Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1354 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35145 berichten
Kennelijk om hemelwater op een beheerste manier op te vangen in heuvelachtig terrein, want het water zoekt overal het laagste punt. Anders krijg je rivieren over straten bij een hoosbui. Dat maakte Leon al duidelijk.
Heb in België, en specifiek in Wallonië, gezocht naar kerken (ben die ene die willem.m ook niet tegengekomen) van 1938 en naar overstortbassins.
Je zou zeggen dat met twee zulke duidelijke kenmerken het te vinden moet zijn, maar helaas .... :?
Het is niet in Wallonië. Als ik vertel waar het is zal Martin zeggen: daar ben ik dit jaar nog (bijna) langsgefietst.
Zal checken, maar we gaan nu aan tafel.
Vanmorgen zag ik tijdens het zoeken ook een lookalike kerk in Anderlecht voorbij komen. Dat ligt in de buurt van Martin's fietsvakantie van Brussel naar het zuidwesten.
De look-a-like St. Jozefskerk van Anderlecht (te vlak terrein trouwens) heeft een vierzijdige piramidespits en de toren van het raad plaatje heeft een wat platte zadeldak. Lijkt wel wat op het oude gemeentehuis van Nieuwe Pekela. Ik heb alle kerktorens op Google afbeeldingen op m'n fietsroute (welke dan, ik heb wel meerdere malen in Belgie gefietst?) van Mechelen tot de Waalse grens bij Lessines inclusief de aanliggende gemeenten afgezocht. Noppes, nada....
De foto is gemaakt op een steenworpje afstand van Anderlecht.
Dan is het hier:
Kaudenaardestraat
https://maps.app.goo.gl/kUoer6yJjUzeAGoZA

Ik heb eerder in de buurt op kerken gezocht. Maar op Google Maps verscheen alleen een vage foto:
Screenshot_20221228-205613.png
De kerk krijgt dankzij haar goede akoestiek 1 ster:
Screenshot_20221228-205539.png
Goed geraden! Deze ronde werd gewonnen door willem.m.
Van een typisch Belgisch uitzicht naar een Hollandsch landschap. Op welke brug sta ik?
fietsopbrug.jpg
Heb ik nou Dilbeek over het hoofd gezien :x
willem.m schreef:
wo 28 dec, 2022 21:21
Van een typisch Belgisch uitzicht naar een Hollandsch landschap. Op welke brug sta ik?
Is het ook echt Hollandsch, of zou het ook Nederlandsch kunnen zijn?
100% Hollandsch.

N.B.
Er is geen Streetview vanaf of bij deze brug. Het raden van de juiste locatie vergt dus wat speurwerk. Toch verwacht ik dat deze raadplaat snel wordt geraden.
ja onmiskenbaar Hollands, waarschijnlijk zelfs Alblasserwaard. Zou vanuit de gedachte Willems huis - fietsenmaker ook mooi passen.

Kan het niet uitstaan dat ik hem niet plaatsen kan.
Toch heel makkelijk zat, want ik heb in 2014 in deze omgeving gefietst. Als je heel goed bekijkt, is aan de horizon de scheve kerktoren van de Herv. kerk van Haastrecht makkelijk te herkennen. Iets rechts ervoor de katholieke Barnabaskerk, met een kleine dakruiter achterop. Ik trok op Google satelliet een lijn vanuit de positie van die beide kerken en dan kom ik hier uit.
Het huis met het rode dak op de raadselfoto is nr. 1, de boom nr. 2 en het bruggetje nr. 3 op de onderstaande print-screen van Google satelliet. Willem.m stond dus op het Hoornaardpad. :wink:
Hoornaardpad.jpg
Dit hier is de kerk van Haastrecht met de opmerkelijke knik in de toren. Daarom kwam die vorm me zo bekend voor. Foto 17 mei 2014.
DSCF1904.JPG
Nou Martin, ik dacht dat je ook nog iets zou vertellen over het huisje met het rode dak... iets met de wipmolen van polder Vlist Oostzijde.
Martin heeft, zoals verwacht, de juiste locatie geraden.
Klopt Aart, ik heb nog ergens een oude foto van een hele rij poldermolens in allerlei vormen langs de Vlist. Daar is de flesvormige Boezemmolen No. 6 nog van over. In vlucht gemeten de grootste molen van Nederland.
Hier is dan mijn volgende.
DSCF9452.jpg
Lastig. Ik dacht eerst aan Doornik, maar de dealer van de VW Polo bevindt zich in Wallonië.
Zie verder geen aanknopingspunten voor een zoekopdracht.
Foto genomen in april 2017?
Ik vermoed ergens in Brussel. Maar waar: geen idee. Ik zie geen visuele aanknopingspunten.