door
urje » vr 04 okt, 2013 10:43
bert sitters schreef:Zijn er nog fietsers met recente ervaringen op campings in Belgie?
Ik fietste afgelopen week een paar dagen in de Ardennen/Eifel, en kampeerde twee keer in België. Omdat het wat laat in het seizoen was, had ik een lijstje van wintercampings bij elkaar geharkt op
deze website, en zo kwam ik zowaar terecht op een camping die nog niet op het fietserslijstje stond.
Jalhay - La Gileppe: staat al op de kaart. Als je uit het noorden komt een flinke klim vlak voor de camping. 8,50 betaald, de kroeg was al dicht. Ik denk dat er in het hoogseizoen wel wat te eten valt. Sanitair in orde (niet gedouched), geen noemenswaardig uitzicht, 'zoek een plekje'. Er kwam zowaar nog een fietser (op weg naar Rome) aan 's avonds. Brutale katten probeerden 's nachts van alles uit m'n buitentent te roven, m'n waterzak heeft het niet overleefd...)
Neufchateau - La Spineuse: staat niet op de kaart.
http://www.camping-spineuse.be/index_nl.html. Nederlandse uitbaters - wat zeg ik? Nederlandse enclave. Alleen Nederlanders op de camping, Nederhits in de wasruimte, etc. Ondanks dat een fijne plek. 7,90 betaald, sanitair in orde, gratis douche (met extragratis Rob de Nijs en Guus Meeuwis). Restaurant/cafe was ook nu nog open, geen gebruik van gemaakt. 'zoek een plekje', en de enige luxe waar ik altijd echt blij van word: een picknicktafel. Mooi, rustig gelegen tussen de heuvels. Geen roofkatten, wel (lawaaiige) eenden, fazanten, konijnen en kippen. Oh, en gratis wifi.
M'n nachten in Luxemburg en Duitsland waren op minder prettige campings, dus op mijn slecht voorbereide en weinig representatieve steekproef lijkt kamperen in België helemaal niet zo heel vervelend.