Bedankt Jan en Leon, ben weer wat wijzer geworden.
Het lijkt alsof de magneet bij motorfietsen niet in het remgedeelte zit (hoe noem je dat, daar waar de remblokken de schijf pakken?). Hij kan dus uitsteken en het luistert misschien niet zo nauw (kan het ook goed mis hebben hoor). Maar de fiets heeft toch een veel kleinere remschijf en de magneet moet hier precies de dikte van de schijf hebben anders schrapen de remblokken erop, ik heb de dikte nog niet gemeten maar tis niet veel. Er is ook weinig ruimte voor de sensor op de poot, daar zit nl de rem aan vast.
Vond daar (op dit forum) deze oplossing voor maar ik begrijp het niet zo goed, hij doet de sensor door de vorkpoot maar dan? Iemand hier die wat slimmer is dan ik?
"May sound stupid but I put a cateye enduro on my Fatback and mounted the magnet on the disc rotor. I tried it on a whim thinking it would vibrate off or slide around but 2000 miles later it seems to be going strong. By mounting the magnet to the disc I was able to run the sensor and wire down the left fork leg and use electrical wrap to conect the wire to the brake hose. Works great, looks good, don't have a sensor sticking three inches out from my fork leg. Much easier to mount the wheel than the old way I had it. "
Kun je trouwens een magneet doorslijpen of zagen, of demagnetiseert ie dan? Anders zaag ik gewoon ergens een stukje vanaf, beetje slijpen en hop klaar. Maar zal wel weer niet zo eenvoudig zijn.
Heb nog een plaatje van de remschijf van de Pugs, kun je zien dat de magneet alleen in het remgedeelte kan en ook dat het met een sensor moeilijk gaat worden. Wel jammer, leek me een prima oplossing.
Het lijkt alsof de magneet bij motorfietsen niet in het remgedeelte zit (hoe noem je dat, daar waar de remblokken de schijf pakken?). Hij kan dus uitsteken en het luistert misschien niet zo nauw (kan het ook goed mis hebben hoor). Maar de fiets heeft toch een veel kleinere remschijf en de magneet moet hier precies de dikte van de schijf hebben anders schrapen de remblokken erop, ik heb de dikte nog niet gemeten maar tis niet veel. Er is ook weinig ruimte voor de sensor op de poot, daar zit nl de rem aan vast.
Vond daar (op dit forum) deze oplossing voor maar ik begrijp het niet zo goed, hij doet de sensor door de vorkpoot maar dan? Iemand hier die wat slimmer is dan ik?
"May sound stupid but I put a cateye enduro on my Fatback and mounted the magnet on the disc rotor. I tried it on a whim thinking it would vibrate off or slide around but 2000 miles later it seems to be going strong. By mounting the magnet to the disc I was able to run the sensor and wire down the left fork leg and use electrical wrap to conect the wire to the brake hose. Works great, looks good, don't have a sensor sticking three inches out from my fork leg. Much easier to mount the wheel than the old way I had it. "
Kun je trouwens een magneet doorslijpen of zagen, of demagnetiseert ie dan? Anders zaag ik gewoon ergens een stukje vanaf, beetje slijpen en hop klaar. Maar zal wel weer niet zo eenvoudig zijn.
Heb nog een plaatje van de remschijf van de Pugs, kun je zien dat de magneet alleen in het remgedeelte kan en ook dat het met een sensor moeilijk gaat worden. Wel jammer, leek me een prima oplossing.