Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 117 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34530 berichten
Afbeelding

Waar?
Michael W schreef:
windinderugfietser schreef:Canal du Midi?
Nee fout, je zat eerst wel goed
Gewoon op het licht afgegaan dacht ik in eerste instantie aan Bretagne inderdaad. Door dat water liep ik zo het kanaal in.. ;)
windinderugfietser schreef: Gewoon op het licht afgegaan dacht ik in eerste instantie aan Bretagne inderdaad. Door dat water liep ik zo het kanaal in.. ;)
Dat kanaal is een redelijk groot meer in het dorp 8)

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:Afbeelding

Waar?
Kaatsheuvel!

.tsooJ
Alien schreef:Kaatsheuvel! .tsooJ
Nee de functie van dit torentje hebben ze in Kaatsheuvel niet nodig en is ook niet ontworpen door Anton Pieck.
Overeenkomsten : Kastelen en sprookjesbos in de nabijheid! :wink:
Bob&Marguérite schreef:de functie van dit torentje
DE HOOGWATER TOREN VAN COCHEM langs de Moesel :wink:

http://genieters.files.wordpress.com/20 ... =381&h=581
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:de functie van dit torentje
DE HOOGWATER TOREN VAN COCHEM langs de Moesel :wink:
Yep........de Pegel Cochem 8)

Langs de grote rivieren in Duitsland staan Pegels in allerlei uitvoeringen.

Afbeelding
En ik maar denken dat het een soort decimaal uurwerk betrof. Maar de wijzer van die "klok" geeft dus de waterstand aan. Weer wat wijzer.
Expresso schreef:En ik maar denken dat het een soort decimaal uurwerk betrof. Maar de wijzer van die "klok" geeft dus de waterstand aan. Weer wat wijzer.
Inderdaad, dat hebben er velen, zoals ikzelf, gedacht bij het zien van die torenklokken:
Afbeelding

http://www.steb-koeln.de/klnerpegel.html
Bob&Marguérite schreef: Inderdaad, dat hebben er velen, zoals ikzelf, gedacht bij het zien van die torenklokken:
Tig keer langsgefietst op de promenade van Köln, nooit opgevallen 8)
Ik zat vorige week een documentaire te kijken en deze aanblik kwam hier in voor.
De enige hint die ik geef, is dat ik er zeker van ben dat hier geen van
de wereldfietsers de laatste jaren langs gekomen is!
Overigens zichtbaar op Google Earth.
Waar is dit?
Afbeelding
overduidelijk Tsjernobyl, of in dat gebied er omheen.

Ben nog wel benieuwd waar het kanaal, dat toch een meer is, bij een dorp, ligt
jlisrael schreef: Ben nog wel benieuwd waar het kanaal, dat toch een meer is, bij een dorp, ligt
Hier
In Bretagne dus !!
jlisrael schreef:overduidelijk Tsjernobyl, of in dat gebied er omheen.

Ben nog wel benieuwd waar het kanaal, dat toch een meer is, bij een dorp, ligt
Klopt de zone rond Tsjernobyl om exact te zijn de daarbij liggende spookstad Pripyat.
Was makkelijk dus.......................ik vond het bizar,
Vooral omdat:
er worden in het afgesloten gebied al rondleidingen gegeven door een klein aantal bedrijven, maar die zijn volgens een regeringswoordvoerder onveilig en illegaal. Voor mensen is het veilig om voor een korte tijd in het gebied te zijn.

Om het stralingsgevaar tegen te gaan werd de centrale afgesloten met een betonnen mantel. Omdat deze op instorten staat, wordt gewerkt aan een nieuwe mantel die in 2015 klaar moet zijn. Het ruim 380 miljoen euro kostende project wordt gefinancierd door internationale donoren.

De Oekraïnse regering zal met een gedetailleerd plan komen om de resterende beperkingen op te heffen en reizen naar het gebied mogelijk te maken.
Dan doe ik even een nieuwe opdracht:
Afbeelding

Wat zien we hier en waar?
Fiesole Florence, Italië
Afbeelding

romeinse ruïne 8)
Bob&Marguérite schreef:Fiesole Florence, Italië
romeinse ruïne 8)
Goed gevonden Bob, je had er voor de volledigheid nog bij kunnen zeggen; aan de Via Giovanni Duprè :wink:
Bob&Marguérite schreef:
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:de functie van dit torentje
DE HOOGWATER TOREN VAN COCHEM langs de Moesel :wink:
Yep........de Pegel Cochem 8)

Langs de grote rivieren in Duitsland staan Pegels in allerlei uitvoeringen.

Afbeelding
Ik wil wel aangeven dat er een groot verschil bestaat tussen hoogwaterstanden bij overstromingen en het aangeven van rivierpeilstanden (Pegel) ten behoeve van de scheepvaart. Niet ver van Cochem heb ik in Neumagen (die alteste Weinort Deutschlands) aan de Moezel gekampeerd. De kantine van die camping is een bijzonder geval. Hij is evenwijdig langs de rivier gebouwd en bij hoog water kunnen de kopgevels opengeklapt worden om het water door te laten stromen. De stopcontacten hangen daar vier meter hoog aan de wanden. De verdieping boven de kantine is als wasruimte met toiletten ingericht voor de campinggasten! Dus geen problemen met overgelopen WC-potten....

In Andernach am Rhein staat naast de bocht van de autoweg A9 een 16e eeuwse hijskraan. Hij is speciaal bedoeld om de uit steengroeves in de Eifel gedolven en uitgehakte molenstenen in rivierschepen over te laden. Die kraan was in bedrijf tot 1911 (binnen staan er twee grote tredmolens, die met de kraangiek mee draaien!). Veel van die molenstenen zijn in Nederlandse korenmolens terecht gekomen. Ik ben daar geweest en rondom de ingangsdeur hangen veel hoogwaterbordjes met datums erop. Die zijn op het torentje van Cohem ook te zien. Maar de kraan is geen Pegelturm. Ik heb er foto's van gemaakt, maar mijn dia's zitten nog steeds in de verhuisdozen in verband de renovatie van mijn huis die nu bijna klaar is. Daarom heb ik die bijzondere kraan gegoogled: http://de.wikipedia.org/wiki/Alter_Krahnen_(Andernach)

In Hamburg staat de bekende Landungsbrücken, zie mijn foto hieronder, genomen vanaf de jeugdherberg Auf dem Stintfang in Hamburg. Op de voorgrond staat zo'n Pegelturm, die de peil van de Elbe aangeeft voor de scheepvaart. Zie op Wikipedia de vierde afbeelding de Pegelturm van nabij gezien. http://de.wikipedia.org/wiki/St._Pauli- ... %C3%BCcken

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Daarom heb ik die bijzondere kraan gegoogled: http://de.wikipedia.org/wiki/Alter_Krahnen_(Andernach)
Deze dus !!
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Daarom heb ik die bijzondere kraan gegoogled: http://de.wikipedia.org/wiki/Alter_Krahnen_(Andernach)
Deze dus !!
Ja, het ergert mij altijd waarom een link met het haakje ) rechts vaak niet werkt op het WF-forum, terwijl ik die rechtstreeks van Wikipedia heb gekopieerd. Dit haakje wordt dan niet onderlijnd en blijft zwart ipv. rood.
Rondom de deur van de kraan staan de vloedbordjes.