Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1167 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35145 berichten
klopt, deze molen staat in Haamstede.
Ik was er tijdens de storm Eunice, wilde een poging doen om tegen de wind te gaan fietsen op de stormvloedkering.
Toch maar niet gedaan, anders had ik waarschijnlijk met fiets en al in het water gelegen.
ps: is het iets voor jou Martin om fietsen aan je molen te hangen? :D
BEB7203F-D9AA-4024-8DA8-E125CE29B8F6.png
Dank!

De volgende:
D937FA4A-BA6F-49C4-87B4-B7CA89101FFB.jpeg
D937FA4A-BA6F-49C4-87B4-B7CA89101FFB.jpeg (31.62 KiB) 1460 keer bekeken
Nog even geen verdere aanwijzingen, (kerk)torens worden vaak verbazend snel herkend.
7 minuten
Gruwelijk knap hoe jullie dat zo snel raden. Misschien moeten "jullie" hier een ranglijst invoeren van snelst geraden plaatjes per persoon :D .
Bert van Sprang schreef:
vr 25 mar, 2022 10:12
Gruwelijk knap hoe jullie dat zo snel raden.
Misschien zag willem.m het torentje wel vanuit zijn keukenraam?
Als je weet waar Polling woont (staat gewoon in de info) dan is met zoeken op "kerken" op Google Maps in die omgeving de juiste kerk al snel gevonden. (De ervaring leert dat veel deelnemers aan dit spel honkvast zijn.) Bovendien heeft Polling eerder op dit forum een oproep voor een bijdrage voor een sponsorloop van de protestante kerk in Engelen gedaan, waar ik met plezier aan heb bijgedragen. Ten derde woon ik vlak bij Engelen - ik zag de kerk gistermiddag nog tijdens een wandeling. Kortom, deze raadplaat was voor niemand heel lastig, en in dit geval zeker niet voor mij.

Bert van Sprang schreef:
vr 25 mar, 2022 10:12
Gruwelijk knap hoe jullie dat zo snel raden. Misschien moeten "jullie" hier een ranglijst invoeren van snelst geraden plaatjes per persoon :D .
Mijn record is 52 seconden. Maar dat is grotendeels geluk: net op dat moment het topic openen en de plek gelijk herkennen.
willem.m schreef:
vr 25 mar, 2022 10:21
Kortom, deze raadplaat was voor niemand heel lastig, en in dit geval zeker niet voor mij.
Nou, hij was vrijwel onmogelijk voor iedereen die niet om 9:51 op het forum zat.

;)

Carl
En hij is goed beantwoord. Willem.m mag weer.

Deze kerk is oud, het koorgedeelte van de oude RK-kerk die er vroeger stond. In de 80-jarige oorlog is er veel gevochten en de kerk is door de Protestanten overgenomen. Inmiddels zijn er gelukkig veel goede contacten tussen de parochie en de PKN. ‘Onze’ kerk heet de Oude Lambertus, de nieuwe RK kerk de St. Lambertus.
In onze kerk staat een preekstoel uit 1640 ofzo, en hangt een kroonluchter uit de 17e eeuw. Verder zijn we op weg naar een open Kerk, waar het gebouw voor het dorp beschikbaar is. Dat heeft wel wat voeten in aarde, maar is wel erg leuk om mee vorm te geven.
https://www.kerk-engelen.nl/kerkgebouw-2/
Nieuwe opgave:

Knipsel.PNG
Hm, hm... best moeilijk. Lijkt op een stadspoort, maar helemaal niks te vinden op https://stadspoorten.steller.cc/ en Nederlandse stadspoorten op Wikipedia. Bovendien loopt er een wat onbeduidende weg naar buiten. De boog is van hoge ouderdom. Links en rechts witte aanbouwsels. Er is maar één poort met witte aanbouwsels en dat is in Woudrichem, maar is 'em toch niet.
Uiterst links hangt er een ANWB-informatiebord. Er lijkt iets van een vesting getekend te zijn.
Ben nog aan het doorploeteren. En ook niks gevonden bij poortgebouwen van kastelen. :roll:
189928979_4461138117252583_1593073053813616249_n.jpg
Schipperspoortje Lobith?

De brommerrrijder ziet dan dit. De muren zijn sinds wij er waren van likje verf voorzien.
tenminste als ik goed zit.
Marjan wint dik verdiend de megahoofdprijs!
🏆
Dankje willem.m! :D

De volgende`; waar zitten we? ( vanzelfsprekend per fiets dit terras bezocht)
0-1.jpg
Heel goed!
De beurt terug naar jou :arrow:
>> dan gaan we gelijk door >>

2297 (1).jpg
Nu weet ik in ieder geval dat J.Schotel en H. Sangster watertorens op papier hebben gezet.
Aan de verkeersborden te zien in Duitsland.
Wasserturm Belvedere in Aachen.