Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 115 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34733 berichten
Bob&Marguérite schreef:De weg er naar toe!
Gelukkig niet de tijd van Don Quijote want er staan er wel 350 zegt men, ik heb ze niet geteld!
De weg van Tarifa naar Algecires ?
Blijkbaar heb je daar dan een mooi uitzicht op De ROTS met de aapjes :wink:
Michael W schreef: De weg van Tarifa naar Algecires ?
Blijkbaar heb je daar dan een mooi uitzicht op De ROTS met de aapjes :wink:
Nee, dat lukt je daar niet, terwijl je iets op 15 km afstand wel kan zien!
Bob&Marguérite schreef: Nee, dat lukt je daar niet, terwijl je iets op 15 km afstand wel kan zien!
Afbeelding

Uitzicht over het water op Ksar Seghir en de berg Abyle :wink:
Afrika was al genoeg geweest :wink:

Afbeelding

Vanaf Tarifa (zeeniveau) klimmen naar dit punt 300 mrt en dan vanaf hier nog een klein stukje klimmen en dan heerlijk dalen naar Algeciras :D
Deze Mirador is ook geliefd bij Vogelaars in het dal zweven grote Gieren enz. Ook moet het hier voor vogels een aantrekkelijk oversteekpunt, vanwege de afstand, te zijn naar het continent Afrika v.v..
Afbeelding

Foto gemaakt op: 10 sept 2009 - 13:10 u.

Voor een kei in keien: een keienveldje ergens in Frankrijk. Lastig te zoeken want de naam is een woord in het plaatselijke taaltje en betekent min of meer: keienveldje. Dus beter proberen het dorpje te raden. Kerk en Mairie liggen op ca. 1100-1200 m hoogte. Het gebied is zeer geschikt om te fietsen, want er zijn veel kleine geasfalteerde weggetjes. Wél pittig vanwege de flinke hoogteverschillen. Elk jaar vindt er in dit gebied een groot fietsevenement plaats. Het is hier lang niet altijd mooi weer. Bij slecht weer moet je hier rap weg zien te komen en dat kan gelukkig vrij gemakkelijk.

Vraag: Wat is de naam van het dorpje en hoe heet het keienveldje ?
Expresso schreef: Vraag: Wat is de naam van het dorpje en hoe heet het keienveldje ?
Le village de Borée avec le mont Mézenc

Afbeelding

Vraag 2: Steencircels dacht ik :wink:
Heel goed! Maar hoe heet nu het keienveldje ?
Expresso schreef:Heel goed! Maar hoe heet nu het keienveldje ?
Zie hierboven :wink:

of anders Roches de Borée, dus Roches
Dat kan ik helaas niet goed rekenen. We zoeken een woord in het plaatselijke taaltje.
Expresso schreef:Dat kan ik helaas niet goed rekenen. We zoeken een woord in het plaatselijke taaltje.
We doen raad plaatje hoor :roll:
Dat is zo het plaatje is geraden.

Als kunstproject rond de millenniumwisseling werd in Vaison la Romaine de “Jardin des Neuf Damoiselles”
aangelegd door Serge Boyer en Fabienne Versé.
Serge Boyer kwam in Borée (F-07310, Ardèche) wonen en de burgemeester van Borée heeft hem toen gevraagd of ie zoiets dergelijks ook niet in Borée zou kunnen maken. Op 1 mei 2008 werd de (T)CHIER de Borée geopend.

http://boyer.verse.free.fr./Tchier-Bore ... cueil.html

http://phil.suzzarini.free.fr/mairie/chier_01_05_08.htm
Expresso schreef:Serge Boyer kwam in Borée (F-07310, Ardèche) wonen en de burgemeester van Borée heeft hem toen gevraagd of ie zoiets dergelijks ook niet in Borée zou kunnen maken. Op 1 mei 2008 werd de (T)CHIER de Borée geopend.
Dus het is nieuwbouw/namaak/nep/ :wink:

Afbeelding
Ja, dat was het lastige. Met Google Earth is het niet waar te nemen. Wél met Geoportail.
Expresso schreef:Ja, dat was het lastige. Met Google Earth is het niet waar te nemen. Wél met Geoportail.
Hier is hij volgens mij te zien !!
Ja, wél met Streetview, maar dan moet je al min of meer weten waar je het moet zoeken.
Het grote fietsevenement is natuurlijk de "Ardéchoise". En het gebied snel verlaten kan via Arcens, St.Martin de Valamas, Le Cheylard en dan verder langs de Eyrieux.
Expresso schreef: Le Cheylard
Leuke camping Municipal daar boven dat plaatsje !!
Met een hele grote Sequoia :wink:

Afbeelding
Dat is denk ik die van "Chateau de la Chèze". Er is ook nog een andere aan de Eyrieux, even buiten Le Cheylard aan de weg naar St.Martin de V.
Die weg naar Chateau de la Chèze is behoorlijk steil en dat gaat bijna 6 km door richting Mézilhac. Een weg met mooie uitzichten op het Montagne Ardéchoise!
Expresso schreef:Dat is denk ik die van "Chateau de la Chèze".
Klopt ja !!
De foto hierboven is gemaakt vanaf die camping !!
Nog maar wat stenen dan ?
Zou een makkie moeten zijn 8)

Afbeelding
Michael W schreef:Nog maar wat stenen dan ?
Zou een makkie moeten zijn 8)

Uh.....................lijkt wel op een grafveld in de vorm van een schip!
Effe tellen 59 stenen, dan moet het Kåseberga in Skane zijn :wink: