Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Onroute Fietskaart - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Garmin Onroute Fietskaart

Ik moet eerst nog gaan kijken hoe het apparaat werkt en wachten op de software. Dan moet ik nog tot september wachten op mijn nieuwe fiets waar het apparaat op zal gaan zetten.
Stel dat de software niet goed werkt, in dat geval kan er toch ook andere software op gezet worden?

900 meter door rijden en dan omdraaien klinkt alsof er rekening word gehouden met een groter voertuig wat je daar ter plaatse niet kan keren........ en niet met een fietser die van zijn karretje springt omdraait en weer rijdt.

Precies, dat was ook mijn verbazing. Nu is zo'n apparaat natuurlijk niet "intelligent" en is het in eerste instantie een auto-navigatie, maar het fietsnavgatie-deel corrigeerde dat dus niet.
Maar zoals gezegd: ik moet nog wat meer experimenteren. Misschien had ik wel de fiets-, èn de autonavigatiekaart tegelijkertijd aanstaan (dat moet je ergend diep in het menu instellen). En hoe dan ook leidde het ding me niet via de mooiste route weer terug naar huis, maar via een bestaande fietsroute (dat is natuurlijk ook waarmee het werkt). Ik had een beetje gehoopt dat het ook fietspaden zou kennen, maar je bent dus werkelijk overgeleverd aan de mensen die ooit de fietsroutes hebben gemaakt (en dat zijn niet altijd de mooiste stukken).

Bij dit alles: ik heb er nog maar één middagje mee gefietst en dan in mijn eigen vertrouwde omgeving!
Vandaag kreeg ik per post de CD rom (onroute) binnen. Ik heb hem op de Garmin gezet.
De vraag is nu: hoe krijg ik het werkend! Ben ik nu zo stom, of is het zo ingewikkeld?
Highlands schreef:Vandaag kreeg ik per post de CD rom (onroute) binnen. Ik heb hem op de Garmin gezet.
De vraag is nu: hoe krijg ik het werkend! Ben ik nu zo stom, of is het zo ingewikkeld?
Eerst op Mapsource zetten dan verzenden naar Garmin, lijkt mij het meest logische.

Dat had ik al gedaan.
Ik heb zelfs al een paar waypoints geprogrammeerd!
Ben nog wel benieuwd of de tekst nog in NL kan en hoe ik hem (als eerder geschreven) op autoweg zet (da's voor de mooiste fietsroutes).
Groeten

Bert

Het werkt inmiddels allemaal. Ben direct een een Garmin fan geworden, prachtig spul. Je moet alleen eerst even weten hoe het werkt.
Zojuist op de navigatie (Garmin Legend met Onroute kaart) naar Hoek van Holland gereden, daarvandaan richting Schipluiden en zo terug naar Vlaardingen.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het system geweldig werkt.
Het programma kiest -bij de juiste instelling- vrij liggende fietspaden.
Ik kan al niet wachten om op deze manier voor mij minder bekende routes te gaan rijden.
Groeten,
Bert