Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voorbereidingen voor The Great Divide Mountain Bike Route - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

voorbereidingen voor The Great Divide Mountain Bike Route

253 berichten
Een reserve buitenband zou ik nu toch weer wel bij me willen hebben.
Wim
Maak AB niet weer onzeker over al die moeilijke keuzes die inmiddels gemaakt zijn...
Een gescheurde buitenband kun je naaien met met flosdraad. Ik heb zo snel niet gezien of hij wel een naaisetje mee heeft...
Goede reis! 8)
De belevenissen van AB(Auke) zijn hier te volgen:

http://www.crazyguyonabike.com/doc/doubledutch
De fietsmaat van AB schrijft daar o.a. dat AB nu al 3,5 kg van zijn bagage heeft teruggestuurd.
De praktijk is toch weer de beste leermeester, althans de leermeester naar wie men luistert.
Leuk blog.
Inderdaad.

We kunnen er een spelletje van maken: z'n paklijst raadplegen en raden wat hij terug heeft gestuurd.... :lol:
Robertjan schreef:Inderdaad.

We kunnen er een spelletje van maken: z'n paklijst raadplegen en raden wat hij terug heeft gestuurd.... :lol:
Een andere spelletje kan zijn raad eens hoe veel invoerrechten hij moet gaan betalen voor de 3.5kg....

Ik moest €50 betalen voor 3kg (later bezwaar gedaan en bijna alles terug gekregen).
Shane schreef:
Robertjan schreef: Ik moest €50 betalen voor 3kg (later bezwaar gedaan en bijna alles terug gekregen).
moet je binnen 6 weken bezwaar aantekenen....
Jan Eleveld schreef:De fietsmaat van AB schrijft daar o.a. dat AB nu al 3,5 kg van zijn bagage heeft teruggestuurd.
De praktijk is toch weer de beste leermeester, althans de leermeester naar wie men luistert.
Leuk blog.
De route is inmiddels in volle gang en alles lijkt naar wens te gaan, behalve dat ik me nu al een beetje zorgen maak over de geplande route-afstand van Tucson naar Jasper, ruim 5100km..... We zitten nu in El Rito, New Mexico net ten zuiden van de grens met Colorado. De grootste tegenstander tot dusver was voor mij de hitte. Vooral de eerste paar dagen van de reis leek het wel of ik slechts de helft van mijn longcapaciteit over had, wellicht het gevolg van de hitte, huidverbranding, uitdrogingsverschijnselen en de hoogte. Tot aan Silver City begon ik dus erg te twijfelen en besloot om meer water mee te nemen, wat meer gewicht en volume betekent. Vandaar dat ik besloten heb om een aantal spullen terug naar Nederland te sturen om zo gewicht en volume te besparen. Voor de quizliefhebbers:

1) buitenband Marathon Extreme (op het laatste moment toch meegenomen vanuit Nederland, maar veels te groot en volumineus, dus terug dat ding)
2) heuptas Lowe Pro: uiteindelijk zat het toch niet echt lekker om de heup, dus belandde die al snel in de topbag, maar dat was ook weer niet echt handig ivm bereikbaarheid, dus inmiddels in de stuurtas beland.
3) Toch maar het groothoeklensje, de Nikkor 35/2 teruggestuurd. Fotografeer nu alles met de 70-300VR
4) craftshirtje lange mouwen (ja, robertjan, je had gelijk ;-))
5) aansnoerriemen
6) per ongeluk meegenomen 2e oplaadstekker blackberry
7) blaasbalg en polarisatiefiler
8) nog een paar kleine dingskes geloof ik, wat ik niet precies kan herinneren.

Al met al een flinke plastictas vol en 3,5kg lichter, en jawel na een rustdag in Silver City ging het meteen een stuk beter...... Kan nu zonder problemen 8liter water meenemen, wat toch wel erg handig is als je een paar dagen door de droogte van New Mexico moet fietsen.

Inmiddels 2 lekke banden gehad in de eerste drie dagen, wat waarschijnlijk te maken heeft met een schoonheidsfoutje van Idworx. Er bleken net te smalle binnenbandjes in te zitten in de 2.25" Extremes. Inmiddels vervangen door de dikkere en ruimere Continental MTB banden en sindsdien geen lek meer gehad.

De ongeveerde Off Rohler houdt zich uitstekend, waar de fietsen van mijn reisgenoten kraken en piepen heb ik nog geen problemen gekend. De lange geometrie van het frame (lange wielbasis) kent echt zijn voordelen in de afdalingen. Soms schiet bij erg slechte wegen de Ortlieb achtertas er iets uit, maar dan is het een kwestie van iets rustiger afdalen of wat lucht uit de dikke banden. Misschien moet ik nog eens experimenteren met de ortliebtassen om ze op andere wijze op de achterdrager te bevestigen. Er is inmiddels wel een knopje van de ortlieb stuurtas geknapt, maar dat is dan ook de enige echte malleur die ik inmiddels heb gehad. De Rohloff naaf is uitstekend en heb immer het juiste verzet kunnen vinden, ook bij monsterlijk steile beklimmingen op gruwelijk slechte wegen, zoals de FR 144 en FR27 tussen Cuba en Abiquiu.

De toch zelf is tot nu toe echt schitterend, wat een varieteit aan landschappen en wat een onmetelijke ruimtes. Heb kennelijk nog weinig van de wereld gezien, maar dit is toch echt wat anders dan Europa. Wat me ook erg meevalt is de vriendelijkheid van de mensen, heb inmiddels enkele zeer gastvrije en behulpzame mensen getroffen en dat is altijd leuk om mee te maken.

Nu hier wat internetten in El Rito en straks weer voor drie dagen door de bush op weg naar Platoro, Colorado. En dan doorstoten naar de hoogste passen aldaar, 3600+. Hopen dat het weer meezit en de wegen nog redelijk sneeuwvrij zijn. We zien wel, maar tot nu toe is het genieten geblazen.

Oant sjen!
Hoi Auke,

Gaaf om te horen! Via de Doubledutch blog volg ik jullie ook.

Ben benieuwd hoe je slaapt ;)) ... of beter hoe je slaapzak bevalt?

Veel plezier, groeten en geluk,

Willem

PS: al wat foto's kunnen uploaden?
Wilm schreef:Hoi Auke,

Gaaf om te horen! Via de Doubledutch blog volg ik jullie ook.

Ben benieuwd hoe je slaapt ;)) ... of beter hoe je slaapzak bevalt?

Veel plezier, groeten en geluk,

Willem

PS: al wat foto's kunnen uploaden?
Inmiddels eergister weer in het Hollandse aangekomen. Meteen een conducteur die je er op wijst dat je geen fietsen kunt vervoeren tussen 16.30 en 18.00 op een doordeweekse zweterige zomerdag..... en een lege accu van mijn Hondaatje. En natuurlijk stapels post en rekeningen, zo gaat dat als je terug bent :).

Maar schitterende reis gehad en Willem, de Cumulus beviel uitstekend. Geen seconde koud gehad, behalve natuurlijk als je sochtends vroeg op moest staan en er staat een laagje bevroren ochtendcondens op je tent en tassen :).

Zal eens zien of ik binnenkort wat foto's kan plaatsen, zal nog wel even duren vrees ik.
AB schreef:Meteen een conducteur die je er op wijst dat je geen fietsen kunt vervoeren tussen 16.30 en 18.00 op een doordeweekse zweterige zomerdag.....
we zijn al drie weken in juli en die conducteur heeft zijn kalender nog steeds niet bijgezet?

(U mag uw fiets alleen buiten de spits meenemen in de trein; daarbij geldt als spitstijd: werkdagen van 6.30 tot 9.00 uur en van 16.30 tot 18.00 uur. Deze beperking geldt niet in de weekenden, op feestdagen én in de maanden juli en augustus)
Enkele random previewpanorama’s voor de liefhebber... Alle foto's zijn aan en in elkaar geplakte foto's gemaakt met een telezoomlens (70-300mm). Vervolgens veroudingen aangepast tot een Hasselblad Xpan formaat (verhouding van een dubbele kleinbeeld, 24x65mm). Als ze van die camera nou eens een digitale versie maken :).
Prachtige foto's ! Het heeft duidelijk de moeite geloond om al die apparatuur mee te nemen.
Mooie nabewerking Auke! Ik hoop dat er genoeg tijd over is gebleven om te fietsen :wink:. Hoorde van Kees dat het nog een hele aardige route is ook!
Alles in RAW/NEF geschoten neem ik aan?
Prachtige foto's, Auke. "Ik wil daar ook fietsen!"Zou je wel die geweldige fiets, die het mede mogelijk heeft gemaakt, bij die afgrond willen wegzetten. "Het ijzelt me toe"(Drentse uitdrukking in het Nederlands).
Jeetje mina, wat een fantastische foto's. Ben er stil van, bedankt voor deze inspiratie!

Maarten
Prachtige fotos!
Auke,

Wat een mooie foto's!
Ik krijg echt heel veel zin om daar ook te gaan fietsen.

Ronnie
Auke, mooi hoor! En wat een geweldig landschap!