Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Benjaminse - Groene Route - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Benjaminse - Groene Route

Hoi!

Geen campings/ verdwalen in europa? Daar moet je echt je best voor doen :) En niks is zo leuk als wat aan het toeval over te laten, dat maak het reizen nu juist zo interessant. Er is altijd wel een plekje bij een boer te vinden of zo.
Zie die Benjaminse meer als een lijdraad en niet als het doel want anders beperk je je teveel.

Fiets de wereld,
Whisky

Ik heb de volledige route op gps uitgestippeld... Heeft me wel aardig wat werk gekost. Ik ga die pas na mijn terugkomst op het net gooien.

Wat staat er op de gps

Benjaminse volledige route vanuit Leuven
Groene weg enkel deel 2 maar zowel richting narbonne als st-marie de la mer
Alle campings die op deze 2 routes liggen...

whisky schreef:Hoi!

Geen campings/ verdwalen in europa? Daar moet je echt je best voor doen :) En niks is zo leuk als wat aan het toeval over te laten, dat maak het reizen nu juist zo interessant. Er is altijd wel een plekje bij een boer te vinden of zo.
Zie die Benjaminse meer als een lijdraad en niet als het doel want anders beperk je je teveel.

Fiets de wereld,
Whisky
Whisky, tuurlijk zijn er genoeg campings in Frankrijk! Dat weten we. Maar soms om de 5 km en soms om de 50 km in andere gebieden...

Op zijn kaarten uit de boekjes (die ik inmiddels heb) staan niet zoveel campings op. Mijn ervaring in Frankrijk is dat er veel meer zijn.
Onze ervaring met de groene weg, die min of meer parallel loopt met benjaminse, is dat het met de 'dikbezaaidheid' van campings, met name in het noordoosten van Frankrijk, inderdaad niet zo goed gesteld is. Dit betekende voor ons voor het eerst wildkamperen.... Wat overigens niet direct een probleem hoeft te zijn.

Roef

Wij hebben altijd wel een camping kunnen vinden vanuit Benjaminse boekjes.
Alleen moet je een keer genoegen nemen met een kortere dag. Over het algemeen waren er in Noord Frankrijk maar evenzo in het Zuiden, oude gedateerde camping en moet een keer slikken als het toilet/douche binnengaat. Maar daar was deprijs dan ook meestal wel naar.
Al met al lagen er verschillende goede campings tussen om weer op verhaal (lees sanitair) te komen.

Wij hebben in elk geval besloten om vanuit Hasselt via Maastricht de volledige groene weg te doen en enkel in Zuid-Frankrijk het deel tot Barcelona...

Ik denk dat de beide routes gelijkwaardig zijn in zwaarte en schoonheid.
De groene weg is volledig in gps-vorm te krijgen (heb zelf Benjaminse route gemaakt).
De boekjes van de groene weg zijn echter recenter wat betreft overnachtingen en toestanden, en de weg is ook iets korter.

Al pleiten de kaartjes en hoogteprofielen van Benjaminse wel in hun voordeel want die zijn veel duidelijker