Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1182 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35365 berichten
En JanH is weer. :D
Dit topic is over de 2.000.000 views!

Nieuwe opgave:
Knipselab.jpg
Capture.JPG
Been there, done that.
Alteveer.JPG
Alteveer.
Gezien de TS van dit topic viewtopic.php?f=22&t=36171 had ik wel verwacht dat jij hm zou raden. Poppink is weer.
Ik had niet gezien dat die foto van Leon zo erg ingezoomd was.

Gelijk maar door dan.
1020837.jpg
Twente, uiteraard.
Ambt Delden, dit hier? https://www.google.nl/maps/@52.2461164, ... 384!8i8192

Makkelijk op Google afbeeldingen gezocht naar "gemaal Twente".
Waarom niet op fietspomp Twente.
Goed hoor Martin. Je bent weer.
Is de cake gelukt?
Ja, Poppink. Zelfs twee cake's van Koopmans boerencake. Alles goed.
Ik dacht niet aan zo'n fietspompje om te zoeken maar het witte gebouw is duidelijk iets waterschap-achtig en dat trok meer mijn aandacht.

De schutsluis van Delden is één van de drie schutsluizen in het Twentekanaal. Het totale hoogteverschil tussen Zutphen en Enschede is 21 meter. Omdat het verval groot is, gaat er bij het schutten veel water verloren. Ter compensatie is daarom naast elke sluis een gemaal geplaatst, dat het water weer omhoog pompt. Deze drie sluizencomplexen zijn in 1933 gebouwd in de stijl van de Nieuwe Zakelijkheid en de architect was Ir. D. Roosenburg, de grootvader van Rem Koolhaas. Het zijn Rijksmonumenten.

Hier is mijn volgende:
Knooppuntbord.jpg
Knooppunt 67, Saaksum.
Nou, dat is goed! Hoe heb je dit gevonden, ondanks het blurren van de borden?
Dit hier: https://www.google.nl/maps/@53.3115489, ... 384!8i8192
Afgelopen donderdagmorgen gefietst.
De volgende is voor jou.
Was snel te vinden: provincie Groningen, brug, knooppunt, kerktoren en ook nog ongeveer richting het noorden genomen.
Nu kom ik er niet meer onderuit, morgen plaats ik een plaatje.
OK, ik heb dit weekend ook weinig tijd.
Hierbij.

Bijlagen

Ik zie te weinig aanknopingspunten anders dan dat het symbool op de weg verkeerd om is neergelegd.
Ik vermoed ergens nood- zuid-holland.
RIH schreef:
za 23 apr, 2022 23:32
Hierbij.
Ik hou even mijn mond, zo de deur uit voor de hele dag weg dus ik kan geen nieuw plaatje posten…

Carl
JanH schreef:
zo 24 apr, 2022 10:10
Ik zie te weinig aanknopingspunten anders dan dat het symbool op de weg verkeerd om is neergelegd.
Ik vermoed ergens nood- zuid-holland.
Het symbool ligt niet verkeerd om maar aan het eind van een eenrichtingsweg, voor auto's althans. Carl weet het al, en die woont niet eens in de buurt.
Ik sluit me bij JanH aan. Als je deze plek niet toevallig herkent, zoals Carl, lijkt deze alleen met veel speurwerk te raden. Met dit mooie weer vind ik het echter zonde om zo lang op een scherm te gaan koekeloeren (al ga ik straks wel even voor het laatste uur van LBL zitten). Dus ik sla deze beurt over.
Ik heb "Fietsstraat, auto te gast" op Google afbeeldingen gezocht en dat zou waarschijnlijk de Veenweg in Leidscheveen kunnen zijn, en Google Streetview klopt ook ongeveer, maar nergens een spiegel te zien.
Die sloot links met de eigen bruggetjes naar de huizen komt niet overal voor. Kortenhoef is zo'n voorbeeld.
In ieder dorp zou dat wat zijn. :)
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 apr, 2022 23:59
Ik heb "Fietsstraat, auto te gast" op Google afbeeldingen gezocht en dat zou waarschijnlijk de Veenweg in Leidscheveen kunnen zijn, en Google Streetview klopt ook ongeveer, maar nergens een spiegel te zien.
Die sloot links met de eigen bruggetjes naar de huizen komt niet overal voor. Kortenhoef is zo'n voorbeeld.
De bal ligt voor het doel maar niemand schiet hem erin.