheen.nl/schokker-monument.htm
He Martin, Ik dacht dat jij het wel meteen zou herkennen want dit standbeeld staat dicht bij plaatje wat jij paar weken terug plaatste uit Kampen.
Maar met jouw zoekterm dus ook gevonden.
Beurt weer naar jou.
Maar dat deel van Kampen heb ik nooit gezien, niet westelijk van die brug met de gouden wielen. Zal een plaatje uitzoeken.
Wanneer ik op reis per fiets ging, kon het wel eens gebeuren dat ik hier en daar een concert of muziekopvoering ging bijwonen. Waar is deze foto genomen?
Concert.jpg
Niet in Nederland, maar wel binnen de Benelux.
Die arcadenbogen zijn van een vrij bekend gebouw.
Ik heb inmiddels tientallen zoekopdrachten ingegeven voor deze : Pilaren of zuilen, ook arcadebogen of colonnade en noem maar op.
geen enkel plaatje wat er maar iets op lijkt. Zal best van bekend gebouw zijn, maar geen idee waar je dan op doelt.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 10 feb, 2025 18:54
Niet in Nederland, maar wel binnen de Benelux.
Ik had, toen jouw plaatje gisteren zag, een vrij sterke déjà vu, maar waar was dat nou!? Ik dacht aan Luxemburg, mogelijk Place du Marché in Echternach
Echternach in 1966.jpg
Heel goed, WillemT, inderdaad de Place du Marché in Echternach. Is mijn raad plaatje al 634 keer bekeken, een record!
De bovenstaande foto heb ik op 15 mei 1966 tijdens een schoolreis (10 dagen kamperen met mijn schoolklas, echt avontuur!) genomen. Dit was mijn allereerste buitenlandse foto, wel een mooie foto uit een eenvoudige 6x6 Agfa-Click. Ik was toen 15 jaar. Daar staat het gotische stadhuis met de arcadenbogen.
Dat inspireerde mij niet veel later tot fietstochten in Luxemburg, hoe vaak heb ik hier rondgetrapt.... en nou stopte ik bij een orkest die daar speelde.
De volgende is voor jou.
Bijzonder hoe die foto meteen ook de tijdgeest weergeeft. De nadrukkelijke aanwezigheid van auto's, elk plein stond er vol mee!

Hieronder het volgende raadplaatje, ik kwam er tijdens deze tocht overigens achter dat in mijn destijds (2014) nieuwe objectief een behoorlijke lensfout zat (links onscherp). Ik was niet de enige bleek, na googelen. Het ging niet van een leien dakje maar ik heb uiteindelijk een goede gekregen. De hele batch bleek slecht.

Ik heb de foto niet vanaf de fiets genomen maar na 500 m lopen. Er bestaat een Streetview van.
IMG_1018.jpg
Dus ik denk, makkie, hier ergens in de Hollandse polder, in het midden van het groene hart. Maar nee, ik heb 'm nog niet.
RianGeenen schreef:
di 11 feb, 2025 16:26
in het midden van het groene hart
Het is niet in het Groene Hart. Een bekende schaatstoertocht draagt dezelfde naam als dit gebied (heb hem een paar keer gereden).
Ik had geschat zicht op Noorden.
Helaas. Blijkbaar fout.
Is het de Eilandspolder met de grote kerk in de Rijp?
jahwalla schreef:
di 11 feb, 2025 19:46
Is het de Eilandspolder met de grote kerk in de Rijp?
Helemaal goed! Wat bracht jou tot deze uitkomst :-)? Het plaatje of de aanwijzing?
WillemT schreef:
di 11 feb, 2025 20:06
Helemaal goed! Wat bracht jou tot deze uitkomst :-)? Het plaatje of de aanwijzing?
Eeen combinatie vh plaatje en de aanwijzing. De kerk heeft een kenmerkende spits.
Hier is het volgende plaatje; een iets warmere setting.
IMG_0502.jpg