Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 118 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34530 berichten
Martin E. van Doornik schreef: Rondom de deur van de kraan staan de vloedbordjes.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/d ... ernach.jpg

Op deze site staan plaatjes van die deur en de vloedbordjes. O.a. 1993 en 1995 toen we ook in Limburg last hadden van hoog water.
Overigens langs een mooi fietspad langs de Rijn naar Koblenz. :wink:

Martin E. ga je nog een hint geven over die verknipte foto :?:
Bob&Marguérite schreef:Martin E. ga je nog een hint geven over die verknipte foto :?:
Ergens aan een bekend marktplein met uitzicht op een belangrijke basiliek, niet ver van NL.
Martin E. van Doornik schreef:
Bob&Marguérite schreef:Martin E. ga je nog een hint geven over die verknipte foto :?:
Ergens aan een bekend marktplein met uitzicht op een belangrijke basiliek, niet ver van NL.
Hier dus, de Denzelt (rechtshuis) bij de Sint-Willibrordusbasiliek :wink:

Afbeelding
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Bob&Marguérite schreef:Martin E. ga je nog een hint geven over die verknipte foto :?:
Ergens aan een bekend marktplein met uitzicht op een belangrijke basiliek, niet ver van NL.
Hier dus, de Denzelt (rechtshuis) bij de Sint-Willibrordusbasiliek :wink:

Afbeelding
Michael W, je hebt niet bij vermeld wáár dit gebouw staat. Dat het volgens jou een rechtshuis is weet ik niet, want volgens de ansichtkaarten is het een Hôtel de Ville, stadhuis dus, gelegen aan Place du Marche in Echternach (Luxemburg).

De onderstaande complete kleurenfoto, die "verknipt" in Raad plaatje staat, heb ik op de smoorhete dag van 8 juli 1971 vanuit mijn fiets genomen. Vroeger heb ik veel gefietst in Luxemburg, een heerlijk fietsland! De jeugdherberg van Echternach (nu helaas niet meer in gebruik) was gevestigd in een monumentaal pand uit 1648, vlakbij Place du Marche.

Dit dankzij de schoolreis die onze klas in mei 1966 maakte, bestaande uit slechts zeven kinderen, mijn leraar en een assistente, met een gehuurd Transit-busje, waar wij tien dagen (!) aan de Sûre bij Echternach hebben gekampeerd. Dit inspireerde mij tot mijn latere fietstochten in het groothertogdom. De onderste zwart-witte foto maakte ik op 15 mei 1966. Een hele mooie foto. Ik denk er nog vaak aan.

Afbeelding

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef: Michael W, je hebt niet bij vermeld wáár dit gebouw staat. Dat het volgens jou een rechtshuis is weet ik niet, want volgens de ansichtkaarten is het een Hôtel de Ville, stadhuis dus, gelegen aan Place du Marche in Echternach (Luxemburg).
Je komt beide namen tegen op internet, dus stadhuis of de Denzelt (rechtshuis)
http://www.routeyou.com/location/view/6190/denzelt.nl

Dit is ook het Hôtel de Ville in Echternach, Luxemburg met vlaggen en verkiezingsborden ervoor :wink:
Links daarvan de Denzelt
1512 : Construction du palais de justice Dënzelt.

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Misschien heb ik het wat moeilijker gemaakt door een aantal delen uit de foto weg te knippen. De overgebleven fotostukjes staan wel op de juiste plaatsen. Waar is dit?
Nou Michael ik ben het met Martin eens de vraag was WAAR en niet WAT is dit! :lol:
Weer slim gevonden, had ik ieder nabij gelegen land gehad m.b.t. bekende marktpleinen & basilieken was ik de Lux vergeten. Het was eigenlijk (achteraf) een makkelijke want Luxemburg telt één basiliek, met name: Echternach: Sint-Willibrordusbasiliek (sedert 1939) Bron: wikipedia :cry:
Bob&Marguérite schreef: Nou Michael ik ben het met Martin eens de vraag was WAAR en niet WAT is dit! :lol:
Weer slim gevonden, had ik ieder nabij gelegen land gehad m.b.t. bekende marktpleinen & basilieken was ik de Lux vergeten. Het was eigenlijk (achteraf) een makkelijke want Luxemburg telt één basiliek, met name: Echternach: Sint-Willibrordusbasiliek (sedert 1939) Bron: wikipedia :cry:
Je twijfelt toch niet dat ik niet wist dat het Echternach was 8)
Google op basiliek en marktplein en Brugge en Echternach rollen er zo uit.
Dan marktplein Echternach in Google afbeeldingen zoeken en klaar :wink:
Dit kan ik erover vinden:

http://books.google.nl/books?id=fc2VIp6 ... 99&f=false

Dënzelt: Place du Marché
De 15e-eeuwse (Expresso: moet zijn 12e-eeuwse) Dënzelt of Dingstuhl, waar vroeger de schepenrechtbank zetelde en die tegenwoordig dienstdoet als stadhuis, is ....

en

http://www.trifolion.lu/tourismus/echte ... index.html
Expresso schreef: Dënzelt: Place du Marché
De 15e-eeuwse (Expresso: moet zijn 12e-eeuwse) Dënzelt of Dingstuhl, waar vroeger de schepenrechtbank zetelde en die tegenwoordig dienstdoet als stadhuis, is ....
Volgens de off. website van Echternach: 1512 : Construction du palais de justice Dënzelt.
Is dus de 16e eeuw :wink:
http://www.echternach.lu/tourisme/chron ... echternach

Ik denk dat de Dënzelt onderdeel is van het stadhuis, dat nieuwe pand ernaast hoort er duidelijk ook bij, gezien de naam op de gevel :wink:

Afbeelding
Michael W schreef:Ik denk dat de Dënzelt onderdeel is van het stadhuis, dat nieuwe pand ernaast hoort er duidelijk ook bij, gezien de naam op de gevel :wink:
Volgens mij is het gebouw ernaast een 18e of 19e eeuwse uitbreiding van het "oude" stadhuis oftewel Dënzelt. Er worden soms concerten gegeven onder de oude arcadenbogen zoals hier. Wat heb ik ervan genoten. De oorstrelende muziek galmde over het marktplein.
Echternach, een uitstekend uitgangspunt voor mooie fietstochten naar o.a. Petit Suisse met de grillige rotsen, Trier (wel stevig klimmen), de hoofdstad Luxembourg en nog veel meer!

Afbeelding
Afbeelding
En daar stond zij.............................maar waar (plaats)?
Bob&Marguérite schreef: En daar stond zij.............................maar waar (plaats)?
Ik hou me letterlijk aan de opdracht: Landskrona, Zweden :wink:

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:En daar stond zij.............................maar waar (plaats)?
Er bestaat een online lijst van alle beelden ( http://standbeelden.vanderkrogt.net/index.php ) in Nederland, maar de vrouw met kruiwagen staat er niet bij. Dus in het buitenland. Misschien de Duitse Wadden- of Ostsee met een eiland op de achtergrond of ergens in Denemarken?
Martin E. van Doornik schreef:
Bob&Marguérite schreef:En daar stond zij.............................maar waar (plaats)?
Er bestaat een online lijst van alle beelden ( http://standbeelden.vanderkrogt.net/index.php ) in Nederland, maar de vrouw met kruiwagen staat er niet bij. Dus in het buitenland. Misschien de Duitse Wadden- of Ostsee met een eiland op de achtergrond of ergens in Denemarken?
Laat maar Martin, kijk hier eens 2 plaatsen boven, Michael W. was je al weer voor! Volgens mij heeft hij connecties bij Google :? en/of rijdt hij voor Street-View :lol:
Bob&Marguérite schreef:Laat maar Martin, kijk hier eens 2 plaatsen boven, Michael W. was je al weer voor! Volgens mij heeft hij connecties bij Google :? :lol:
Ja, ik was druk aan het googlen en daardoor kon ik niet zien dat Michael W al een antwoord op heeft geplakt! Landskrona, daar heb ik op 30 september 2006 in een vandrarhem overnacht, maar heb daar niet aan de kust gestaan (rotweer met stromende regen). Aan de overkant ligt de Deense kust iets ten noorden van København. Verder gereisd over de Öresundbron naar huis.
Bob&Marguérite schreef: Laat maar Martin, kijk hier eens 2 plaatsen boven, Michael W. was je al weer voor! Volgens mij heeft hij connecties bij Google :? :lol:
Google gaf niks goeds aan, dus dit keer gezocht met panoramio.com
Gezocht langs de Deense kust naar Kopenhagen; toen ook de andere kant in Zweden maar even meegenomen en warempel, daar stond ze!! :wink:
Michael W schreef:Google gaf niks goeds aan,
Nee dat dacht ik dicht getimmerd te hebben want zelfs al weet dat het beeld Fisher's wife heet en in Landskrona staat krijg je....ahum krijg ik haar nog niet te zien met Google!

Maar dan had Martin deze wel geweten: Staat ook in Landskrona
Afbeelding
Bob&Marguérite schreef: Maar dan had Martin deze wel geweten: Staat ook in Landskrona
Appartementsgebouw in voormalige watertoren 8)

The old Water Tower was built in 1904. It was replaced by the new water tower in 1970, and was converted to apartments. My friend ... told me that they are expensive.
we zijn weer op dit punt! 8)
Bob&Marguérite schreef:Chapeau! Ik geef het op zelfs deze zou je nog raden :?

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:Maar dan had Martin deze wel geweten: Staat ook in Landskrona
Afbeelding
Ja, die heb ik wel gezien, det där gammal vattentorn av Landskrona. Hij staat schuin tegenover de jeugdherberg en pal achter deze jeugdherberg staat een mooie oude standerdmolen uit 1737.