Leon schreef:Omdat op één plaats op de wereld de temperatuur daalt,
Leon
Knap dat je dat in mijn post leest... Ik kan ook enkele woorden lezen als ik dat wil. Maar ik denk dat je het wel in de juiste context moet plaatsen.Robertjan schreef:Er zijn ook onderzoeken geweest waaruit duidelijk wordt dat wereldwijd het gemiddelde omlaag gaat (al is het niet veel).
De onderzoeken waar ik het over heb/had, worden tegengewerkt door instituten die hun inkomsten willen blijven zien stromen, zoals bijv. het KNMI in Nederland.
De bekende film van dhr. Gore is gebaseerd op een onderzoek die gedaan is m.b.v. een programma, waaruit statistisch blijkt dat dit programma naar het einde van de grafiek toe altijd een soort hockeystick-vorm tekent. Dat is de bekende (inmiddels beter gezegd: beruchte) stijging van de jaren '90. Verder houden deze onderzoeken (en dus ook de bijbehorende grafieken) er geen rekening mee dat een aanpassing in het heden pas zichtbaar wordt over tientallen jaren...
Goed dat er mensen zijn die de temperatuur in de gaten houden, maar laat ze dan ook hun eigen fouten erkennen. En niet, i.t.t. wat in veel andere wetenschappen gebruikelijk is, hun bronnen geheim willen houden.