Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1807 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36126 berichten
Dat lijkt me de Vredesbrug in Willebroek. Hij staat om mijn lijstje van objecten waar ik altijd nog eens langs wil fietsen :-). Nee, herstel: het is de Budabrug Neder-Over-Heembeek (broertje van die eerste)
Neder-over-Heembeek? :roll: Nooit van gehoord, ik dacht dat de Budabrug (inderdaad, dat is-ie) bij Brussel hoort. Maar vooruit, de volgende is voor jou. Blijkbaar te makkelijk, ondanks dat ik de foto heb afgesneden.
Neder-over-Heembeek is voormalige gemeente in het Brusselse. Wat jaartjes geleden heb ik de Stedenroute gereden (LF02: Amsterdam - Brussel) en die komt vlak langs de brug in Willebroek, daar kwam ik achteraf pas achter. Dus vandaar mijn belangstelling.

Hieronder het volgende plaatje, welk voetveer is dit.
DSC02731.jpg
Gezocht met „voetveer grote rivieren" op Google afbeeldingen en is dit hem? Zelfde mozaïekpatronen onder de ruiten van de stuurhut.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voetveer_ ... oote_Lindt
Goed speurwerk Martin, het is inderdaad het veer Zwijndrecht - Puttershoek, foto gemaakt afgelopen oktober. Voorheen had het bootje gele randen, zie onderstaande foto uit 2015. Puttershoek heeft een leuk haventje met wat oude panden en ook Café 't Veerhuys, destijds in handen van de ouders van schaatsicoon Kees Verkerk. Aan jou de volgende.
IMG_6231.jpg
Leuk verhaal van Kees Verkerk. In Puttershoek, eigenlijk zelf nooit geweest, staat de bekende molen De Lelie, waarvan er een replica in Australië is gebouwd. Maar met het kapmodel van Zuid-Beijerland....
Hier is de volgende, zal vast ook makkelijk zijn.
Bewolkt koud weer.jpg