Additionally, paste this code immediately after the opening tag: weerstand in trapas - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

weerstand in trapas

Als ik het goed begrijp hebben nu dus zowel Chris King als Phil Wood trapassen voor de nieuwe Shimano cranks: http://www.philwood.com/BB-Outboard%20Set.htm en http://chrisking.com/bottombracket
Die hebben allebei wel een naam te verliezen.
Wim
Op mijn MTB heb ik een Truvativ crankstel - ook met de externe lagers.
Ik vind ze echt helemaal waardeloos!
Om de havenklap moet ik ze vervangen (tot nu toe elke keer onder garantie) omdat er binnen een paar honderd km weer speling erin zit.
Nu ben ik het zat en wil een goede trapas en crankstel hebben dat net zo onderhoudsvriendelijk is als de Rohloffnaaf aan de achterkant van mijn MTB.
Gewicht is geen 'issue' - liever 200g extra en duurzaam dan lichtgewicht en onbetrouwbaar.
Tips voor een geschikte trapas (Phil Wood?) en crankstel (TA? Race Face?).

Thanks!

Jimbo
Froggy schreef:Op mijn MTB heb ik een Truvativ crankstel - ook met de externe lagers.
Ik vind ze echt helemaal waardeloos!
Om de havenklap moet ik ze vervangen (tot nu toe elke keer onder garantie) omdat er binnen een paar honderd km weer speling erin zit.
Nu ben ik het zat en wil een goede trapas en crankstel hebben dat net zo onderhoudsvriendelijk is als de Rohloffnaaf aan de achterkant van mijn MTB.
Gewicht is geen 'issue' - liever 200g extra en duurzaam dan lichtgewicht en onbetrouwbaar.
Tips voor een geschikte trapas (Phil Wood?) en crankstel (TA? Race Face?).

Thanks!

Jimbo
Of gewoon simpel Shimano cartridge? Of bestaat dat ook al niet meer? Heb je wel alles binnenboord. Doet het bij mij goed, maar ik rij natuurlijk wel minder dan jij..... :lol:
En vergeet natuurlijk niet Chris king...... zoals hierboven al genoemd
Haike schreef:Of gewoon simpel Shimano cartridge?
Nee natuurlijk niet! Hoe moet je aan een oplossing werken als er geen probleem is? :wink:
Leon
Leon schreef:
Haike schreef:Of gewoon simpel Shimano cartridge?
Nee natuurlijk niet! Hoe moet je aan een oplossing werken als er geen probleem is? :wink:
Leon
Eeeuuuhhhh,, nou,,, zoals het bij mij overkomt ervaart James het wel als een probleem, of iig als vervelend?
Haike schreef:
Leon schreef:
Haike schreef:Of gewoon simpel Shimano cartridge?
Nee natuurlijk niet! Hoe moet je aan een oplossing werken als er geen probleem is? :wink:
Leon
Eeeuuuhhhh,, nou,,, zoals het bij mij overkomt ervaart James het wel als een probleem, of iig als vervelend?
James? Wie is James?
Leon
Er is één ding dat ik niet begrijp: De "innovaties" van de firma Shi(t :wink: )mano moeten toch ééns als een boemerang gaan werken. Als die moderniteiten met externe lagers de geest geven na 800 tot 2200 km. moeten er toch echt veel klachten over komen.
Niet alleen "wereldfietsers" leggen die afstand binnen korte tijd af, de gemiddelde woon-/werkfietser staat dan ook al heel gauw bij de leverancier van zijn alu dan wel stalen ros.
Of moet ik aannemen dat dat allemaal van die "fietsenmakers" zijn, die de klant de rekening presenteren en het daar dan verder maar bij laten? Nooit eens een klacht richting importeur/fabrikant van het rijwiel? Die dan misschien ook eens gaat nadenken over een klacht richting S of ehhh..... alternatieven voor wat betreft afmontage, of ben ik nu gek?
Of misschien zijn het allemaal van die fietsenmakers die bang zijn dat klachten de volgende "verbetering" tot gevolg zal hebben...? :evil:

De firma S was ooit toch wel aardig in staat om behoorlijke kwaliteit te leveren. Mijn "antieke" octalink, LX balhoofd en XT tandemnaven functioneren na ruim 5 jaar en zo'n 45k km., weliswaar met wat onderhoud, vet en afstellen, nog steeds zonder problemen.
Mijn lagers deden het ook niet goed meer veel gepiep en gekraak, maar toen ik ze uit elkaar haalde heb ik wat vet in gespoten. Tot nu toe geen last maar goed is het natuurlijk niet.

mario