Additionally, paste this code immediately after the opening tag: advies gevraagd bij aanschaf trekkingbike - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

advies gevraagd bij aanschaf trekkingbike

208 berichten
Ik zou toch zeker (nog) eens goed naar de fahrradmanufaktur T-700 – XT
kijken. Deze kost een 1400€, en met een 200€ te investeren in "aankleding"
ben je veel beter af dan met de Koga.....
Betere groep, remmen, banden, verlichting......
Maar ja, het is natuurlijk geen "koga".
En de restwaarde bij verkoop, bij sfv heb je al een voorsprong van 600€!!!
eenzame schreef:Ik zou toch zeker (nog) eens goed naar de fahrradmanufaktur T-700 – XT
kijken. Deze kost een 1400€, en met een 200€ te investeren in "aankleding"
ben je veel beter af dan met de Koga.....
Betere groep, remmen, banden, verlichting......
Maar ja, het is natuurlijk geen "koga".
En de restwaarde bij verkoop, bij sfv heb je al een voorsprong van 600€!!!
Ja, dat is een echte afweging.

De voordelen van de VSF zijn:
Betere groep, remmen, banden, verlichting

De nadelen van de VSF zijn:
kettingscherm, slot, bidonhouders, lowrider, semi-click pedalen en zadeltas ontbreken en moeten dus nog aangeschaft worden.

Het prijsverschil wordt dan al wat kleiner en dan blijft over dat de Koga mijns inziens de mooiste fiets is van de twee.
Als de banden van de Koga misschien niet zo goed zijn, welke banden kan ik dan beter eronder (laten) leggen?
Zijn er verder nog zaken van de Koga die ik beter gelijk (en dus prijstechnisch aantrekkelijker) kan laten veranderen?

Bvd en mvg,

Dirk
dirkbouwman schreef: Als de banden van de Koga misschien niet zo goed zijn, welke banden kan ik dan beter eronder (laten) leggen?
Zijn er verder nog zaken van de Koga die ik beter gelijk (en dus prijstechnisch aantrekkelijker) kan laten veranderen?
Wat ik van de Koga zou veranderen is het volgende:
Remmen: naar magura hs11
Banden: Continental ipv vredestein
Zadel: een brooks
Zadelpen: een vaste ipv een verende
Voorlicht: geintegreerd bij de koga, ik zou liever een goede externe hebben.
(bij beide fietsen: een wegcasette ipv mtb casette)
Maar bij beide fietsen zou ik me geen grote zorgen maken.
Maar, je zal je fiets grotendeels gebruiken om woon/werk km's te maken.
En dit 2x 25km per dag (10.000per jaar), ik zou daardoor toch een
Andere keuze maken en eerder naar een http://www.koga.com/nl/bike.asp?collect ... &id=551773 gaan.
Maar mijn eigen keuze zou eerder een lichte fiets met race stuur zijn.
Zo'n stuur vindt ik toch wel veel comfortabeler .....
(ik doe er ook elke werkdag 2x 25)
http://www.fahrradmanufaktur.de/?page_id=1983 of een
http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... lang=en_US
zijn.
Als woonwerkverkeer uiterst belangrijk wordt zou ik je een Stevens Gran Turismo aanraden. En hij is een stuk goedkoper. Helaas zoals elders besproken, zou ik er niet mee in de bergen op fietsvakantie gaan.
eric190173 schreef:Afbeelding
Die powermodulator is een echt onding. Als je remt grijpt je rem aan, dan moet je door een veer heenknijpen om vervolgens echt te gaan remmen.... Ik heb het gelijk verwijderd....

Groet
Eric
Voor mij perfecte dingen om te voorkomen dat ik het remsysteem kapot of los knijp bij een paniek stop, wat me regelmatig overkwam. Ook voorkomt het dat ik de banden blokkeer tijdens het hard remmen. Uiteindelijk kan ik met een power modulator wel de wielen blokeren maar dat kost iets meer kracht. Ik heb XT en XTR remmen met parallellogram op de fietsen zitten.
Tja, mijn ervaring is dat je voor je gevoel dóór de rem heen moet knijpen om 'm een béétje te laten doen waarvoor 'ie gemaakt is: remmen... :roll:
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Eric op de Fiets schreef: Voor mij perfecte dingen om te voorkomen dat ik het remsysteem kapot of los knijp bij een paniek stop,

ik krijg met hier toch een partij kromme tenen? :shock:
m-gineering schreef:
Eric op de Fiets schreef: Voor mij perfecte dingen om te voorkomen dat ik het remsysteem kapot of los knijp bij een paniek stop,

ik krijg met hier toch een partij kromme tenen? :shock:
Nee geen kromme tenen trainen maar kromme handen met een Gripmaster. Inderdaad na genoeg training knijp ik de `remmen` stuk.Afbeelding