Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1591 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35119 berichten
Alte Zollbrücke in Jestetten op de Rhein-grens tussen Duitsland en Zwitserland. De plaatsnaam staat ongeblurd op het bord....

Is JanH met voor! Zit momenteel in de trein, door het geschommel kan ik niet zo snel vingertippen op m'n telefoon....
De beurt gaat naar onze superspeurneus JanH!
Martin E. van Doornik schreef:
do 07 dec, 2023 15:30
Alte Zollbrücke in Jestetten op de Rhein-grens tussen Duitsland en Zwitserland. De plaatsnaam staat ongeblurd op het bord...
Weer eens niet goed opgelet!
En Martin, je bent niet door Bromsnor gearresteerd. Ben je tot Ridder geslagen?
De gemeente Midden-Groningen organiseerde een avond in Van der Valk motel Zuidbroek waarbij vrijwilligers van allerlei verenigingen of groeperingen in het zonnetje werden gezet. Muziek, toespraken, hapjes en drankjes. Burgemeester Hoogendoorn aan microfoon. Achteraf gebleken zijn bepaalde vrijwilligers geselecteerd, aan wie de prijzen werden toegekend. Hogendoorn fietste anders wel graag langs mijn grote molen. Wij van de MSMOG helaas buiten de boot. Nu in trein terug naar huis. Eigenlijk voor niks gekomen.
Zelfs ondanks het feit dat ik onlangs m'n 40-jarig jubileum als molenaar heb gevierd. Complimenten uit de Nederlandse molenwereld.
Poppink schreef:
do 07 dec, 2023 19:51
De beurt gaat naar onze superspeurneus JanH!
Martin E. van Doornik schreef:
do 07 dec, 2023 15:30
Alte Zollbrücke in Jestetten op de Rhein-grens tussen Duitsland en Zwitserland. De plaatsnaam staat ongeblurd op het bord...
Grappig, op Google street view is het bord met Jestetten wel geblurd. ;-)
Scherm­afbeelding 2023-12-07 om 20.37.40.png
Martin E. van Doornik schreef:
do 07 dec, 2023 19:57
De gemeente Midden-Groningen organiseerde een avond in Van der Valk motel Zuidbroek waarbij vrijwilligers van allerlei verenigingen of groeperingen in het zonnetje werden gezet. Muziek, toespraken, hapjes en drankjes. Burgemeester Hoogendoorn aan microfoon. Achteraf gebleken zijn bepaalde vrijwilligers geselecteerd, aan wie de prijzen werden toegekend. Hogendoorn fietste anders wel graag langs mijn grote molen. Wij van de MSMOG helaas buiten de boot. Nu in trein terug naar huis. Eigenlijk voor niks gekomen.
Zelfs ondanks het feit dat ik onlangs m'n 40-jarig jubileum als molenaar heb gevierd. Complimenten uit de Nederlandse molenwereld.
Ik gun je van harte eens in het zonnetje gezet te worden.
Je bent een bijzonder mens Martin.
Het ging niet om "hoeveel dienstjaren" op een bepaalde molen, maar hoe lang ik het felbegeerde diploma (zie foto) in bezit heb. Ik deed op 3 oktober 1983 examens op molen De Zwaluw in Hoogeveen. Van de vier kandidaten had ik ondanks m'n gedeeltelijk doofheid de hoogste cijfers behaald. 40 jaar gedraaid op molens, dat hebben veel andere molenaars nog niet behaald.
20231010_223659.jpg
De man links op de stelling ben ik zelf. Imposant ding, hè?

Ga nu maar verder met raad plaatjes!
Martin E. van Doornik schreef:
do 07 dec, 2023 21:54
Ga nu maar verder met raad plaatjes!
Doe ik, nieuwe opgave:
Knipselfest.JPG
Ein Schmalspur Bahnhof, aber wo in der Schweiz?
De voorste auto draagt een kenteken uit Luzern, misschien daar of in de wijde omgeving?
Nu even geen zin....
De portalen: niet van de Oberalp Bahn, niet van de Bernina Express. (voorzover ik kan nagaan)
Martin E. van Doornik schreef:
do 07 dec, 2023 22:50
De voorste auto draagt een kenteken uit Luzern, misschien daar of in de wijde omgeving?
Hemelsbreed ca 35 km vanaf Luzern
Poppink schreef: De portalen: niet van de Oberalp Bahn, niet van de Bernina Express. (voorzover ik kan nagaan)
Dat klopt. Beide niet.
Is het hier?

Gezocht op stations nabij Luzern.
Ik heb met verschillende pogingen ook gezocht naar stations nabij Luzern maar niks gevonden.
Frank schreef:
vr 08 dec, 2023 09:52
Is het hier?

Gezocht op stations nabij Luzern.
Yep, daar is het. De Zentralbahn rijdt daar. Het was daar druk, veel files en ik reed ook langs een soort stadion waar ik niet in kon kijken. Op het terras van het Raad plaatje! wisten ze mij te vertellen dan het om Swiss Wrestling ging, oftewel Schwingen. Dit is een foto van het stadion waar ik toen net langs was gereden:
schwingfest Brünig.JPG
(foto van internet gehaald)
Een bijzondere lokale traditie. Zo leer je weer van alles als je op reis bent, of vanuit huis een Raad plaatje! probeert op te lossen. :D

Beurt naar Frank.
Interessant, ik wist niet dat die worstelvorm bestond en bovendien een speciaal stadion ervoor.

Gevonden door het kaartje met stations te bekijken en waar de bergen waren die stations te bekijken.

De volgende:
IMG_3854_new.jpg
Een zomerse sfeer; de zon hangt links hoog. Ik denk naar het zuidwesten of westen gezien. Dergelijke oevers in die richtingen afgezocht, de randmeren, rivieren of andere bevaarbare waterpartijen, enz. bij grote plaatsen afgezocht. Maar noppes....
Uitzicht vanaf de Jachthaven Eemhof op Spakenburg
Dit is vanaf de Zuiderzeekade wat dichterbij
https://maps.app.goo.gl/9ZWbZW7oxUzStiT19

Met een flinke telelens vanaf Flevoland lijkt het water wat minder breed dan in werkelijkheid. Ik had het in eerste instantie niet herkend vanwege de zoomlens maar het noemen van de Randmeren door Martin deden opeens een belletje rinkelen. :idea:

Afbeelding
Ja, dat klopt. Het was in de buurt van Jachthaven Eemhof. Ik heb inderdaad de zoom gebruikt om dat schip in het midden van het randmeer er goed op te krijgen. Het was op een warme dag in augustus, toen ik in een week een rondje Nederland heb gefietst.
Scherm­afbeelding 2023-12-09 om 08.51.59.png
Scherm­afbeelding 2023-12-09 om 08.51.59.png (212.28 KiB) 413 keer bekeken
De beurt naar De Tovenaar
Volgende
spiegeltje.jpg
Heel artistiek, maar....
moeilijkheden2.jpg
moeilijkheden2.jpg (48.13 KiB) 404 keer bekeken
Ja het is een doordenkertje deze foto. De locatie is als losse foto te zien op streetview