Sow wat een reacties allemaal
Fijn om eens wat mensen te spreken die er hetzelfde over denken.
Op de site van de minister van waaruit ik de mail heb gestuurd stond dat hij binnen 5 dagen zou reageren dus ik hou jullie op de hoogte
@ Eric, goed idee dat van de Fietsersbond zodra ik een reactie terug heb zal ik daar ook een mail heen sturen.
En zoals mazzeltovv al zei: een druppel op een gloeiende plaat is waarschijnlijk niet voldoende; maar zo te zien zijn er genoeg mensen die ook wel willen "druppelen" maar het (nog) niet gedaan hebben.
En ik denk dat als dat wat meer gedaan zou worden dit wel een verschil zou kunnen maken want er zijn bergen met voordelen voor het fietsen en het enigste " nadeel" wat ik kan bedenken is dat het moeite kost.
En het probleem is denk ik ook dat de meeste automobilisten zo gewend zijn om met de auto te gaan dat ze er niet eens meer aan denken om eens met de fiets te gaan zodat ze de voordelen er ook niet van in zien. (het is fijner, goedkoper, ze hoeven 's avonds niet ook nog een keer (met de auto

) naar de sportschool, etc) En ook merk je als automobilist niets van de stank doe je veroorzaakt.
En bovendien is het in de meeste gevallen zelfs sneller, niet alleen omdat je niet in de file hoeft te staan maar ook omdat een auto ontzettend veel meer kost als een fiets en als je de extra uren die je moet werken om auto te rijden ipv te fietsen bij je reistijd telt ben je gewoon ontzettend veel langer bezig om met de auto ergens te komen.
Dus ik denk dat we gewoon wat meer moeten "klagen" als fietsers
Bram