In The Guardian vinden ze Nederland dan weer niet zo veilig voor fietsers ...
https://www.theguardian.com/world/2018/ ... -lane-hell
https://www.theguardian.com/world/2018/ ... -lane-hell
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is dus een vertaling van jou, van een stuk van een journalist, die van een politiekopstuk heeft gehoord dat die vind dat een 'snelle toename ... onmogelijk .... om veilig te houden'. Let ook op het woord houden, dat spreekt niet over het heden. Het vergelijkt ook niet met het buitenland.derdekeer schreef: ↑do 20 dec, 2018 14:28In The Guardian vinden ze Nederland dan weer niet zo veilig voor fietsers ...
https://www.theguardian.com/world/2018/ ... -lane-hell
Bovendien heb je in deze waarzinnige opzet nu tweemaal een zijdelingse verplaatsing voor de fietser, en dat op een stuk met een doorgetrokkenstreep waar auto's toch minder genegen zijn de aanwezige ruimte op een fiets-vriendelijke wijze te benutten. De betere fiets-acrobaat lukt het misschien wel een rechte 90º afslag te maken, ieder normaal fietsende mens heeft een minimum bochtje nodig , dus ga je misschien wel netjes loodrecht over de rails, maar als je niet uitkijkt ga je nu ergens anders plat.Leon schreef: ↑do 20 dec, 2018 13:42Dat is de theorie. De praktijk - die iedereen met een zeker mate van intelligentie kan bedenken - is dat degenen die zich realiseren waarvoor dit bochtje dient ook wel zouden opletten en extra sturen bij het kruisen van de rails en degenen die het niet weten beslist het bochtje niet gaan maken omdat ze bij god niet weten waarom ze dat zouden moeten doen.
Bovendien weet elke ervaren fietsen dat je over zulke strookjes beter niet kunt fietsen omdat ze vol met rotzooi liggen die een gevaar zijn voor je banden.
Problemen kunnen toch nooit dienen als oplossingen?
Jeetje mina zeg, dit ziet er wel gevaarlijk uit en een kind is nog kleiner.. en minder opvallend, ik vind dit wel gevaarlijk er uit zien, dit is natuurlijk in de spits, maar.. jee zeg, om hier elke dag je kind te moeten laten fietsen.bdr schreef: ↑do 20 dec, 2018 01:04Je moet het niet in Wallonië gaan zoeken, deze is vlak bij mij in de buurt: https://goo.gl/maps/hCro3c8cSZo
Video: https://www.facebook.com/fietspadN10/vi ... 789907658/
Bridgestone SM schreef: ↑do 20 dec, 2018 11:02Er is sowieso "iets" met België: het scoort al langer opvallend hoog in verkeersonveiligheid.Leon schreef: ↑do 20 dec, 2018 09:43....
Kennelijk ben je er niet van op de hoogte dat het aantal fietsdoden per verreden fietskilometer in België al heel lang tegen de 3x zo hoog is als in Nederland. Zie eerder in dit draadje.
Voor gevaarlijk smalle strookjes hoef ik overigens niet naar België ....
Qua onbegrijpelijke en malle en/of gevaarlijke verkeerssituaties is het overal hetzelfde.
Voor het gemotoriseerde snelverkeer moet je voor gekkigheid goed zoeken of naar Oost-Europa of verder.
De fietser blijft een vogelvrije weggebruiker, op z'n best is de oplossing Fietsers afstappen of achterlijk omrijden ... nooit zie je voor auto's: Chauffeurs uitstappen en verder de auto duwen als dwingend advies bij bijvoorbeeld wegwerken.
Hier een Franse, olijke, oplossing voor een nauwelijks aanwezig probleem.
- 2014-07-18 MCS_6690.JPG.jpg- 2014-07-18 MCS_6691.JPG.jpg
Groeten MarcS
Ik zou inderdaad niemand aanraden om een kind daar op zulke momenten te laten fietsen, wat een van de hoofdredenen is dat Belgen zoveel autorijden: deze situaties zijn zo standaard dat heel veel kinderen zelden kunnen fietsen.
Die rails (voorzover ze daar ook nog liggen, dat is slecht te zien) zijn wel degelijk een probleem als je daar verkeerd overheen fietst (dus niet de aanwijzigen volgt) kun je een flinke smakker maken, en dat weet ik uit ervaring, dat je vervolgens weer voorrang moet verlenen voor het overige verkeer is dan weer minder.Bridgestone SM schreef: ↑do 20 dec, 2018 11:02
Hier een Franse, olijke, oplossing voor een nauwelijks aanwezig probleem.
- 2014-07-18 MCS_6690.JPG.jpg- 2014-07-18 MCS_6691.JPG.jpg
Groeten MarcS
Die regel heeft gelukig al wel voorkomen dat duizenden fietsers na gewond te zijn geraakt in een jarenlange slopende juridische strijd zijn geraakt omdat de autoverzekering wel de juristen wel betaalt die achter hen aan zouden komen om de deuk in de auto te beboeten, ook als het niet terecht zou zijn.
De regelgeving is ingegeven door het harde feit dat door zich te omhullen met vele honderden (tot duizenden) kilo's staal, en zich te "versterken" met een motor die moeiteloos het 100 voudige van het menselijk vermogen levert, die gemotoriseerde verkeersdeelnemer het effect van een onbedoelde confrontatie heel eenzijdig bij de zwakke weggebruiker legt. Het je in een auto verplaatsen vergroot de gevaren voor anderen nu eenmaal onevenredig, dat is dus de reden om als je in een "achteraf" een "na het ongeluk" situatie de "zwakkere" tegen de "sterkere" te beschermen.
derdekeer schreef: ↑wo 19 dec, 2018 22:48Nou, neem dit:Die ophef rond het "moordstrookje" begrijp ik niet.
https://www.google.be/maps/@50.6673541, ... 312!8i6656
Komt weliswaar uit Wallonië en niet uit Vlaanderen.
Toch wat akelig.
Hoe kan je die negeren? Op de baan fietsen tussen vrachtwagens die 70km/u rijden?
Oef, ja, die 4 baanswegen in de Ardennen zijn inderdaad echt rotdingen. Ook bijzonder jammerlijk dat dat soms de enige redelijke weg is om ergens te komen. Heb me ook al eerder verbaast dat er gewoon woningen pal naast zo'n defacto snelweg liggen met uitritten.slugbait schreef: ↑zo 23 dec, 2018 10:42Beetje late reactie, maar dat valt toch reuzemee. Mijn meest onplezierige fietservaring van 2018 was hier: https://www.google.be/maps/@49.8945835, ... 312!8i6656derdekeer schreef: ↑wo 19 dec, 2018 22:48Nou, neem dit:Die ophef rond het "moordstrookje" begrijp ik niet.
https://www.google.be/maps/@50.6673541, ... 312!8i6656
Komt weliswaar uit Wallonië en niet uit Vlaanderen.
Toch wat akelig.
(Voordat men zich gaat afvragen waarom je daar überhaupt zou fietsen: het was 35+ graden, ik zat er helemaal doorheen en dit was de kortste weg naar een treinstation.)
Inderdaad, door iets meer naar het midden van de weg te fietsen. Dat dwingt automobilisten om je over de andere weghelft in te halen. Dan krijg je vaak ook wat meer ruimte. Alhoewel dit in landen met rustige automobilisten (zoals Duitsland) wat minder lef vergt dan in België.