Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldse fietsfilmpjes! - Pagina 18 - Forum Wereldfietser

Wereldse fietsfilmpjes!

513 berichten
Heb je het gehoord?
Is het waar?
Is het onzin?

Het gerucht gaat dat Wereldse fietsfilmpjes mischien ook naar de Fiets- en Wandelbeursop 26 + 27 februari in de Rai in Amsterdam komt!

Ik ben benieuwd.......
Wereldse Fietsfilmpjes
The Hebrides

De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 307 leden en 694 video's afkomstig uit de hele wereld. Deze leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's. In dit draadje komen deze aan bod. Dit keer weer een filmpje van eigen hand.

In de zomer van 2010 ontdekten we dat Schotland meer heeft dan midgies en regen. We fietsten een dikke drie weken langs de westkust en de Hebriden eilanden. En het was grandioos!

Veel kijkplezier!
Wereldse fietsfilmpjes


[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/20431790[/wfvimeo]
Dat heb je weer erg goed gedaan Blanche. Mooie beelden van een prachtige omgeving. Leuk dat je niet alleen de mooi-weer beelden laat zien, maar ook de bewolkte kant van Schotland. En geen midgets...

Je staat wel wat nonchalant met de ene hand in de zak en op de andere een adelaar. En ik wist niet dat Douwe zo goed achteruit kan fietsen. Dat wil ik wel eens in het echt zien :D
Blanche schreef:Heb je het gehoord?
Is het waar?
Is het onzin?

Het gerucht gaat dat Wereldse fietsfilmpjes mischien ook naar de Fiets- en Wandelbeursop 26 + 27 februari in de Rai in Amsterdam komt!

Ik ben benieuwd.......
Ik heb dit weekend dat niet gezien, maar misschien heb ik niet goed gekeken. Wel heb ik wereldse beelden gezien van Ellen, die liet ook een paar mooie filmpjes zien.
@Blanche: weer een leuke film! Je wordt steeds beter! let wel ff op je Engels schatje...

@Frank: Leuk dat je bij de lezing was, ik hoop dat je ervan hebt genoten!
@ Hans & @ Ellen ; Dank! Hans, die les achteruitfietsen kan geregeld worden hoor! Tuurlijk ik heb elke dag een roofvogel op mijn arm :wink:

@ Frank ; Yep John heeft het geprobeerd maar we moesten het grote geld meenemen. Dat was net even teveel van het goeie voor ons. Misschien wil iemand ons sponsoren volgend jaar?
In de Forumzaal en in de belevingstands van De Vakantiefietser waren wereldse fietsfilmpjes te zien hoor :wink:
Leuke movies !

Wat is de beste movie editor om dit te maken? Wie weet komt er iets moois uit :-)
marcel1969 schreef:Leuke movies !

Wat is de beste movie editor om dit te maken? Wie weet komt er iets moois uit :-)
Dat ligt nogal aan je computer. Ik gebruik naar tevredenheid Final Cut op mijn Apple. Dit is het pakket van tv makers. Ik denk dat je eerst voor jezelf moet nagaan hoe serieus je aan de slag wil. Dat kan door te starten met een gratis pakket. Heb je een windows besturingssyteem of een apple? Begin eens met een gratis pakket, dan kan je nadien nog altijd een duurder en beter pakket aanschaffen als je het echt leuk vind. Voor windows heb je standaard op je machine moviemaker en voor apple, Imovie zitten. Even terugscrollen in dit draadje en je vind tips hoe je met deze pakketen een film maakt.

Succes! Waarom wordt je nu niet alvast lid van WorldCycle Video's Marcel?





Vooruit dan maar, ik heb even voor je gescrold>>
Blanche schreef:Wereldse Fietsfilmpjes
Hoe werken Windows Moviemaker & Imovie?

Je films of foto's zijn klaar maar wat nu? Hoe maak je nu een mooie video of fotoreportage? Let op want je gaat het nu leren! Op de meeste Windows machines zit standaard het programma Windows Moviemaker waarmee je een video of fotoreportage kan maken. Heb je een Mac? Dan heb je standaard Imovie op je machine. Hieronder vind je tips en en instrutievideo's over hoe je met beide programma's werkt en vervolglessen bijvoorbeeld hoe je je filmpje kan delen via Wereldsefietsfilmpjes. :wink:

:arrow: Editen met Windows movie maker voor Windows

:arrow: Editen met Imovie voor Mac


Veel edit-plezier!
Wereldse fietsfilmpjes
En voor de Linux gebruikers onder ons is OpenShot video een uitstekende editor.

:arrow: Editen met OpenShot video voor Ubuntu Linux

Nico
Ik gebruik Premiere Pro CS5 van Adobe. Heb je geld zat, dan gebruik je meteen de mastercollection waar alle andere mogelijke software bijzit.
Anders kun je via een bevriende student(e) een studentenversie aanvragen. Die is exact hetzelfde. En anders een versie via via (ik ken mensen die goed werken met een niet-betaalde versie)

En als je dan eind oktober naar de IBC beurs in de Rai gaat (gratis als je je lang genoeg van te voren inschrijft), kun je een aantal masterclasses volgen: http://www.ibc.org/
Dank je, zal dat premiere pro cs 5 eens proberen.
Thxs
marcel1969 schreef:Dank je, zal dat premiere pro cs 5 eens proberen.
Thxs
Ben je al lid van de groep Marcel?
tis in Chili wel aardig fietsen (heuvel af dan)
http://vimeo.com/9970489

;)
m-gineering schreef:tis in Chili wel aardig fietsen (heuvel af dan)
http://vimeo.com/9970489

;)
*Grin
m-gineering schreef:tis in Chili wel aardig fietsen (heuvel af dan)
http://vimeo.com/9970489

;)
En nu met volle bepakking .... 8)
marcel1969 schreef:Dank je, zal dat premiere pro cs 5 eens proberen.
Thxs
Bedenk wel dat het een professioneel programma is, met bijbehorende leercurve. Niet iets wat je in een uurtje allemaal wel door hebt. Samen met Final Cut Pro is het wel een van de betere programma's op de markt. Overigens kan je met een wat oudere versie (CS3 of CS4) ook prima uit de voeten hoor.
Het mooie van Premiere Pro (dat deel uitmaakt van CS3, CS4 en CS5) is dat er geweldige instructie filmpjes van Adobe op internet staan. http://tv.adobe.com/show/learn-premiere-pro-cs5/

Daarnaast is de handleiding dermate goed geschreven dat er geen enkele uitgever is die het heeft aangedurfd om een boek voor PP heeft geschreven. Dat zou namelijk overbodig zijn geweest. ;-)

In Amsterdam kun je bij Open Studio een goede basiscursus volgen. Ik heb dit gedaan voor After Effects, want dat is weer een stuk lastiger dan PP. Je kunt ook Classroom in a Book aanschaffen waarmee ook veel foefjes te leren zijn waar je zelf niet zo op zo komen. Maar AE is voor fietsfilmpjes niet zo heel erg boeiend omdat je zelden van effecten gebruik maakt.

Het verschil tussen CS4 en CS5 vind ik niet zo groot, tenzij je een 64 bits besturingssysteem hebt en gebruik kunt maken van de mercury engine; dan hoef je niet meer te wachten tot iets gerenderd is zoals bij CS4. En dat is erg fijn :lol:
Abacus schreef:
marcel1969 schreef:Dank je, zal dat premiere pro cs 5 eens proberen.
Thxs
Bedenk wel dat het een professioneel programma is, met bijbehorende leercurve. Niet iets wat je in een uurtje allemaal wel door hebt. Samen met Final Cut Pro is het wel een van de betere programma's op de markt. Overigens kan je met een wat oudere versie (CS3 of CS4) ook prima uit de voeten hoor.
Yep helemaal waar! Ik ben begonnen met Windows movie maker en daarna met Imovie. Pas daarna met het leren van Final Cut. En daar ben ik nu al aardig wat weken mee bezig. Daarnaast zul je waarschijnlijk ook een nieuwe computer nodig gaan hebben voor het programma/HD films. Het vreet namelijk capaciteit. Nogmaals eerst simpel en gratis starten (Imovie/Windows moviemaker). Kijken hoeveel tijd en geld je erin wilt steken en dan verder gaan. Ook voor final cut zijn er taloze instructiefilms op het net.
Abacus schreef: Bedenk wel dat het een professioneel programma is, met bijbehorende leercurve. Niet iets wat je in een uurtje allemaal wel door hebt. Samen met Final Cut Pro is het wel een van de betere programma's op de markt. Overigens kan je met een wat oudere versie (CS3 of CS4) ook prima uit de voeten hoor.
Helemaal mee eens. Ook moet de logica van Adobe je maar net aan staan. Op de een of andere manier kan ik er niet mee werken. Voor nagenoeg alle filmpjes die door amateurs gemaakt worden kun je ook met iets simpelers ook aan de slag. Voorbeelden zijn Serif Movieplus X5 (deze heeft mijn persoonlijke voorkeur) en Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 10. Beiden zijn iets krachtiger dan de gemiddelde consumentenpakken maar nog steeds iets gemakkelijker te leren dan Premiere Pro. Ook zijn ze met name goed voor iets langzamere computers. Het zijn wat "lichtere" programma's en hebben iets iets effectievere render engine dan premiere pro (hoewel de premiere pro wel krachtiger is, dus als je een goede pc hebt en echt los wil gaan kan je er iets meer mee).