Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3755 berichten

Maar dat is geen nieuwe, want KOGA levert ze niet meer met die SL dragers. Ik hoop wel dat je er veel fietsplezier van gaat hebben!

Lekker ding zeg - en met zilveren dragers.
Wim

Is dat een schommel op die foto?

bombetter schreef:En weer een Rohloff erbij in het rijtje:
- Stalen frame
- Deelbare racebocht zodat de Rohloffshifter erop past
- Tubus dragers
- Brooks 67 zadel
- Momenteel Marathon slick banden maar wordt nog XR
- Tektro canti's


Samuel
Erg mooie fiets :D zou er bijna verliefd op worden ;)

waar heb je 'm vandaan? zou je me wat meer info per PM kunnen sturen?

Veel vakantie plezier! En, met bescherm rand. Wat wil je nog meer!!

Nog even ter verduidelijking:

-Het belangrijkste eerst: ja, dat is een schommel. Er staat ook een bos hout voor de deur.
-De Koga is van 2000 en ik heb hem in januari tweedehands gekocht via Marktplaats. Er waren 6000 kilometers op gereden. Wat heb heeft mijn voorganger verspijkerd?
Nieuw zadel en nieuwe trappers. Wat heb ik verspijkerd? een nieuwe achtervelg, ik had geluk dat de spaken om gespaakt konden worden. Na meting een nieuwe stuurvoorbouw en op mijn verzoek nieuwe barends. Een nieuwe cassette en een nieuwe ketting. Ik heb er zelf een nieuw slot op gezet. Ik denk dat ik nog een keer een nieuwe voorvelg wil, twijfel nog over een naafdynamo. Ik weet niet of ik blij moet zijn met allu bagagedragers. Ik overweeg om de drager voor sowieso te vervangen. Suggesties tips zijn welkom.

Morgen post ik nog een foto van de fiets van mijn vrouw.

Naast mijn Koga, die een aantal pagina's terug al in beeld is geweest, heb ik eigenlijk nog een vakantiefiets.

Deze wordt gebruikt bij vakanties met de caravan. Ik ben niet zo'n voorstander van 2 "gewone" fietsen voor of achter op de caravan. Dus daar hebben we het volgende op gevonden:

Mijn Anke heeft een Brompton, deze gaat opgevouwen zo ongeveer in het handschoenenkastje van de auto.

Ik heb ca 6 jaar geleden een prototype/one off op de kop getikt. Een vouw-mountainbike met full suspension en 21 versnellingen. Goed voor het rondje stad of dorp, het halen van het stokbrood, maar ook mans genoeg voor dagtochten van 80-90 km. Dubbel gevouwen gaat hij zo achter in de auto.

Dus ook een vakantiefiets, dit keer zonder bagage( behalve een kleine stuurtas en een zadeltasje)

Groet

Jans

zie http://vakantiefiets.fotopic.net

Wat een grappig ding, lijkt een heel klein beetje op deze:
http://www.montague.nl/

Dahon maakt ook leuke opvouwbare mtb's die bruikbaar zijn voor vakanties. Helaas zijn enkele van de leukste niet in Nederland verkrijgbaar (maar wel in Engeland).
Wim

Heeft er inderdaad iets van.
Heb de Paratrooper wel eens op beurzen gezien.

De mijne was een ( volgens de verkopende fietsenzaak/fabrikant) prototype om te kijken of dit zou aanslaan in de markt.
De benodigde verkoopprijs was in de uitvoering zoals die er stond veel te hoog voor de markt. Ik heb een bod gedaan en na wat loven en bieden mocht ik hem meenemen.

De fabrikant maakt nog steeds vouwfietsen ( Neobike uit Groningen) alleen de mijne is dus niet in het assortiment gekomen.

Groet

Jans

reichbus schreef:Nog even ter verduidelijking:

-Het belangrijkste eerst: ja, dat is een schommel. Er staat ook een bos hout voor de deur.
-De Koga is van 2000 en ik heb hem in januari tweedehands gekocht via Marktplaats. Er waren 6000 kilometers op gereden.
Die fiets heeft dus meer in de schuur gestaan dan dat er mee gereden is, nog geen 1000 km per jaar mee gereden. Niet teveel spinnewebben? :D
reichbus schreef:Ik overweeg om de drager voor sowieso te vervangen. Suggesties tips zijn welkom.
Omdat het allu is, is het iets breuk gevoeliger, maar ze doen het goed bij mij, waarom wil je vervangen?

Ach ja, de bekende stalen dragers waarmee iedereen bijna rijdt zijn natuurlijk goed (ik heb het over Tubus).

Hoe is je voorvelg? Zit er nog zo'n keramische Mavic op? Die schijnen gevoelig te zijn voor uitscheuren bij de spaakgaten.

Haike schreef:Omdat het allu is, is het iets breuk gevoeliger, maar ze doen het goed bij mij, waarom wil je vervangen?
Omdat ik verhalen heb gelezen van mensen waarvan de alluminium voordragers diverse malen zijn afgebroken en daarom ben gaan twijfelen aan de kwaliteit van alluminiumdragers
Spironski schreef:Ach ja, de bekende stalen dragers waarmee iedereen bijna rijdt zijn natuurlijk goed (ik heb het over Tubus).

Hoe is je voorvelg? Zit er nog zo'n keramische Mavic op? Die schijnen gevoelig te zijn voor uitscheuren bij de spaakgaten.
Voor wel. Probleem is bekend, want achter zaten er scheurtjes in de velg. De voorvelg staat ook nog op nominatie om vervangen te worden, maar heeft (nog) geen scheurtjes.

Zet er dan: Achterdrager Tubus LOGO en Tubus Low rider op (de standaard heb je al) en die fiets is dan helemaal af.

Je kunt het ook voorzichtig aanzien totdat deze het lijken te gaan begeven. Zo slecht zijn deze nu ook weer niet. Een heel mooi alternatief voor Tubus is overigens de Nitto achterdrager. Prachtig om te zien (onberispelijk matverchroomd), en de laagste 26 inch drager op de markt. Als het Tubus moet worden zou ik geloof ik voor de Cargo gaan ipv de rommelige Logo. Kun je voor de Duo monteren, of zitten er geen doorlopende ogen in je vork? Je kunt ook kijken of je het zonder voordrager redt.
Wim

Willem Jongman schreef:Je kunt het ook voorzichtig aanzien totdat deze het lijken te gaan begeven. Zo slecht zijn deze nu ook weer niet. Een heel mooi alternatief voor Tubus is overigens de Nitto achterdrager. Prachtig om te zien (onberispelijk matverchroomd), en de laagste 26 inch drager op de markt. Als het Tubus moet worden zou ik geloof ik voor de Cargo gaan ipv de rommelige Logo. Kun je voor de Duo monteren, of zitten er geen doorlopende ogen in je vork? Je kunt ook kijken of je het zonder voordrager redt.
Wim
Ik denk dat ik het even ga aanzien. De voordrager wil ik er wel ophouden. We gaan met kinderen (3 en 5, bijna 6) fietsen en de komende jaren zullen de afstanden redelijk beperkt blijven, in ieder geval binnen Europa. Pas in 2011 staat, met potlood, een tocht naar Sri Lanka gepland.

Ik wil nog een foto van de Koga WT van mijn vrouw laten zien. Deze is gekocht bij een fietsenmaker in Noord-Holland. Zij wisten niet van wanneer de fiets was en gaven als jaartal 2002 op. Mijn vrouw twijfelt, omdat de fiets grote gelijkenis vertoont met mijn fiets (Koga WT van 2000, zie boven). Ik geloof dat de specificaties niet helemaal overeenkomen. Volgens mij kan dit niet, want deze heeft andere velgen, wel Mavic, maar dan een ander type, dan mijn eigen fiets. De fiets zou voor vrijetijdsdoeleinden zijn gebruikt. We gaan nog wel het één en ander aan deze fiets aanpassen (zadel, voorbouw, lowrider, handvatten, barends en trappers zijn zo wat dingen die mij te binnen schieten).

Hier dan de foto's.

Afbeelding

Hieronder nog een foto van mijn eigen fiets, maar nu met de fiets van mijn dochter er achter gekoppeld met behulp van de follow-me. We hebben er vandaag voor het eerste een stukje mee gefietst.

Afbeelding

reichbus schreef:Ik wil nog een foto van de Koga WT van mijn vrouw laten zien. Deze is gekocht bij een fietsenmaker in Noord-Holland. Zij wisten niet van wanneer de fiets was en gaven als jaartal 2002 op. Mijn vrouw twijfelt, omdat de fiets grote gelijkenis vertoont met mijn fiets (Koga WT van 2000, zie boven). Ik geloof dat de specificaties niet helemaal overeenkomen. Volgens mij kan dit niet, want deze heeft andere velgen, wel Mavic, maar dan een ander type, dan mijn eigen fiets. De fiets zou voor vrijetijdsdoeleinden zijn gebruikt. We gaan nog wel het één en ander aan deze fiets aanpassen (zadel, voorbouw, lowrider, handvatten, barends en trappers zijn zo wat dingen die mij te binnen schieten).

Hier dan de foto's.


Hieronder nog een foto van mijn eigen fiets, maar nu met de fiets van mijn dochter er achter gekoppeld met behulp van de follow-me. We hebben er vandaag voor het eerste een stukje mee gefietst.
KOGA heeft meen ik hun reisfietsen tot en met 2003 met die SL dragers uitgerust daarna zijn ze over gestapt op Tubus. En aangezien ik hier ook weer zo'n drager meen te bespeuren...... Dus die fiets van je vrouw kan best van 2002 zijn...

Een beetje spelen op de Koga site laat alle eerdere modellen zien. De 2001 versie (verder naar voren lukt niet) had schijfremmen en een verende voorvork.
De 2002 versie daarentegen weer niet maar toen kwam de WT-S erbij. En inderdaad vanaf 2003 werd de WT met tubus uitgevoerd.

Hierbij mijn Vittorio uit 2001. De foto is in september 2007 genomen in Spanje op de Puerto de Cabicordo. We waren toen onderweg van Girona naar Malaga.

Ronald

Afbeelding