Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 114 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34733 berichten
Pman schreef: Nu met plaatje zoals het er toen (1992) uitzag (het was toen net even droog) Zo te zien is er toch nog wel wat werk te verzetten daar, al zou het mooi zijn een aantal stukken zo te laten.
Die foto was uit 2006, hij is nu voor 100% geasfalteerd !!
Ik weet hoe het er vroeger uitzag want ik ben er 3x overheen gehobbeld, gelukkig wel altijd met mooi weer :wink:
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef: Ojee.............................hier kun je alle antwoorden vinden http://www.luehesand.de/Insel.htm maar er vaart een kleine fähre, dus als je fiets niet te groot is 8)
Dat is nog maar de vraag; vroeger kon het niet, want ze namen je gewoon niet mee in die twee motorbootjes die ze hadden. Fietsen moesten aan de wal blijven staan. Misschien is het inmiddels anders geworden, maar dat zal Kees wel weten :wink:
We hebben niet geprobeerd om hier over te varen. Na twee weken langs dijken en kwelders gebivakkeerd te hebben, vonden we het nabijgelegen Stade (een Hanzestad vol vakwerkhuizen) zo leuk, dat we daar zijn blijven slapen.
Technisch moet het wel mogelijk zijn om een fiets hier in een motorboot over te zetten. In Portugal heeft een man van in de zestig ons mèt fietsen ooit in één keer met een roeiboot over de Taag gezet (zie hier).

De hoogspanningsmasten bij Lühesand zijn overigens de hoogste van Europa (zie hier).
Pman schreef:
Bob&Marguérite schreef:Afbeelding

Kan dat niet wat groter?
Sorry, zo groot genoeg?

Afbeelding
De baai van Camargue, Frankrijk?
[/quote]
De baai van Camargue, Frankrijk?[/quote]

Verder naar het oosten en ook wat zuidelijker.
Pman schreef:Verder naar het oosten en ook wat zuidelijker.
Kroatië?
De tovenaar schreef:
Pman schreef:Verder naar het oosten en ook wat zuidelijker.
Kroatië?
Divari lagune nabij Gialova in Griekenland gok ik :wink:
hier dus

Afbeelding
Ook een bewijsplaatje gevonden, met de waterstand iets hoger :wink:
We hadden het kunnen weten Michael. Inderdaad de foto is genomen vanaf de ruine op de heuvel in de buurt van Pylos op de Peleponnesos, Griekenland dus. Als je op Google gaat kijken zie je dat er nog een veel kleinere baai vlak naast is.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 2&t=h&z=17
Dit zijn dingen die als je niet weet dat ze er zijn je zo aan voorbij fietst. Al moest hier ook nog even voor gelopen worden.
Pman schreef:We hadden het kunnen weten Michael.
Toeval, dit was echt een lucky shot :wink:
Pman schreef:Als je op Google gaat kijken zie je dat er nog een veel kleinere baai vlak naast is.
De Voïdokilia baai

Afbeelding
Pman schreef:Dit zijn dingen die als je niet weet dat ze er zijn je zo aan voorbij fietst.
Die discussie voeren we maar niet hier 8)
Pman schreef:Dit zijn dingen die als je niet weet dat ze er zijn je zo aan voorbij fietst.
MichaelW schreef: Die discussie voeren we maar niet hier 8)
Nee, inderdaad Doet me weer denken aan: :(
Afbeelding
Afbeelding
Makkie...
sonali schreef:Afbeelding
Makkie...
Chili ? :wink:
De weg met negenennegentig haarspeldbochten?
Los Caracoles Pass ?
Die ja! Belangrijkste grensovergang tussen Chili en Argentinië tussen van Santiago naar Mendoza. Of het er werkelijk 99 zijn, weet ik niet, wij zijn na ik geloof 35 de tunnel doorgesluisd (in de auto).

Maar hij heet Paso Internacional Los Libertadores of Paso Cristo Redentor.
sonali schreef:Maar hij heet Paso Internacional Los Libertadores of Paso Cristo Redentor.
Afbeelding

Bij dit plaatje staat toch echt Los Caracoles Pass en dat is bijna dezelfde foto als de jouwe :wink:

Tunnel heet Tunel del Cristo Redentor.
De naam Paso Internacional Los Libertadores geeft dezelfde weg weer
Kijk maar even op http://en.wikipedia.org/wiki/Paso_Inter ... bertadores
Kan er ook niet meer van maken...
Afbeelding

Ik kan bijna met zekerheid zeggen als je hier voorbij komt met de fiets, dat dit een stopplaats wordt en dat je een geweldig (vooruit)zicht hebt. Als je hier staat waar kijk je dan op uit?
sonali schreef:Kijk maar even op http://en.wikipedia.org/wiki/Paso_Inter ... bertadores
Kan er ook niet meer van maken...
Misschien gewoon de volksnaam;
Caracoles zijn Afbeelding dus Los Caracoles Pass de Slakkenpas
Pman schreef:
Bob&Marguérite schreef:Afbeelding

Kan dat niet wat groter?
Sorry, zo groot genoeg?

Afbeelding

Voidokilia Beach
Martin E. van Doornik schreef:Misschien heb ik het wat moeilijker gemaakt door een aantal delen uit de foto weg te knippen. De overgebleven fotostukjes staan wel op de juiste plaatsen. Waar is dit?
Misschien een hint? :x
Bob&Marguérite schreef: Ik kan bijna met zekerheid zeggen als je hier voorbij komt met de fiets, dat dit een stopplaats wordt en dat je een geweldig (vooruit)zicht hebt. Als je hier staat waar kijk je dan op uit?
Geen idee !! Geef eens een leuke hint :wink:
Bob&Marguérite schreef:Afbeelding

Ik kan bijna met zekerheid zeggen als je hier voorbij komt met de fiets, dat dit een stopplaats wordt en dat je een geweldig (vooruit)zicht hebt. Als je hier staat waar kijk je dan op uit?
Michael W schreef: Geeft eens een leuke hint :wink:
Dat is natuurlijk gevaarlijk met jou 8) Okay....................De weg er naar toe!
Afbeelding

Gelukkig niet de tijd van Don Quijote want er staan er wel 350 zegt men, ik heb ze niet geteld!