Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1172 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35315 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
do 31 mar, 2022 19:28
Ik dacht eerst de kerktoren van Zuidwolde (onder Bedum) te herkennen, maar dit is toch in Noorddijk. Zeer bekende omgeving voor me. Ik heb jarenlang op een drukkerij gewerkt in de buurt van schaatsstadion Kardinge.
https://www.google.nl/maps/@53.2405905, ... 384!8i8192
Grappig, ik heb ook Zuidwolde gekeken, vanwege de weg en de kerk, maar met het kanaal past niet.
Ben daarna gestopt met zoeken.
De tovenaar schreef:
do 31 mar, 2022 15:37
Of ze leggen daar een mooi fietspad over die STAR lijn :roll:
Jouw raad plaat van vorige week was een mooie aanleiding om afgelopen zondag ook weer eens naar die spoorlijn te fietsen.
Er wordt al gepraat over het doortrekken van de spoorlijn Zuidbroek-Veendam naar Emmen. Dan hoeft men niet zo'n grote, tijdrovende omweg via Zwolle te maken. Tevens wordt de gevaarlijke N34 wat beter ontlast.
Martin E. van Doornik schreef:
do 31 mar, 2022 20:51
Er wordt al gepraat over het doortrekken van de spoorlijn Zuidbroek-Veendam naar Emmen. Dan hoeft men niet zo'n grote, tijdrovende omweg via Zwolle te maken. Tevens wordt de gevaarlijke N34 wat beter ontlast.
Tevens heb je dan als treinreiziger met fiets een mogelijkheid om toch met de trein naar het zuiden of noorden te gaan als de flessenhals Zwolle-Meppel er weer eens uit ligt.
Martin E. van Doornik schreef:
do 31 mar, 2022 19:28
Ik dacht eerst de kerktoren van Zuidwolde (onder Bedum) te herkennen, maar dit is toch in Noorddijk.
Is helemaal goed, jij bent weer Martin.
Hier is het volgende raad plaatje:

Gele bloemen.jpg
Ik weet het niet zeker, maar raapzaad krijgt het voordeel van de twijfel.
Waarschijnlijk een dorp in Friesland en omgeving. Ik weet niet waar. Iemand anders zal de kerk vast wel herkennen.
Op de foto ligt een fietspad, pal achter mij een provinciale weg, die daar oost-west loopt en een ruime bocht maakt. Daartussen een brede berm, waar ik die koolzaadbloemen heb gefotografeerd. Richting zuidzuidwesten.
Ik ben in Ljouwert gestart en eindigde in Starum.
Stond je op de Snitserdyk?
Klopt, en de kerktoren is van Raerd (Raard). Het was een mooie, warme meidag in 2018.
De volgend eis voor jou.
Nieuw plaatje:
one.jpg
Iets scherper plaatje helpt misschien?
one2.jpg
renel schreef:
za 02 apr, 2022 11:57
Iets scherper plaatje helpt misschien?
Ik zie het nog steeds niet helemaal scherp: ik dacht op basis van de knooppuntenkaart zeker te weten dat het ergens aan de Peperdam bij Vrasene moest zijn, maar kan het met Streetview toch niet vinden…

Groetjes,

Carl
De streetview is wat oud maar de locatie is helemaal goed. Mapillary is iets duidelijker.
De beurt gaat naar Carl.
renel schreef:
za 02 apr, 2022 14:56
De beurt gaat naar Carl.
:shock: Hoei, daar had ik niet op gerekend! Ik ga even het archief in…

Ah kijk, ik heb al wat. Ik neem jullie maar weer eens mee naar het buitenland:
20190326-_MG_7373.jpg
Carl
Zo te zien op 26 maart 2019 genomen. Koude tijd van het jaar om in de Alpen te gaan fietsen....
Martin E. van Doornik schreef:
za 02 apr, 2022 23:41
Zo te zien op 26 maart 2019 genomen. Koude tijd van het jaar om in de Alpen te gaan fietsen....
Ik moest in de buurt van waar ik deze foto nam helaas omdraaien en een stukje de trein nemen, omdat ik vastliep in de sneeuw. Fietsen ging trouwens prima in korte broek, maar ’s ochtends vroeg de tent uit naar het toiletgebouw, brrr…

Carl
Carl schreef:
zo 03 apr, 2022 00:00
Martin E. van Doornik schreef:
za 02 apr, 2022 23:41
Zo te zien op 26 maart 2019 genomen. Koude tijd van het jaar om in de Alpen te gaan fietsen....
Ik moest in de buurt van waar ik deze foto nam helaas omdraaien en een stukje de trein nemen, omdat ik vastliep in de sneeuw. Fietsen ging trouwens prima in korte broek, maar ’s ochtends vroeg de tent uit naar het toiletgebouw, brrr…

Carl
In de tent! Brrrr , dappere man.
Canon camera?
De kneuterigheid zegt Zwitserland of Oostenrijk. De afwerking van het muurtje met poortje zegt Oostenrijk.
Poppink schreef:
zo 03 apr, 2022 00:25
Canon-camera?
Ja. Helpt dat om de locatie te vinden? :)
De kneuterigheid zegt Zwitserland
Koud…
of Oostenrijk.
Al wat minder koud. Maar nog niet helemaal goed.
;)

Carl
Ik denk Zuid-Tirol. En het zal dan wel ergens langs een 'bekende' fietsroute zijn. In Google zoeken op "wandmalerei haus sudtirol" aangevuld met woorden die het tafereel* duiden leverde helaas niet het juiste resultaat op.

*) Is dat een herder die afscheid neemt van zijn (door wolven ge)dode schaapjes?
willem.m schreef:
zo 03 apr, 2022 08:25
Ik denk Zuid-Tirol.
Niet goed, maar daar was ik wel naar onderweg via…
En het zal dan wel ergens langs een 'bekende' fietsroute zijn.
Stimmt!
*) Is dat een herder die afscheid neemt van zijn (door wolven ge)dode schaapjes?
Ik vond het ook al een eigenaardig tafereel; een gems die zojuist voorover aan het smakken is?

Groetjes,

Carl