Klopt Arno, in de top 10 van slechte paadjes scoort deze erg hoogarnob schreef:Was dat niet een heel slecht stukje uit de Hanzeroute? Ik moet mijn aantekeningen nog eens nalopen waar we over zo'n (klein) stuk(je) kwamen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Leuk grindpaadje tussen het riet daar langs dat meer en het kleine stukje door het bos is verharde bosgrond, deze komt echt niet in de top tien!! Gratis maaltijd als je daar 's avonds fietst en het is mooi weer geweestarnob schreef:Ik zie hier iets staan over "een vreselijk bospad bij de Ratzeburger See". Ik heb er geen foto van maar meen me te herinneren dat er redelijk dichtbij en geasfalteerde weg was. Overigens vond ik dit pad toen wel een uitdaging, meer spannend dan vreselijk.
Hanzefietsers hebben nu serieus last van hoogwater bij Magdeburg, Tangermünde (Fischbeck) en bij Lauenburg.arnob schreef:Klopt. Het merkwaardige is dat ik jouw foto in mijn geheugen exact hetzelfde kan visualiseren (vandaar ook de herkenning). Ik denk verder
Weet ik, maar dat kon ik niet schrijven natuurlijkBob&Marguérite schreef:Paaltje??? Dat is een TetzelsteinMichael W schreef:Toch maar nog een kleine hint;
als je dat pad vervolgt kom je na een paar kilometer bij dit paaltje uit
Je hebt ook nog een Tetzelsäule; het is maar dat je het weet !!Bob&Marguérite schreef: Nee der Tetzelstein
Mijn herinnering bedroog me in zoverre dat ik de locatie noordelijker had gedacht en derhalve in het verkeerde jaarboek zocht...Arno zal wel meer oog gehad hebben voor het restaurantje aldaar (Waldgaststätte Tetzelstein)
Het is net over de grens in v.m. West-Duitsland, het Elm-Lappwald *arnob schreef:Mijn herinnering bedroog me in zoverre dat ik de locatie noordelijker had gedacht en derhalve in het verkeerde jaarboek zocht...Arno zal wel meer oog gehad hebben voor het restaurantje aldaar (Waldgaststätte Tetzelstein)
Inderdaad wel een mooi terras; en een bier dat ik nog niet kende!
Ik heb koffie gedronken in die schuilhut en ben toen naar beneden gescheurd over prima verharde grindpadenBob&Marguérite schreef:Staat jouw naam ook in het Gipfelbuch achter dat kruis?Michael W schreef: En even verderop in het bos staat dit monument
Poeh dat is puur gokken als je het mij vraagtkeesswart schreef:Ook verder van huis wil het maar geen lente worden. Deze foto heb ik gemaakt op 30 april. Terwijl half Nederland voor de buis zat, schuifelden wij met onze fietsen uren lang over een dik pak sneeuw in ... waar??? (Zoek het vooral niet te noordelijk )
Uh..............dat hoef niet het antwoord is 25 mei al gegeven!steinfietser schreef:Poeh dat is puur gokken als je het mij vraagtkeesswart schreef:Ook verder van huis wil het maar geen lente worden. Deze foto heb ik gemaakt op 30 april. Terwijl half Nederland voor de buis zat, schuifelden wij met onze fietsen uren lang over een dik pak sneeuw in ... waar??? (Zoek het vooral niet te noordelijk )