Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 139 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2764 berichten
Sidi heeft/had een model (Tiger2) waarbij de BOA bovenop zit, en die is wel aan de prijs maar in het groen heeft die soms alle kleuren van de regenboog.
Lopen in het bos is nog wel te doen maar op een harde ondergrond wordt het lastig (stijve carbonnen zool)
Sportivo Stelbent schreef:
vr 23 jan, 2026 00:46
Ik heb ook de Ortlieb Quick-rack XL met de steekas op het oog en de kans is zeer groot dat ik beide ook wil gaan bestellen.
Vandaag de boel geïnstalleerd samen met de steekas. Even afstellen om het rek mooi horizontaal te krijgen en de steekas zo goed mogelijk gecentreerd is eigenlijk het enige, de rest wijst zich vanzelf. Het zit echt als een huis en inderdaad erg makkelijk te plaatsen en te verwijderen.

Uiteindelijk was de steekas een goede keuze want nu kom ik niet in conflict met de derailleurkabel. Moest wel de poten van het rek iets naar buiten buigen voor een makkelijke plaatsing (nu zit hij in eens goed).
Nog even over schoenen. Ik heb jarenlang gefietst op Shimano MT90 schoenen met Vibram zool voor SPD. Dat was prima: het fietste goed, en het liep best redelijk (andere schoenen neem ik niet mee). Helaas zijn die Shimano schoenen uit de collectie. Dus heb ik Shimano EX900 gekocht, wat in principe hetzelfde idee is, maar ze gaan helaas terug. De zool is niet langer een mooie dure Vibram zool, maar een veel te platte merkloze zool. En daar zit het probleem. Een zool moet stijf zijn om goed te kunnen fietsen, maar zo'n stijve zool wikkelt niet mooi af tenzij hij nogal rond gebogen is. Die Vibram zool was dat, maar die nieuwe Shimano zool niet. Ik heb nu Northwave schoenen besteld met een moderne Vibram Wolftrax fiets en wandelzool. De zool ziet er veelbelovend rond gebogen uit, dus ik hoop dat de schoen zelf me ook gaat bevallen. Ik ben benieuwd.
Fedor schreef:
wo 28 jan, 2026 13:14
Vandaag de boel geïnstalleerd samen met de steekas. Even afstellen om het rek mooi horizontaal te krijgen en de steekas zo goed mogelijk gecentreerd is eigenlijk het enige, de rest wijst zich vanzelf. Het zit echt als een huis en inderdaad erg makkelijk te plaatsen en te verwijderen.

Uiteindelijk was de steekas een goede keuze want nu kom ik niet in conflict met de derailleurkabel. Moest wel de poten van het rek iets naar buiten buigen voor een makkelijke plaatsing (nu zit hij in eens goed).
Goed om te lezen! :)

Welke drager gebruikte je voorheen dan? Ervaar je al een duidelijk verschil? Zelfde fietstassen? Welke heb je in gebruik?