Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Maar waarom zou je dat op vakantie willen?Haike schreef:Ja,...... niet als ik een dag je op mijn allu ros klimVerder is het zo dat bij mijn crankstel, ik het binnenste blad er nooit af krijg als ik het zaakje niet van de trapas afhaal...
Bij zo'n modern externe lagers ding (uitzondering Campa) mol je het hele crankstel. De -vaak aluminium- as zal diep inslijten en vormt een geheel met de rechter crankPedalero schreef:En je molt er toch ook niets mee als je met een beetje speling op de trapas rijdt?
Ik heb dan ook geen buitenboord lagers,... (Gelukkig) het is een Shimano LX Octalink uit 2003 met een cartridge trapas. (zijn die dingen eigenlijk nog te krijgen?)Pedalero schreef:Dank u, ik bedoelde inderdaad zo'n constructie zonder externe lagers.m-gineering schreef: Bij een normale trapasconstructie ga je je zorgen maken als de bladen het frame raken of als de voorderailleur zelfstandig gaat schakelen
De MTB spline wordt nog steeds gebruikt. De assen voor de gesmede cranksHaike schreef: Ik heb dan ook geen buitenboord lagers,... (Gelukkig) het is een Shimano LX Octalink uit 2003 met een cartridge trapas. (zijn die dingen eigenlijk nog te krijgen?)
Kan ook heel handig zijn als je de afgevallen ketting gruwelijk klem trapt tussen achtervork en crankstel. Bouten met geintegreerde trekker zijn te koop voor 6€
@ Pedalero
En waarom ik het zou willen? een van de redenen die Marten noemt b.v. of als er een (of meerdere) tand afbreekt op dat binnenblad kun je er een ander blad opzetten.
Ik heb zelf bij wijze van improvisatie materiaal naast tie ribs ook altijd een stuk ijzerdraad bij me en een bolletje paktouw. Nooit gebruikt natuurlijk, behalve voor het maken van een waslijntje...Ronald van der Perk schreef:Leuk onderwerp.
Wat mij opvalt is dat er nergens op de lijstjes een stukje pijp staat
...
Wat verder leuk zou zijn is om te horen wat er van al dat gereedschap wat we trouw meesjouwen daadwerkeljk gebruikt is.
Nog maar ongeveer duizend kilometer fietservaring:Ronald van der Perk schreef:Leuk onderwerp.
Wat verder leuk zou zijn is om te horen wat er van al dat gereedschap wat we trouw meesjouwen daadwerkeljk gebruikt is. Ik zal de spits afbijten. Totale afstand 45000km en dit verdeeld over een aantal vakanties en woonwerk verkeer.
Tip voor Marten: neem die sleutel op bij de hebbedingen. Ik heb hem een paar jaar geleden opnieuw moeten kopen en dat was geen sinecure. Stap 1, ga naar een gereedschappenwinkel was al een probleem, want in de stad waar ik woon is géén gereedschappenwinkel.m-gineering schreef:steeksleutel omruilen voor 8-10.